Ik ga van IVF terug naar IUI. Wij zijn al meer dan 4 jaar bezig voor ons eerste kindje. Alles ziet eruit als in het boekje, onbegrepen onvruchtbaarheid. Ze hebben geen idee waarom het niet lukt. Na 3 mislukte IUIs dachten we dat er geen bevruchting plaats vond. Bij onze eerste IVF poging bleek echter dat alle eicellen bevrucht waren en goed deelden. Helaas ontstond er uit deze TPs geen zwangerschap. Bij onze 2de IVF poging hadden we maar 1 tp en daarvan was ik zwanger. We waren gebroken toen dat met 6 weken uitliep op een MK. Snel daarna hebben we de 3de IVF poging gedaan. Helaas zijn de verse embryo's allemaal gestopt met delen. Omdat ik deze poging bij GG heb gedaan hebben ze wel een bevruchte eicel in kunnen vriezen. Deze cryo ligt nu nog op ons te wachten. Deze laatste poging hebben wij gebruik gemaakt van het korte protocol, wat waarschijnlijk ook de oorzaak van de slechte embryo kwaliteit is. Uit de andere pogingen had ik namelijk alleen maar top cryos. Omdat de cryo die we nu nog hebben uit dezelfde poging komt als alle embryos die zijn gestopt met delen hebben we daar niet meer veel hoop op. Dit was onze laatste poging en als onze laatste cryo geen zwangerschap geeft staan we met lege handen. Ik ben er alleen helemaal nog niet klaar voor om te stoppen. Daarom hebben we een overleg gehad over hoe nu eventueel verder. Omdat er bij ons geen oorzaak is gevonden en omdat er een keer een zwangerschap is ontstaan hebben ze nog hoop voor ons. Het zou ook kunnen zijn dat het zaad op een of andere manier niet in de baarmoeder komt. En omdat wij maar 3 IUI pogingen hebben gehad was dat misschien te weinig op een reele kans op zwangerschap. Daarom willen we verder gaan met IUI. Eigenlijk wel het hele aankomend jaar. Er is onderzocht dat een reele kans op zwangerschap uit IUI pas na ongeveer 7 of 8 pogingen is. Dus we gaan er voor. Het stemt ons positief, de artsen zijn positief, en wij hebben nog een strohalm om aan vast te houden. Zijn er meer meiden die deze weg hebben bewandeld? Liefs Milla
Lieve Milla, ook in dit hoekje ga ik je volgen en je handje vasthouden. Op naar een iui-beeb. Ik hoop, duim,fik,klaver en diamant. Het moet en sal.
Hee lieve Milla, fijn weer even een update te lezen! Dit klinkt als een logische stap, eentje die je misschien wel meer vertrouwen geeft dan nog voor een IVF te gaan, of niet?! Ook veel minder invasief natuurlijk, zo'n IUI, kan me voorstellen dat dat het ook makkelijker maakt om nog even door te gaan. Blijf je wel IUI doen in eigen cyclus, of met hormoonstimulatie? Ben erg benieuwd en zal je hier zeker volgen! Dikke knuf!
Ik heb niet die weg bewandeld zoals jij het hebt gedaan. Voor prinsje was de 2e iui poging genoeg, toen was ik zwanger. Voor een 2e wondertje zijn we nu alweer heel lang bezig. We hebben 9 iui's gehad en we zijn 3 icsi's gestart waarvan er 2 daadwerkelijk tot punctie is gekomen en maar 1 tp van 2 emmy's heb gehad. Nu hebben we nog 1 icsi te gaan. Hou er wel rekening dat de verzekering kan zeggen dat ze niks vergoeden, aangezien je al met ivf bent bezig geweest. Verzekering kan zeggen dat het voor hun klaar is. En wbt de hoeveelheid iui's. Mijn gyn zei dat ze maar max 6 iui's doen. De kans dat het daarna slaagt is niet groter dan in die 6 pogingen. De meesten raken zwanger binnen die 6 pogingen en daarna volgt dan dus ivf/icsi. Als ik jou was zou ik de verzekering eerst bellen met deze vraag en niet zomaar weer een iui traject beginnen voor je groen licht hebt van de verzekering. Succes.
Lieve Mila, ook in je eigen hoekje ga ik je volgen en hopen, duimen, fikken en klaveren. Ik hoop zo dat jullie droom uit mag komen. Dikke knuffel....
Lieve Mila, Ook ik hou je hier in de gaten! Ik hoop zo dat deze weg jullie naar het langverwachte wondertje gaat brengen! Dikke knuf en zet hem op! Liefs Loesie
De verzekering MOET iui vergoeden. Is wettelijk vast gesteld. Zolang de arts er geloof in heeft, moet IUI onbeperkt vergoed worden. En in mijn geval heeft de arts er gelukkig geloof in. Dat van die 6x is niet waar, in een 'normaal' geval duurt het gemiddeld ook een jaar voordat je zwanger bent. Dus waarom zou dat met IUI in een keer maar een half jaar zijn. En dan heb je het al over mensen met verminderde vruchtbaarheid. Heb me daar natuurlijk in verdiept en dat stuit je op veel onderzoeken waarin met concludeerd dat 6 iui's aan de magere kant is. Maar wel lief dat er mee gedacht word hoor..! Ik ga het helemaal zonder hormonen doen, alleen de eisprong word getimed met pregnyl. Ook word er geen gebruik gemaakt van utrogestan. Ook omdat er bij mij wel duidelijk sprake is van ruim voldoende progesteron.
De verzekering moet niet onbeperkt vergoeden hoor. Ik weet dat menzis maar 6 iui pogingen vergoed (de hormonen dan). Dus ik zou de verzekering navragen hoe het zit...
@krabje: menzis staat erom bekent dat ze dat proberen ja. Maar maak maar eens bezwaar, dan doen ze het opeens wel. Andere maatschappijen zijn gelukkig wel eerlijk. Eigenlijk heel erg he, dat ze het mensen die het al niet makkelijk hebben bewust nog moeilijker proberen te maken....
Veel succes Mila!! Ik ga je volgen!! En je hebt helemaal gelijk wat betreft IUI en vergoeding. Voor de geïnteresseerde mee lezers: IUI krijg je volledig vergoed. Of het nou je eerste of je 100e behandeling is. Zolang de arts er vertrouwen in heeft (en anders zoek je een andere arts ) dan krijg je het vergoed. IUI wordt vanuit de basisverzekering vergoed. Dat betekend dat elke verzekeraar het op dezelfde wijze dient te vergoeden. Menzis (of welke verzekeraar ook) mag hier geen beperkende voorwaarden in opnemen. Die zes pogingen die hier genoemd worden zijn beperkingen die sommige artsen opnemen. Die artsen kiezen er dan voor om na 6 x IUI door te willen voor IVF. Terwijl als je het zou willen, je verzekeringstechnisch meer dan 100 x IUI zou mogen.
Hi lieve Mil! Ik ga je ook hier steunen maar dat wist je al. Hoop dat IUI je je beebje gaat geven. Absoluut lichamelijk minder belastend, en hopelijk geestelijk ook. Maar eerst diamant ik gewoon voor je cryo. KUS!!!
Lieve MIlla Daar ben je eindelijk weer eens. Ik denk veel aan je. Ik hoop dat deze weg je je zo gewenste wensje brengt. Mijn steun heb je ook meis!! alle duimen, diamanten en klavers voor jou. Dusselcryos kunnen verrassende dingen doen dus ik geef de hoop niet oop voor je cryo. Dikke kus!
Vanochtend opgestaan en ongesteld. Voelde het al aankomen. Zo raar... Zelfs na meer dan 4 jaar blijf ik altijd hoop houden op een wonder. E blijft het altijd een teleurstelling. De scherpe randjes gaan eraf maar wennen doet het nooit. Heb daarna meteen naar geertgen gebeld voor de cryo. Op 16 maart heb ik de uitgangsecho. Vind het heel spannend en ben heel bang dat de cryo niet goed ontdooid. Het is de laatste van alle vergoede pogingen. Ik ga denk ik vragen of ik een escape iui kan krijgen mocht de cryo niet goed ontdooien. Dan heb ik in elk geval iets als 'troost'. Op de digipoli van mijn vorige ziekenhuis heb ik gisteren in mijn dossiers zitten lezen. Uit een brief van mijn longarts naar de huisarts stond omschreven dat ik een ziekte heb die ze niet kennen, zoals ik ook altijd al wist. Maar ook het vermoeden van een cilliair syndroom (dan heb je weinig tot geen trilharen. Trilharen zitten in longen, neusholten, maar ook eileiders en aan de staart van zaadcellen). Dat zou dus ook de oorzaak van niet spontaan zwanger worden kunnen zijn. Al komt dat bij vrouwen met dit syndroom weinig voor. Daardoor ga ik nu toch met een minder fijn gevoel de iuis in dan ik deed. Was zo blij dat ik weer zo positief was en dan dit weer. Maar goed om de tijd tot de volgende winter te overbruggen is het nog steeds het beste alternatief. Je leest het al, weinig hoop op de cryo.. Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit zullen we maar zeggen.. Liefs Milla
Milla Ook al geen hoop...een kansje hoe klein ook is er eentje. Ik duim fik klaver en diamant AAN voor goede ontdooiing van cryootje lieverd. Denk aan je!!! Dikke knuf!
Zouden *** in de lucht ook groter groeien? 30 weken zou je nu lekker warm in mijn buik zitten. Doordat anderen in onze omgeving dezelfde datum hebben weet ik het precies. Zo confronterend als je dan leest hoe mooi de echo van hun mini mensje was. Dan voelt mijn buik zo leeg. En mijn hart ook..