Nou lekker dan... Omdat mijn follikel niet wou springen denkt mijn lijf nog steeds dat er een eicel loskomt die zich in de baarmoeder gaat nestelen Daarom geen ongi en daarom omowitte zwangerschapstesten En ook een constante pijn in de rechterkant van mijn baarmoeder Dat kan temaken hebben met het "teveel" ermee bezig te zijn De emotionele gedeelte van de hersenen zit vlakbij de hypofyse die alle hormonen regelen Met andere woorden door stress kan je echt een verstoorde cyclus krijgen... Fantastisch niet? Nu wachten op mijn lijf die de follikel moet opnemen,om daarna eindelijk een stressloze (hopelijke) cyclus te krijgen...
Ik heb zelf ook een keer cystes gehad op de eierstokken. Dit zijn follikels die niet springen, maar doorgroeien tot een cyste. Dit schopt je hormonen helemaal in de war, waardoor je niet ongesteld wordt. Bij mij resulteerde dat inderdaad ook in buikpijn, wat uitstraalde naar mijn zij en liezen. Beide cystes zijn gelukkig na verloop van tijd vanzelf weer verdwenen. Maar cystes worden niet veroorzaakt doordat je teveel met het zwanger worden bezig bent, hoor. Dat is echt totale onzin! Je kunt je eigen cyclus of hormoonwaardes niet zo erg beinvloeden dat je geen eisprong hebt en een follikel doorgroeit tot een cyste. Het is gewoon pech hebben!