dilemma , ik weet het eventjes echt niet

Discussie in 'De lounge' gestart door auraly, 22 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. auraly

auraly Fanatiek lid

28 apr 2007
    1.217
    9
    38
    antwerpen
    Ik ga het proberen kort houden.
    Ik werk nu in een fruitwinkel , waar het niet altijd even goed loopt qua uren en loon.
    Vaak moet ik dagen van collega's overnemen waardoor ik geregeld aan 55 uren in de week kom.
    We werken van 6u30 tot 19 uur en we krijgen er geen vast contract
    Het zit me al een tijdje niet meer lekker omdat ik dus de kinderen heel weinig zie, vooral de jongste en omdat we dus idd nooit dat contract gaan krijgen

Vorige week ben ik dus ook opzoek gegaan naar ander werk en die heb ik nu gevonden.
    Ik kan morgen bij de esso gaan werken maar dat is nachtdienst.
    Een hele verandering dus.
    Alleen heb ik nooit met de nacht gewerkt en weet ik niet of dat zal meevallen
    Dan werk ik van 10 uur tot 5 uur.

Vandaag moet ik beslissen, bel ik naar de interim om m'n contract te beeindigen in de groentenwinkel en ga ik morgen naar de esso of bel ik naar de esso om te zeggen dat ik bij de groentenwinkel blijf

esso zou 36 uur in de week zijn met een vast contract

Is er iemand die ook met de nacht werkt, valt het mee zo overdag moeten slapen
    Graag ervaringen of gewoon een beetje raad

Groetjes Wendy

2. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Gaan je kinderen dan overdag naar de opvang als jij moet slapen want slapen zal je niet veel als je kinderen wakker zijn lijkt mij...

Ik vind 36 uur trouwens wel veel... Wil je dat zelf op moet je dat echt wegens financieen?

3. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Geen ervaring, maar een vraag...

Heb je er ook over nagedacht hoe je dat gaat doen met je kinderen als je 's nachts gaat werken? Of is er iemand thuis wanneer jij naar bed gaat? Mijn dochter is altijd tussen 6 en 7 wakker en dus moet ik er persoonlijk niet aan denken dat ik dan nog niet geslapen heb en dan ook nog niet kan slapen.....

4. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

In de groente winkel werk je van 06:30 tot 19:00 dan zie je je kinderen nauwelijks.... Pff zwaar hoor. Bij de Esso draai je alleen maar nachtdiensten ook dit is pittig. Qua uren en tijd zal je bij de esso je kinderen wel meer zien. Je ligt om 06:00 erin en je zal rond 01:00 s'middags uit bed komen om je slaap uren vol te krijgen.

Nu is nachtdienst iets waar je aan kan wennen en het voor iedereen anders is. Hoe zit je nu met oppas enzo?? Als je om 06:30 moet beginnen bij de fruitboer moet je ook heel vroeg opstaan denk ik.

5. auraly

auraly Fanatiek lid

28 apr 2007
    1.217
    9
    38
    antwerpen
    Mijn man is huisman, die is altijd thuis voor de kinderen, een keer dat de jongste naar school zou gaan gaat hij part time werken

Ik moet dus wel fulltime gaan werken, heb ik ook altijd gedaan en 36 uur klinkt bij mij dan weer weinig omdat ik gewoon ben om op m'n huidige job echt wel veel uren te doen
    Slapen overdag zou dus geen probleem mogen zijn

6. auraly

auraly Fanatiek lid

28 apr 2007
    1.217
    9
    38
    antwerpen
    bij de fruitwinkel waar ik nu werk moet ik om 5 uur opstaan, dan maak ik een uurtje later de kinderen wakker omdat die naar school moeten maar ik dus eerst naar het werk moet geraken .
    Voor hen natuurlijk ook wel leuk als ze gewoon niet meer zo vroeg moeten opstaan
    als ik thuiskomt rond half 8 moet m'n kleintje in bed en ik zie ik ze max een uurtje per dag, 's ochtens eventjes om ze aan te kleden en 's avonds om ze in bed te leggen .. dat schiet natuurlijk niet op
    Ik ben wel altijd zondag thuis en dan genieten we wel hoor

Maar het wordt zwaar, alleen weet ik niet of ik het mezelf nog zwaarder maak met de nachtdiensten

7. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Oke oppas is dus geen probleem!! Mooi dat scheelt al weer.
    Je hebt geen vast contract bij de fruitboer wat een behoorlijke nadeel is. Plus je werkt veel en onmogelijke tijden mbt je kinderen.

Nachtdiensten kun je dus aan wennen, je krijgt daar een vast contract wat dus voor zekerheid zorgt. En je ziet je kinderen meer omdat je tot 13:00/14:00 slaapt en dan wakker bent (om aan je acht uur te komen vanaf 06:00) Krijg je geen nachtvergoeding?? Hoe is je uurloon en kan je dan rondkomen?? Dit zijn vragen die je nog moet stellen... Maar qua je kids en uren is Esso misschien nog wel een optie. En mocht het nou echt niks zijn kun je op je gemak een andere vaste baan zoeken.

En zwaarder met nachtdiensten hoeft dus niet je hebt wel meer regelmaat en minder stress tegenover je kids.

8. auraly

auraly Fanatiek lid

28 apr 2007
    1.217
    9
    38
    antwerpen
    het uurloon ligt een pak hoger dan bij de groentenwinkel, we staan nu aan het minimum te werken, ik denk dat ik ongeveer netto een euro of 7 verdien
    Bij esso zou bij het uurloon ook een premie zitten voor nachtwerken waardoor ik aan ongeveer 14 euro netto per uur kom, ligt rond 18 euro brutto

qua loon zou het dus wel hetzelfde blijven aangezien ik nu een pak meer uren werk, maar dat zou ik financieel niet echt mogen voelen

9. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Ik zou het dan gewoon proberen. Je krijgt een vaste baan, hebt goede opvang voor je kinderen, ziet je kinderen vaker, gaat minder uren werken en in loon vooruit. Als je het toch niet ziet zitten, kan je altijd nog op zoek naar ander werk toch? Is er ook een mogelijkheid om andere uren te werken bij de Esso (in de toekomst misschien)?

10. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Nou simpel toch even de voordelen voor je NOGMAALS op een rij:

Voordelen Esso
    Minder uren werken.
    Je ziet je kinderen meer.
    Regelmaat in je leven.
    Goed loon
    Vast contract.

Nadelen Esso

Nachtdienst (waar je aan kunt wennen)

Voordelen fruitwinkel
    Overdag werken

Nadelen fruitwinkel
    Onregelmatig werk
    Vroeg uit
    minimumloon
    veel uren
    je ziet je kinderen weinig

succes met je beslissing ;)

11. auraly

auraly Fanatiek lid

28 apr 2007
    1.217
    9
    38
    antwerpen
    ja ik kan ook gewoon de andere shiften aavragen .. dat kan ik kiezen van 6 tot 14 uur en van 14 uur tot 10 uur

12. auraly

auraly Fanatiek lid

28 apr 2007
    1.217
    9
    38
    antwerpen
    hehe, het pro en con lijstje is wel simpel idd

fruitwinkel heeft niet veel voordelen meer over

13. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Zie mijn vorige post maar dit is nog een positieve punt erbij!!

14. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

En wat wordt het?? hahah ik maak het je niet makkelijker of wel?

15. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    Ik heb 2 jaar nachtdiensten gedraaid en ik vond het goed te doen maar ik moet wel zeggen dat ik toen nog geen kinderen had, het is natuurlijk voor iedereen anders dus je zal het echt uit moeten proberen, wat ik in jou situatie zeker zou overwegen.

16. auraly

auraly Fanatiek lid

28 apr 2007
    1.217
    9
    38
    antwerpen
    ik zit met de telefoon in m'n handen .. ik moet nu echt de knoop gaan doorhakken alleen zit m'n partner te twijfelen .
    Gaat het idd een voordeel zijn voor ons dat ik met de nacht zou staan
    hij vind nog steeds dat ik de zekerheid heb bij de fruitwinkel omdat ik daar al een jaar in dienst ben en dat ik daar ook nooit ontslagen zou worden

esso is een tast in het duister, ik kan niets van tankstations maar denk dat dat op zich wel meevalt

't is een moeilijke beslissing

17. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Ja dit zou voor mij het meest positieve punt zijn. Mochten de nachtdiensten niet bevallen, dan kan je naar de ochtenddienst en zie je je kinderen na schooltijd.

Ik ben nu ook wel reuze benieuwd wat je gaat doen....;)

18. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Lekker doen meis.
    Zoals ik je verhaal lees heb je het allang gezien in die fruitwinkel.

En ik ben ook een ervaringsdeskundige op nachtdienst gebied.
    Het moet je liggen, en je moet jezelf wel de kans geven eraan te wennen.
    Maar 's nachts werken is heerlijk :D

19. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Heb je dat zwart op wit? Er zijn zat mensen die ditzelfde dachten en toch nu thuis zitten. En jij hebt daar niet een vast contract, dus nog veel minder zekerheid.....

20. auraly

auraly Fanatiek lid

28 apr 2007
    1.217
    9
    38
    antwerpen
    m'n contract bij de fruitwinkel is gestopt .. was een week contract maar nog niet ingegaan omdat ik vandaag niets moest werken.
    Ik keer nooit meer terug in die winkel, ik heb het er echt gehad !

op naar esso .. er zijn wat vraagtekens rond omdat ik totaal geen ervaring heb in een tankstation of met de nacht , maar slechter dan hoe het was zal het niet zijn

op naar een nieuwe toekomst :)

Deel Deze Pagina