Bij wie kan ik aankloppen mbt hulp na ww, zw en bekkeninstabiliteit.

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Yinxy, 30 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yinxy

    Yinxy Fanatiek lid

    22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    Beste,

    Tijdens m'n zwangerschap liep mn ww af. Helaas was dit aan t einde van m'n 1ste trimester, dus had ik geen recht op een vervolg uitkering. Nu ben ik wel blijven solliciteren, maar halverwege mn zwangerschap kreeg ik zware bekkeninstabiliteit. Hier heb ik nu nog steeds last van. Het vervelende is dat ik graag weer wil solliciteren voor werk, maar dit kan ik lichamelijk nog niet aan. Iets simpels als een rondje wandelen kan bv nog steeds niet zonder belachelijk veel pijn.
    Nu is m'n vraag of jullie mij kunnen helpen waar ik eventueel voor financiële steun kan aankloppen. Ik zit nu dus ziek thuis, door de zwangerschap. En een prognose op wanneer beter, is onbekend.

    Alvast bedankt voor jullie antwoord.
    Yinxy
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    #2 UWV, 1 mei 2015
    Laatst bewerkt: 1 mei 2015
    Beste Yinxy,

    Wat naar zeg, dat je zo’n last hebt van bekkeninstabiliteit.

    Als je binnen vier weken na beëindiging van de WW-uitkering ziek wordt, ben je toch nog vanuit de WW verzekerd voor een Ziektewet-uitkering. Als deze situatie op jou van toepassing is, kun je vanuit de Ziektewet-uitkering ook een zwangerschapsuitkering krijgen.

    Soms kun je toch een zwangerschapsuitkering krijgen wanneer je geen Ziektewet hebt gehad na afloop van de WW. Dit is het geval wanneer je uitgerekende datum binnen tien weken na einde van je WW-uitkering ligt.

    Voor de aanvraag van een Ziektewet- of zwangerschapsuitkering, kun je bellen met UWV Telefoon op 0900-9294. Voor de Ziektewet is het belangrijk dat je direct belt om jezelf ziek te melden. Voor de zwangerschapsuitkering kun je acht weken voor de uitgerekende datum bellen.

    Kom je niet in aanmerking voor een uitkering van UWV? Dan kun je misschien wel een bijstandsuitkering krijgen van je gemeente. De aanvraag van de bijstandsuitkering kun je hier indienen.

    Actuele informatie over het recht op een Ziektewet-uitkering vind je hier en over de zwangerschapsuitkering hier.

    Ik wens je veel beterschap en een goede zwangerschap verder.

    Met vriendelijke groet,

    Ellen
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare
     

Deel Deze Pagina