ik ben voor mijn gevoel ook mooi regelmatig geweest. De eerste keer met 8 of 9 weken; toen is ook een termijnecho gedaan, maar ze wist de termijn niet helemaal zeker dus kon ik met 11/12 weken alweer terugkomen. Daarna om de 4 weken. Met 20 weken een echo bij een echopraktijk en 2 weken later alweer naar de VK. Ik zit nu in de laatste keer 4 weken en dan wordt het om de 3 weken. Iedere keer tenminste controle van hartje, groei van de buik en de bloeddruk opgemeten. En afhankelijk van eventuele klachten doet ze nog wat aanvullende onderzoekjes zoals prikken voor ijzer of suiker. Ik heb de VK ook een keer 's avonds gebeld. Had wat bloedverlies gehad en was ongerust. Ze heeft me toen goed gerustgesteld en tevens gezegd dat ik ook 's nachts zou kunnen bellen als ik me bezorgd maakte. Vond dat wel een heel prettig idee. Al was het gelukkig niet nodig! Kortom, ik zou het heel vreemd gevonden hebben om pas 1 keer naar de VK te zijn geweest met 20 weken...
hoi Ien, Ik kom net terug van de VK, ik ben nu voor de 4e keer geweest en volgende afspraak is de laatste keer om de 4 weken. daarna al om de 3 weken. ik heb verteld van jouw situatie en ze vond dat zo raar, ze zei dat je dar niet mee akkoord hoeft te gaan. rond de 12 weken hoor je in ieder geval je eerste afspraak te hebben. Als ze het zo druk hebben zou ik een andere VK zoeken. Twee weken geleden heb ik een stomp in mijn buik gehad, binnen een half uur stonden ze op de stoep met z'n tweeen en heb ik een kwartier naar het hartje mogen luisteren.