Ik ben nu 21 weken zwanger en heb sinds ongeveer 2 weken een zwaar gevoel onder in mijn buik. Het lijkt alsof mijn riem te strak zit maar ik draag geen riem. Soms lijkt het op wat menstruatiekrampen. Heb het vooral als ik wat drukker ben geweest. Ook heb ik dan wat meer last van harde buiken. Bij de eerste zwangerschap heb ik daar geen last van gehad. Vorige week heb ik het de verloskundige gevraagd en zij zei dat het mijn schaambeen was maar dat gevoel is anders. Donderdag heb ik weer een afspraak bij de verloskundige en zal ik het weer aankaarten maar vroeg me af of iemand het herkent.
Ik heb dat drukkende gevoel, alsof je broek te strak zit, wel ook gehad. (En nog steeds) Ook deze zwangerschap last van harde buiken, en bij de eerste niet (of niet bewust in elk geval). Ik loop zelf al lang met bekkenklachten, die vroeg begonnen met rugpijn en zo'n "zware onderbuik". Ook mijn schaambeen is heel pijnlijk geworden na een tijdje. Dat "hoort" bij bekkenklachten. Ik herken dus een hoop, maar kan geen antwoord geven of dit in jouw geval ook zo is. wat je zou kunnen doen, is een bekkentherapeut bellen en een afspraak maken..? Dan kan je dat eventueel uitsluiten (of laten behandelen). Maar het is lastig, je voelt zoveel als je zwanger bent.. Succes ermee
Bedankt voor je antwoord. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik behoorlijke bekkeninstabiliteit gehad. Loop nu ook bij een bekkenfysio therapeut en gelukkig is mijn bekken tot nu toe nog stabiel. We gaan volgende week op vakantie en dan hoop ik dat het met rust wat beter wordt.
Het is zo lastig om alles wat we voelen in een hokje te plaatsen. Al willen we dat zo graag soms Maar ik denk dat je je verder geen zorgen moet maken erom. Maar voldoende rust pakken is wel belangrijk!
Bij deze zwangerschap heb ik al vanaf 12 weken last van een zwaar gevoel, herken het niet van mijn vorige zwangerschap. Volgens mijn verloskundige moest ik rustiger aan doen (al doe ik al niet te gek), maar heb deze keer ook meer last van banden en bekken, dus wellicht dat het meespeelt. Ik merk vooral dat er meer spanning staat op mijn banden. Ik weet dus ook niet precies wat het is of wat de oorzaak is, maar herken het gevoel zeker!