Vandaag bij vk geweest. Ze dacht dat ze al kon zien wat het wordt. Is dit niet veel te vroeg? Wat denken jullie? Ik denk er echt al de hele dag aan.
nee, dat kan niet. Met 11+5 is het geslacht nog niet ontwikkeld. Ik denk dat ze naar de nub heeft gekeken. Dit is een uitsteekselje tussen de beentjes wat uiteindelijk bij 14 weken uitgroeid tot het geslacht. Als de nub omhoog wijst is het een jongen, al hij omlaag wijst is het een meisje. MAAR... de nub is slechts een voorspelling! Dus ik zou me er nog niet te veel aan vastbinden. Heb je een foto van de echo?
Foto is van de onderkant het enige wat je ziet is een bobbel. Dus het wijst niet naar boven of naar beneden.
Vanaf de 12 weken is er de nub, maar dat is en blijft gokken, bij mij zei de vk ook een jongetje te zien, en is met 16,5 toch een meid gebleken.. Pin je er niet aan vast, en als je net als ik echt niet kunt wachten D) tot de 20 WK maak je een afspraak voor een geslachtsbepaling vanaf 14 WK is dat geloof ik, en waar ik het liet doen zelfs vanaf 16 WK. Succes! Het is spannend!
Bij ons heeft de gyn. ook een gokje gedaan. Was toen ergens einde 11e week. Ze zat er goed naast Nog niet betrouwbaar dus
Ze kunnen het rond die tijd alleen met zekerheid zeggen als je een bloedonderzoek (in mijn geval) of een vlokkentest hebt gehad. Op een echo is het nog niet te zien rond die tijd.
11+5 is echt te vroeg De vroegste in de omgeving die het kan zien is Marita van echobaby in Lommel vanaf 13,0 weken en dat is zelfs erg vroeg en met goede apparatuur. De VK heeft vaak ook nog eens verouderde standaard apparatuur waarmee het later gezien kan worden
Ik denk dat hetwel heeeel vroeg is hoor. Maar zelf hebben we met 13+3 ook al gezien dat het een jochie zou zijn. Dat zagen mn stiefdochter en ik dus zelf, als leken. Het was overduidelijk bij ons zoontje, ( helaas hebben we wegens trisomie 18 afscheid van hem moeten nemen)
Echt niet!! Is wel een hele groot piemeltje voor 11wk nee Hier een voorbeeld (van internet) van een piemeltje van 18wk. Scheelt dan opzich niet veel met die van jou.