Inleiding bij zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'De bevalling' gestart door sumer93, 4 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sumer93

sumer93 Bekend lid

17 jun 2015
    690
    300
    63
    NULL
    NULL
    Ik weet sinds de 27weken dat ik zwangerschapsdiabetes heb. Eerste maand was goed te doen met dieet maar helaas daarna toch insuline (nu een week bezig met 2x 2/3 eenheden per dag). Nu hoor ik veel verschillende verhalen. Volgens de diabetsverpleegkundige wordt je dan eerder ingeleid?

Mijn kindje wordt wel als een flinke geschat bij 40 weken 3700/3900 gram. Maar zijn buikje ligt niet voor nu ofzo. Het is gewoon totaal plaatje wat hem zo flink maakt.

Wordt je bij insuline altijd ingeleid? En zo ja waarom? En is dat dan met 37 of 38 weken? Ik baal echt dat ik pas 1 maart de gyn spreek. Heb wel eerder afspraken maar dat is bij echoscopiste voor de groei echo en gesprek met hartje controle bij een verpleegkundige van het geboorte center.

2. Noorie

Noorie Niet meer actief

Zover ik weet word je standaard met 38 weken ingeleid.
    Daarna 24 uur ter observatie om de suikers in de gaten te houden.
    Met 37 weken leiden ze niet zomaar in, echt alleen in uitzonderlijke gevallen.

3. Pastasaus

Pastasaus Actief lid

11 sep 2016
    255
    144
    43
    Vrouw
    Op de spaghetti
    Hier bij de eerste ook zwangerschapssuiker gehad, op het laatst met 4x per dag insuline spuiten. Ze zijn toen vanaf 37 weken bezig geweest met inleiden, iedere week hebben ze het geprobeerd. Dochter was echter lekker eigenwijs en wilde er niet uit. Ze is uiteindelijk met 40 weken geboren met een keizersnede, madam was niet eens ingedaald. Dit is echter wel ruim 6 jaar geleden en in een ander ziekenhuis als waar ik nu ga bevallen, hier gaan ze met suiker, wat ik nu dus weer heb, inleiden tussen week 38 en 39. Dit echter alleen als ik weer insuline moet gaan nemen. Als ik het nog met dieet kan redden (hoor ik waarschijnlijk morgen) dan mag baby zelf beslissen normaal gezien. Tenzij ze besluiten om een keizersnede te gaan doen ivm placentaligging maar da's weer een ander verhaal en niet relevant :).
    Volgens mij is het idd wel standaard dat je met suiker eerder ingeleid wordt.

4. sumer93

sumer93 Bekend lid

17 jun 2015
    690
    300
    63
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor de reacties. Heb toch maar even de gyn gebeld en mag vrijdag langs komen om allles te bespreken.

5. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Ik ben 2x met 38 weken ingeleid. Maar ik had toen ook al ontsluiting bij allebei.
    Mijn oudste zoon was 4535 gr met 38 weken en de jongste was 4000 gr met 38 weken. Ik spoot 4x per dag insuline.

Deel Deze Pagina