Haar opmeten tijdens echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Eliza78, 30 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

Vanmiddag de groeiecho (31 wkn) gehad van onze 6e.
    Tijdens de echo was het duidelijk te zien dat de baby al veel haar had.
    De echoscopiste heeft het even opgemeten. Het is nu ruim een cm lang.
    Erg leuk om te zien. Bij de andere 5 nooit gezien. Onze 2e is met een enorme bos haar geboren. De andere 4 vrijwel kaal. Vindt het wel leuk om er weer 1 te krijgen met een mooi koppie haar.

Wisten jullie dat je het kan zien en zelfs opmeten?

2. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik weet wel dat kroes haar makkelijker te zien is, omdat het dikker is. Maar ligt denk ik ook de apparatuur van de verloskundige. Wel leuk!

3. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Ik heb idd ook een echo met de omtrek van het koppie van onze eerste, waarbij je heel duidelijk de sprieten haar ziet zitten. Hoe lang ze toen waren heeft de vk niet opgemeten

4. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Bij mijn zoontje zag je ook duidelijk haar op de echo. Vk was helemaal enthousiast omdat ze het nog nooit zo duidelijk op een echo had gezien. Hij had ook een flinke bos blond haar :)

5. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Hier werd met 28 weken al een flinke bos gezien :). Niet gemeten maar het is wel duidelijk dat die van ons een flinke bos met haar heeft. Leuk!

6. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ja grappig he! Bij beide jongens zagen ze het, nooit gemeten maar er was in elk geval haar. De jongste had zelfs al een flink matje :D

7. MissChaos

MissChaos Actief lid

2 aug 2014
    238
    0
    16
    Ja hier ook!!! Ik ben kapster en de verloskundige vroeg: zal ik even kijken of meneer al haar heeft?? :) Was toen rond de 36 weken en het was toen al zo'n 1,5 cm!

8. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    hier was het niet opgemeten maar vond het wel grappig om te zien.
    met een groeiecho werd de schedel nog even bekeken en je zag duidelijk een randje haartjes om het bot zitten.
    echt heel leuk!
    bij de oudste nooit gezien maar zij was ook zo goed als kaal toen ze geboren werd

9. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Leuk he, bij dochter was het met 29 weken 0,5 cm ofzo en 1 cm
    Ze zag het ook in 3d wat volgende de echoscopiste betekende dat ze heel veel haar had.

En toen dochter er was, was het haar al tot aan haar wenkbrauwen en een matje in haar nek. Bij het breken van de vliezen voelde vk ook alleen maar haar.

Kleine nu heeft ook al veel haar en lange wimpers, ben benieuwd.

10. LizzyWizzy

4 feb 2012
    85
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ja hier ook een enthousiaste verloskundige bij de echo over het haar van de kleine. Nog expres een paar keer op mijn buik geduwd omdat het zo mooi deinde op het vruchtwater :)

Deel Deze Pagina