Wij hebben net onze badkamer klaar en zijn mega trots en zuinig op onze mooie mozaïktegeltjes in de douche. Maar wij zijn niet zulke types die na elk gebruik de douche droogpoetsen. Nu hoorde ik via via dat ze bij de Lidll een middeltje verkopen dat je op de muren van de douche sprayt en dat daardoor het water er zo afglijd waardoor kalk en zeepresten minder kans krijgen om zich te hechten. Heeft iemand ervaring met dit of zo'n zelfde soort middel? Wij hebben geen Lidll in de buurt, en nou wil ik daar best naar opzoek gaan, maar graag hoor ik natuurlijk eerst ervaringen. Hoop natuurlijk op een wonder middel hahaha! Thnx, Penny
hmm, geen idee. Ik vind dat antikal wel goed werkt tegen de kalk eraf halen, maar voorkomen dat ken ik niet.
Antikal is goed inderdaad. Maar heb ook weleens eigen merk van de supermarkt, en die is ook best goed. Ik ken ook geen spul om kalk te voorkomen. Wij zijn wel die types die de douche droog maken. Dat raad ik iedereen aan. Ik hoef daardoor niet vaak de douche schoon te maken, want hij blijft er als nieuw uit zien.
Ik ken geen spul dat kalk voorkomt, maar als je eenmaal kalk hebt werkt HG schimmel- vocht en weerplekkenreiniger echt als de beste. Veel beter dan Antikal vind ik zelf. De voegen blijven daarna ook heel lang echt wit. Wel even een raampje openzetten als je het gebruikt...
Ben t niet met je eens. Met HG ben ik een poos aan t boenen geweest om mijn kraan weer schoon te krijgen En met Antikal was t zo schoon, na t een poos inwerken.
Oh dat zou kunnen...ik heb het niet op de kraan geprobeerd, alleen op de tegels en de voegen. Daar vond ik het erg goed werken.
ja de voegen worden goed wit van HG maar ik denk dat je wel meerdere raampjes open mag zetten pppfff wat een lucht!
Ik zweer bij de producten van HG.. 1x per week de douchecabine en de muren insprayen, met een schuursponsje, na spoelen en droogpoetsen en dan is het weer bling bling..
Klopt: HG schimmelspul heeft als hoofdbestanddeel chloor. Antikalkreinigers heeft als hoofdbestanddeel azijn. Kalk lost op in azijn, maar niet in chloor. Dus niet zo verwonderlijk dat je hebt staan boenen. (bron: scheikunde van tig jaar geleden )
ik haal bij de wibra kalkreiniger. Ik dacht 0.99 of 1.29 per fles. en ik vind het geweldig. Gewoon inspuiten dan 5-10min laten zitten en afspoelen. Evt voor extreme kalk met sponsje boenen. En antikal is ook helemaal geweldig maar wel iets duurder
ik vind anti kal helemaal niet fijn bij de lidl idd... weet niet hoe het heet maar is volgens mij van W5, een knalroze fles.. dat is idd sprayen, afspoelen en met droge doek navegen.. kalkvrij, niet zon vieze antikal geur
ik heb die ws van Lidl idd ook. die ruikt best heftig vind ik. Om kalk evt te voorkomen: glansspoelmiddel of autowax op de muren. Daardoor glijdt het water er beter af en heb je minder kalk. (eigenlijk best logisch als je er zo over nadenkt.)
Ik gebruik altijd roze ontkalker van Sorbo, ben ik echt over te spreken. HG werkt ook heel erg goed maar dat liep hier niet goed af, mijn sierrandtegel kon er niet tegen en mijn douchedeur ook niet. Helemaal ingevreten dus je ben gewaarschuwd, eerst uitproberen op een onzichbaar stuk.
Je kunt ook schoonmaakazijn in een verstuiver doen zo maak ik mijn douche en kranen ook schoon je hebt het ook in laveldelgeur. Dat stinkt niet zo. Gewoon inspuiten en laten inwerken en weer afspoelen. En nadrogen natuurlijk.
Ik gebruik altijd badkamerreiniger van Witte Reus. Ruikt best sterk (citroen o.i.d), maar m'n kranen, tegeltjes en sanitair is blinkend schoon!