Ik weet niet of het waar is maar kan het kwaliteit van het zaad minder zijn nu mijn vriend grieperig is?
Zaad doet er een aantal maanden over om zich te ontwikkelen, dus hoewel koorts zaad wel degelijk negatief kan beinvloeden zul je dit nu waarschijnlijk nog niet merken, maar pas over een tijdje. Overigens hoeft koorts niet altijd desastreus te zijn voor een man's zaad, dus ik zou me niet teveel zorgen maken. Deze iui zul je er waarschijnlijk weinig last van hebben. Succes!
dank je wel voor jullie snelle reactie. hij heeft ook geen koorts maar voelt zich niet lekker en is flink verkouden
Wat ik begreep van m'n arts is vooral koorts funest. Dus succes morgen . Over 14 dagen een knaltest . Ik mag overmorgen voor m'n 6e IUI .
'Niet lekker' is niet erg. Pas als de koorts boven de 38 graden komt heeft het invloed op de zaadkwaliteit. Succes morgen!
Gooi 'm voor de zekerheid snel vol met paracetamol! Dat is koortsverlagend. (Je mag er zonder problemen 6 van op een dag hebben.) Stop 'm niet in een lekker heet bad. Meet voor de zekerheid regelmatig of hij koorts heeft. Succes en sterkte, want een grieperige man is meestal bijna terminaal..!
De effecten van koorts zie je niet pas na 3 maanden, maar direct. Mijn man had twee weken voor een ICSI koorts gehad. Normaal hebben wij een verminderde zaadkwaliteit, zo varierend tussen de 3 en 20 miljoen. Wij gingen er dus vanuit dat de koorts geen kwaad kon. Maar op de dag van de punctie zat er werkelijk niet één levende zaadcel in! Voor de zekerheid moest hij nog een keer produceren en toen hebben ze gelukkig toch nog een paar goede zaadcellen kunnen vinden, maar die waren op één hand te tellen. Maar voor ICSI heb je maar een paar nodig, dus dat was genoeg. Als bij jullie de zaadkwaliteit goed is, dan zal de schade relatief gezien lang zo groot niet zijn. Dus dan kan het in principe niet zoveel kwaad. Koorts kun je het beste onderdrukken door consequent paracetamol te gebruiken totdat de koorts helemaal weg is. Misschien dat je dan de schade beperkt houdt. Succes!
In maart was mijn vriend ook grieperig tijdens m'n eisprong; ik raakte toen wel zwanger! Nu hebben we gisteren de eerste IUI gehad, hij voelde zich niet zo lekker, maar toch goed zaad hoor. Volgens mij laten ze een IUI niet doorgaan, als het zaad te slecht is? Succes in ieder geval!
Heel erg bedankt. Hij heeft het zaad om 8.00 ingeleverd. Normaal om 10.30 de inseminatie. Nog een vraag doen ze trouwens anders testen of je zwanger bent dan normaal met die pregnyl in je lijf??
Na een dikke week is de pregnyl uit je lijf, als je dus na 2 weken op je NOD test betekent positief gewoon 'zwanger' en negatief een kans in de volgende ronde.
Voor 10.000 IE Pregnyl staan 10-12 dagen, 5000 IE is er na een dag of 8 uit. Maar je kunt pas testen rond je NOD, omdat het anders gewoon nog te vroeg is. Helaas las ik in je andere topic dat je IUI niet is doorgegaan, balen...