Bij wie is dit ook zo?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Ien, 22 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ien

Ien Bekend lid

11 aug 2006
    935
    0
    0
    Ik vroeg mij het volgende af; ik heb vorige week maandag een termijnecho gehad en hier uit bleek dat ik toen 8 wk en 5 dagen zwanger was.
    Nu hebben wij er voor gekozen om geen combinatietest te laten doen, waardoor ik dus verder geen echo meer krijg (behalve dan met 20 weken).
    Maar mijn intake bij de VK is pas 6 maart, dit doen zij omdat er in de eerste periode van de zwangerschap toch niet heel veel gebeurd wat ze in de gaten kunnen houden en waar ze iets aan kunnen doen.
    Ik moet dus nog (voor mn gevoel) heeeeeeeeeeeel lang wachten tot ik weer naar de VK mag. (ik weet het als je ergens op wacht duurt het altijd lang)
    Zijn er meer bij wie dit zo geregeld is?

2. gerianne

gerianne Niet meer actief

normaal is het zo in het begin van de zwangerschap om de 4 a 5 weken las net een boekje stond in

8-24 weken : elke 4 weken
    24-30 weken : elke 3 weken
    30-36 weken : elke 2 weken
    36-41 weken : elke week
    41+ om de paar dagen

3. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    6 maart pas?

Jee dat vind ik laat, heb net mijn intake gehad, dus met ongeveer 10 weken zwangerschap, krijg je meteen de echoformulieren mee en vertellen ze je over voeding en dergelijke en bovendien is het belangrijk voor ze om ver van te voren te weten wat voor ziektes in de familie voorkomt.
    Met 14 weken heb ik mijn tweede afspraak en dat is dus 15 februari als ik me niet vergis.. dus jij hebt pas met zo'n 16 weken een eerste afspraak als ik het zo 123 goed uitreken.. daar heb ik nog nooit van gehoord.. :(

4. Ien

Ien Bekend lid

11 aug 2006
    935
    0
    0
    Ja klopt, maar ze heeft met de termijnecho wel gevraagd of er in de familie ziektes en afwijkingen voorkwamen en ik heb wat boekjes gehad met info over kraamzorg en voeding e.d.
    Vind dat wachten ook zo lang duren, lijkt wel of het zwanger worden en zwanger zijn voornamelijk bestaat uit wachten.....

5. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Ja ik vind de tijdsverschil bij jou dus ook wel erg groot, meestal zit er toch 4 en anders maximaal 6 weken tussen, bij jou zitten er zowat 8 weken tussen als ik me niet vergis?
    Lijkt me helemaal niets, kan nu al niet wachten tot de volgende keer :) (ook omdat ik nog geen hartje heb gehoord of echo heb gehad of iets)

6. Niet meer actief

ik moet zeggen dat ik 6 mrt wel belachelijk ver vind, dan ben je dus ook al meer dan 16, wat naar mijn idee toch ongebruikelijk is.

Ik heb met mijn eerste zwangrschap mijn eerste echo pas gekregen met 20 wkn. Maar daarvoor had ik gewoon vanaf 8 wkn gewoon afspraken met de VK hoor.

Misschien informeren bij een andere VK, je kan altijd nog overstappen.

7. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Ben bij 6 weken al langs geweest en vanaf toen om de 5 weken. Dus bij 11 en 16. Morgen weer een afspraak en dan om de 4 weken! Echo bij 12 en 20 weken.

Britt

8. red

red Lid

23 feb 2006
    94
    0
    0
    Bij mij was het in het begin ook om de 4,5 - 5 weken. Nu om de 4.

9. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Ik had me intake met 8 weken en normaal gesproken had je hier dan ook pas weer met 16 weken mogen komen, maar omdat dat wel erg lang duurde mocht ik dan met 14 weken komen.. Vind 16 weken ook wel erg laat om voor het eerst te komen hoor! Dan bel je toch lekker of het niet wat eerder mag..

10. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.960
    822
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Vind dat wel laat ja..

Ik heb met 7 weken een echo gehad. En volgende week weer een echo dan ben ik 10 weken..
    En dan in februari mijn 2e gesprek VK.

In Maart krijg ik mijn 3e gesprek..

11. Hester

Hester Niet meer actief

Ik vind het niet zo gek, je kunt altijd bellen als je iets wilt weten? En die afspraakjes stellen ook niets voor (in ieder geval was ik in 1minuut weer buiten)

Zelf was ik net als jij met 9,5 weken op termijnecho geweest en de keer erna was 5 weken later en dat was het tot nu toe!

De volgende keer is pas 7 weken (!) na de vorige keer.

Dus helemaal geen frequentie van elke 4 weken gaan enz. Hoeft voor mij eerlijk gezegd ook niet hoor, het voegt niet veel toe. Zeker niet nu ik m'n baby al weken stevig voel bewegen :D

12. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    ik heb vorige week een echo gehad, stelden ze ook vragen over medische geschiedenis etc. en heb m'n volgende afspraak pas 1 maart. Tot die tijd zit ik ook zonder controle o.i.d. (7 weken). Ik begin daarom zelfs te twijfelen over de combitest, heb ik tenminste nog een controle tussendoor (wel een dure).

13. Ien

Ien Bekend lid

11 aug 2006
    935
    0
    0
    Zit er idd aan te denken om te bellen of ik niet iets eerder mag komen. Kan het natuurlijk altijd proberen.
    Het scheelt in ieder geval nog iets dat we 10 februari een weekje op vakantie gaan, breekt nog weer een beetje.

14. sofaan

sofaan Actief lid

11 dec 2006
    300
    0
    0
    nu even niets
    noordholland
    Ik krijg elke 2 wk een afspraak en om de twee wk een echo,maar dat is omdat ze mijn echt in de gaten moeten houden,ik vind trouwens vk erg langzaam en makkelijk met afspraken ook als je belt met een probleem waar je echt mee zit zeggen ze gewoon ja emmmm over 4 wk kan ik je pas zien en als je,je baby b.v. niet voelt zeggen ze tja hij groeid geen ruimte meer maar helaas is het dan voor sommige dan te laat wat bij mij ook bleek te zijn.

Ik wil niemand bang maken hoor maar vraag of je gewoon eerder kan komen iniedergeval om het hartje te beluisteren, enz,enz
    gr sofaan

15. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Ik vind 6 maart ook wel laat. zo leer je ze nooit kennen en zij jou ook niet. Ik was er rond de 8 weken voor het eerst en nu al 3 keer geweest. en elke keer weer het hartje luisteren. dat alleen al is een reden om vaker te gaan. ze moeten toch ook de groei van je baarmoeder in de gaten houden enzo.

ik zou bellen hoor.

16. Hester

Hester Niet meer actief

Ben ik dan de enige die niet zo telt op die controles?
    De VK heeft mij pas 1 keer gezien en nog NOOIT mijn buik gevoeld.

Is dat gek?

17. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

ja het is net wat je zelf prettig vind. ik moet zeggen dat ik die controles wel een prettig idee vindt. kijk ze zullen echt neit alles kunnen voelen aan je buik. maar als je te horen krijgt dat je bloeddruk ok is, en je baarmoeder goed groeit en de hartslag van je kindje OK is. dan ga je toch met een geruststellend gevoel naar huis.

by the way ik moet vanavond al voor de 4e keer.

18. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Nog nooit je buik gevoeld?
    Ja dat vind ik echt heel gek. Wat doe je dan uberhaupt bij de verloskundige vraag ik me af?
    Ze moeten toch echt voelen hoe goed je baarmoeder groeit en even luisteren of het hartje het nog goed doet etc.
    Daarnaast komt dan nog de bloeddruk controle, eventueel gewicht (doen veel al niet meer) en eens in de zoveel tijd controleren of je bloed goed is met een vingerprikje.

Als ze hier mijn buik niet na zouden voelen en het hartje niet gingen luisteren zou ik uberhaupt meteen een andere verloskundige zoeken, die is er toch om mijn zwangerschap in de gaten te houden, bloeddruk meten kan ik zelf ook nog wel :(

19. Ien

Ien Bekend lid

11 aug 2006
    935
    0
    0
    Heb vanmorgen toch maar even gebeld en mag nu een week eerder komen. Dus 27 februari.
    Bleek dus dat het eigenlijk ook de bedoeling was dat ik in die week zou komen, maar omdat er in die week een aantal VK vrij zijn had de assistente me een week naar achter geschoven.

20. Hester

Hester Niet meer actief

Hmm, tja. Ik weet het ook niet waarom ze dat niet doet.

Maar binnenkort ga ik voor de 2e keer naar haar toe, met 22 weken :confused: eens kijken of ik dan langer dan 1 minuut binnen ben :D

Deel Deze Pagina