komt mijn pasgeboren baby te weinig aan?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door martha1980, 10 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. martha1980

martha1980 Actief lid

14 aug 2010
    206
    0
    0
    Hoi
    Vorige week donderdag 2-2 ben ik bevallen van mijn dochtertje. Ik begin me nu echter toch wat zorgen te maken over haar gewicht. Ze woog bij de geboorte 3545 gr. Drie dagen daarna op zondag woog ze 3200 gr. Dit was haar laagste gewicht. De dag daarop, op maandag dus, woog ze 3270. Goed aangekomen dus. Nu op vrijdag, dus een week na haar geboorte weegt ze nog steeds 3270 gr. En dat terwijl ze 7 flessen kb krijgt van 100ml. Wat ons opvalt is dat ze erg veel poept, bij elke fles zit een poepluier. We denken dat ze daardoor niet goed aankomt.
    Heeft iemand ervaring met kindjes die niet op tijd terug zijn op hun geboortrgewicht? Of die te weinig aankomen? Ik merk dat het me echt dwars zit.... Bedankt alvast....

2. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik neem aan dat je kraamhulp hebt gehad en als ik even uit ga van 7 dagen dan is die woensdag vertrokken?
    Wat zei zij van het gewicht van je kindje en waar zal ze die dag op?
    En mocht je twijfelen, dan even bellen met het CB, die nemen het over zodra de kraamhulp weg is, maar je kunt ook altijd even het kraamburo bellen of de verloskundige.

3. babyproject

babyproject Niet meer actief

Soms duurt het wat langer voor ze weer terug zijn op gewicht. Wat zegt je kraamhulp? Waren de metingen op maandag en vrijdag gedaan met dezelfde weegschaal op hetzelfde moment? Het scheelt al gauw zo'n 100 gram als ze net een fles op hebben ofzo.

Bel anders even met je CB als je je zorgen maakt!

4. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    hebben ze geen inloop/weeg uurtje bij de wijk? kun je het meteen even overleggen met ze.
    hier woog onze dochter 2230gram toen we haar mee naar huis kregen, ze kwam ook langzaam aan. had 8 voedingen per dag van 60ml.
    na een week of 3 ging het ineens snel met het aankomen, ze had echt even nodig. ben ook gaan wegen bij de wijk en die stelden me gerust.

5. Storm

Storm Niet meer actief

Hier zaten beide jongens pas na ruim drie weken weer op geboortegewicht. En toen gingen ze als een speer door. De jongste nog wat extremer dan de oudste.
    Je zou idd gewoon extra kunnen wegen om te kijken of ze gaat aankomen, maar voor nu zou ik me nog niet teveel zorgen maken.

Bij ons kwamen ze trouwens van het CB bij ons thuis om te wegen. Maar hier waren ze bijna 10% van hun geboortegewicht kwijt geraakt.

6. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.057
    885
    113
    Onze dochter viel in het begin ook zoveel af terwijl ze goed at. Ook zij had veel poep en plasluiers. Na 8 dagen was ze nog niet op haar geboortegewicht, maar omdat ze verder goed at was het geen probleem. De verloskundige verwachtte dat ze met 2 weken wel op haar geboortegewicht zou zitten en hoewel we haar nog niet gewogen hebben denk ik dat ze het inmiddels zelfs voorbij is.

Deel Deze Pagina