Je leest het al in de topictitel Ik ben nu 39.5, gisteren op controle geweest en mijn baarmoedermond lag zelfs nog zo hoog dat de vroedvrouw er eigenlijk niet aan kon. Met andere woorden, geen ontsluiting, geen heel diep ingedaald kleintje, ... Niets dat erop wijst dat de bevalling eraan komt. Ik heb ook geen voorweeën, voel me eigenlijk heel goed. Ik heb nog best energie, kan nog wel een stuk stappen als ik dat rustig doe... Ik voel le helemaal niet alsof de baby elk moment kan komen :-D Vanaf vrijdag (uitgerekende datum) moet ik om de 2 a 3 dagen aan de monitor, en het maximum dat ze je hier over tijd laten gaan is 10 dagen. Maar ik wil eigenlijk helemaal niet ingeleid worden! Je leest overal dat ingeleide bevallingen veel vaker uitlopen op verlossingen met tang/vacuümpomp en dat veel vrouwen door de weeënopwekkers in een weeënstorm terecht komen. Ik ben dus op zoek naar positieve verhalen van vrouwen waarbij er zo dicht bij de uitgerekende datum ook nog helemaal niets aan de hand was, maar wiens lichaam het zelf nog opgepakt heeft! Ik weet wel dat er nog tijd is, maar vaak hoor je toch al over voorweeën en ingedaalde kleintjes, verweekte baarmoedermonden en zelfs cm's ontsluiting. Maar mijn lichaam doet alsof ik gerust nog een maand zo kan blijven lopen :-D
Hoi! Bij mijn eerste zat alles op 41.4 nog potdicht en op 41.6 begon de bevalling spontaan! Succes met de laatste loodjes, wachten duurt lang he!
Bij mijn eerste zat op 41.6 alles.nog potdicht en inleiding ochtend erna begonnen Lag snachts in bed al de weeën weg te puffen maar toch is ze pas.na inleiding en 72 uur weeën/bevalling geboren Sorry wilde iets positievere ervaring geven.
Mijn vorige bevalling begon met gebroken vliezen. Voor dat gebeurde had ik geen voorweeen of andere tekenen dat het zou beginnen. De baby was ook niet ingedaald. Ik ben toen met 40+5 bevallen
Ik was op vrijdag met 39.5 bij de vk geweest. Niks aan de hand, alles nog dicht. Afspraak voor de week erop gemaakt. Zaterdagavond spontaan bevallen. Ik had ook nergens last van. Voelde me prima en dacht daar ik tot 42 weken door zou lopen. Ook geen voorween oid gehad. Dus het kan wel. Succes! Het duurt niet lang meer!
Bij mijn eerste bij 41+2 wkn voor eerst onderzocht, toen gestript, dag erna bevallen. Bij mijn tweede potdicht met 41+4 wkn, niet te strippen. De dag erna bevallen. Bij mijn derde potdicht met 40+5 wkn, niet te strippen. De dag erna braken de vliezen, de dag daarna baby geboren. In mijn ogen heb je nog alle tijd dus ... Succes met afwachten, hopelijk kun je snel je kindje vasthouden!
Bij mijn tweede bevallen met 40+3. Twee dagen ervoor ook nog potdicht. Al afspraak gemaakt bij de gyn toen. In de nacht van 40+2 op 40+3 braken spontaan mijn vliezen en daarna bevallen. Wel uiteindelijk met een spoedkeizersnede, maar dat kwam omdat hij een sterrenkijker was.
Ok, toch nog positieve verhalen dus :-D Ik las precies enkel over vrouwen waarbij het al dagenlang aan het rommelen was, of vrouwen waarbij het uiteindelijk een inleiding werd Fingers crossed!
Mijn eerste kwam met 39.5. Spontaan, zonder strippen ofzo. Had geen voortekenen. Werd opeens snachts wakker van een wee De tweede kwam met 40.5, de dag ervoor gestript. Na het strippen begon het te rommelen. Maar daarvoor ook weer helemaal geen voorteken ofzo. Succes met wachten! Het komt vanzelf.
Bij dl zou ik met 40+6 ingeleid worden. Helaas voor mij werd dat ivm spoedgevallen een dag uitgesteld. S avonds braken spontaan de vliezen. Bij zl controle in de ochtend van 39+4. Niks aan de hand, alles rustig. In de ochtend van 39+5 is hij geboren. Bij beide kids geen voorweeën gehad en kon ik tot het einde goed vooruit. Ofwel, dat er vandaag niks aan de hand lijkt, wil niet zeggen dat je baby er morgen niet kan zijn.
Hier met 39.2 kon nog niet gestript worden alles nog pot dicht, de kleine man had het nog erg naar zn zin en het kon nog lang gaan duren volgens de vk. Met 39.4 stapte de zelfde vk lachend binnen snachts omdat de bevalling spontaan was begonnen. Dus alles is mogelijk😊
Nou, ik ben heel benieuwd .. hier is ook nog totaal niets gaande.. *Liever ook niet ingeleid willen worden*
Maak je niet te druk.. de kleine meld zich als hij/zij klaar ervoor is! Bij de eerste geen voorweeën of niks gehad voelde totaal niets geks.. met 38w precies brak 's morgens het water spontaan en daarachteraan stormweeën.. niemand had verwacht dat ik al zou gaan bevallen!! Nu 37 weken en voel al dik een week gerommel in de buik, harde buiken, voorweeën, flink bandenpijn.. .. heb dan liever niets voelen en spontaan en vlug haha
Met 40+6 zat alles nog potdicht, Met 41+1 begon het alsnog spontaan, Ik zou die middag ingeleid worden maar ooo wat was ik blij dat het die nacht ervoor nog spontaan begon.
Dat is makkelijker gezegd als je met 38 welen bevalt natuurlijk, dat de kleine zich wel meldt als ie er klaar voor is. Morgen 40 weken en dan beginnen ze wel te praten over inleiden, en ik zou het gewoon heel leuk vinden als dat niet hoeft . Ben wel al wat meer gerustgesteld door jullie positieve verhalen! Ik,hoop,echt dat ze nog wat gebeurt!
Is makkeljjk gezegd ja.. maar voor degene die tot dik 41 weken moeten wachten op inleidingsgesprek is het ook moeilijker dan dat je het met 40 krijgt! Nu zit ik ook zelf te wachten op inleidinggesprek vanwege zwangerschapssuiker.. de kleine mag me ook liever vandaag komen dan dat ik ingeleid moet worden zie er ontzettend tegenop.. dus weet echt wel wat ik zeg!
Was niet onvriendelijk bedoeld, maar jouw reactie op het topic was gewoon niet echt relevant . Natuurlijk komt de kleine wanneer hij daar klaar voor is, en natuurlijk mag ik blij zijn dat ik me gewoon goed voel, maar ik vroeg om ervaringen van vrouwen bij wie er rond de 40 weken nog geen beweging in zat, die toch nog spontaan bevallen zijn. Dan is 'de kleine komt wanneer ie er klaar voor is, bij mij met 38 weken spontaan' een beetje een loos antwoord .