Vandaag had ik de eerste echo van mijn ukje. Ik zou 7 weken en 5 dagen zwanger zijn. Nu zagen we vandaag een frummeltje die zo'n anderhalve week achter lag op groei, maar wel met een hartslag. Een rustige hartslag om te zien, dat dan weer wel. Ik heb mijn eisprong vastgelegd door middel van ovulatietestjes, temperaturen, cervix stand & slijm en testte 12 dagen na mijn eisprong positief met een zwangerschapstest - dus zelfs als ik ernaast zou zitten zou dit maar een paar daagjes kunnen zijn. Verloskundige zei dat ik nog niet met de pakken neer moest gaan zitten, omdat ze perfecte echo's meemaakt waar het alsnog bij mis gaat en ook echo's waarbij ze denkt "oei" en het uiteindelijk een gezonde zwangerschap blijkt te zijn. Heel lief dat ze me nog een beetje vrolijk probeert te houden, maar ik weet zelf ook heel goed dat het alle kanten op kan. Ik maak me uiteraard heel erg zorgen. Volgende week mogen we terug komen om te kijken of er vooruitgang in zit. Wordt een spannende Kerstperiode... Iemand ervaring mee?
Misschien late innesteling en ze kunnen heel makkelijk mismeten... Ii werd ook terug gezet terwijl ik precies wist wanneer mn eisprong was
Als de innesteling 10 dagen later was zoals zij gemeten heeft, dan klopt dat totaal niet met hoe vroeg ik positief testte helaas. Namelijk 12 dagen na mijn eisprong (als mijn eisprong of innesteling 10 dagen later was dan heb ik al na 2 dagen of zo positief getest en da's niet mogelijk) Hopelijk inderdaad een mismeting, maar ze heeft echt d'r best gedaan en meerdere keren gemeten (in- en uitwendig). Hopen op een Kerstwonder. Belangrijkste is voor nu dat ons kindje leeft en een hartslag heeft, denk ik maar.
1,5 week is wel veel, maar het gebeurd wel idd. Zelf had ik met ruim 6 wk wat licht bloedverlies. Naar de vk, geen hartactie en vruchtje kwam overeen met 5 wk. Was dus klaar dacht ik. Ziek gemeld op mn werk om de ( zoveelste) mk af te wachten. Alleen mk kwam niet op gang, en inmiddels al bijna aan de bevalling toe! Dus het kan wel degelijk!!
Helaas hier geen goede ervaring. Eigenlijk gelijk aan jouw verhaal. Echo bij 7,3 week zwangerschap. Vruchtje was 6 weken met een langzame hartslag. De gyn wilde er geen uitspraken over doen, maar het beeld klopte niet met een zwangerschap van 7,3 week. Een week later terug en toen was het hartje gestopt. Gisteren curretage gehad. Ik heb in die week wel 10 keer per dag zitten tellen of ik niet ergens 1,3 week vandaag kon halen, maar dat kon niet kloppen met de zwangerschapstest. Ik duim voor je dat het bij jou anders gaat lopen en je over een week groei en een een goed kloppend hartje ziet.
Een meetfoutje is ook zo gemaakt he. Een paar milimeter maakt meteen al een aantal dagen verschil. Dus ik zou nog niet uitgaan van het ergste. Zeker niet wanneer er een hartje is. Spannende week voor jullie! Ik hoop gewoon dat alles goed zit.
Helaas hier ook geen goed verhaal. Zou bij echo 7+2 zijn maar meting kwam uit op 6+1. Hartje klopte krachtig. Late innesteling werd ook gezegd, ik was er niet berust op want dat zou ook raar zijn met mijn eerste positieve test. Een week later op mijn werk echo laten maken was het mooi een week gegroeid. Week erna weer bij vk, ook weer mooi gegroeid volgens berekening dan toch maar late innesteling. Uiteindelijk bij 9+2 weken of eigenlijk volgens menstruatie 10+3 weken het vruchtje verloren. Ik zie die eerste echo als dat er toen al iets niet goed zat. Maarja kreeg hoop omdat het toch gewoon goed groeiende en hartje goed klopte. Maar wat andere hier al zeggen het kan ook gewoon echt een late innesteling zijn of net iets fout gemeten kan ook al schelen. Hoop het voor jou.
Thanks meiden. Ja, het is heel onzeker. Ik ga gewoon nergens vanuit en ik wacht het af volgende week. In ieder geval blij dat mijn kindje nu levend in mijn buik zit en hopelijk mag bibje blijven. En anders moest het zo zijn en voel ik me alsnog vereerd dat ik zwanger mocht zijn van hem/haar... en ben ik hopelijk snel daarna weer zwanger. We gaan het zien.
Bij mij was het niet goed helaas. Ongeveer bij 7,5 week echo, kloppend hartje maar liep dik een week achter op groei. Een week later kreeg ik bloedverlies, niet veel maar ik maakte me toch zorgen. Op de echo bleek het hartje niet meer te kloppen. Een week later het vruchtje verloren. Ik hoop voor jou op een goede afloop. Overigens had ik bij deze zwangerschap met 6 weken alleen een leeg vruchtzakje en maakte me toen ook erge zorgen. Week later bleek alles goed en ook de termijn.
Misschien heeft je kindje een diapauze gehad . M'n tweede wisten we exact hoe oud die was ivm ivf. Maar die liep standaard een week achter volgens de crl metingen.
Die had m'n dochtertje dus echt..... Google maar eens. Ik vind overigens dat je er nuchter en reëel in staat, zo stond ik er ook vaak in. Dikke knuffel en hoop op een goede afloop!
Helaas hier twee keer een week groeiachterstand met kloppend hartje mee gemaakt en twee keer is het hartje ook weer gestopt met kloppen. Heel veel sterkte in deze onzekere periode. Gelukkig komt het ook bij veel meiden goed dus hoop dat dat bij jou ook het geval zal zijn!
Bedankt voor jullie reacties (ook de negatieve verhalen zijn gewoon welkom natuurlijk, want dat is ook realiteit). Hele fijne Kerstdagen gewenst!
Ach meid wat een onzekerheid. Ik hoop dat alles goed is met jullie beebje en dat je volgende week een mooie echo mag hebben. Knuf
Als ik uit moest gaan van mijn 1e echo zou ik 2 dagen na de eisprong al een posi test hebben gehad. Bij mij zat er een bijna 1.5 week tussen wat ik zelf dacht en wat er bij de eerste meting uit kwam. NU is dat op 3 dagen bij getrokken maar ook dat was volgens de gyn nog niet helemaal goed want de kleine wilde niet mee werken dus meten ging niet goed. Maar in middels voel ik me kleine moppie vrolijk dartelen in mijn buik. Volgens de gyn kon de groei stil staan om later weer te beginnen. tis spannend maar t hoeft niets te betekenen
Bij onze oudste kreeg ik een echo op 7 weken. Vruchtje was volgens gyn 5weken en half. Kon onmogelijk omdat ik eisprong wist(ovulatietesten, temperaturen, cervixslijm etc..) en dan zou ik mijn eisprong gehad hebben rond periode van eerste positieve zwtest. Heb hier inmiddels een perfect gezonde 2enhalfjarige rondlopen... 2de zwangerschap ook echo op 7 weken hartslag perfect van grootte bij de volgende echo geen hartslag meer. Zwangerschap nu telkens perfecte echos dus kan alle kanten op.
Ik werd bij mijn eerste echo ook (een week) teruggezet. Later kreeg ik steeds een paar dagen erbij dus het zal vast nog wel goedkomen . In het begin is meten gewoon erg lastig.