Ik ben opeens aan het twijfelen geslagen. Vorige zwangerschap liep de borstvoeding totaal niet en door toch maar proberen proberen en proberen geen rust gehad en in een pnd terechtgekomen. Na 2 weekjes gestopt en overgestapt op flesvoeding. Pnd werd pas veel later opgemerkt. Daardoor nu eigenlijk de keuze gemaakt om borstvoeding niet eens te proberen. Alleen...nu werd ik vanmorgen wakker door twijfel over deze keuze. Na al die knusse foto's door die borstvoedingsweek dacht ik terug aan het moment met mn dochter toen ze net geboren was en als een professional aan mijn borst hapte. Dat vond ik een erg mooi moment. Maar flesvoeding was zoveel makkelijker uiteindelijk. Mn man kon er ook uit voor een voeding te geven....ze sliep snel door. En het was geen geknoei met lekken (wakker worden met doorlekplekken. Als ze aan 1 borst dronk begon die andere ook te stromen dus gehannes met opvangbakjes). Ik was zo vastberaden om er deze keer niet aan te beginnen....tot vanmorgen. Zal ik toch proberen alleen op de voorwaarde dat het dan wel meteen een succes moet zijn?
Bij mijn eerste ging het ook totaal niet Na 4 weken van combineren volledig overgestapt op de fles Nu zwanger van tweede en ook twijfel wel if niet proberen
Dat kan niemand beslissen behalve jij. Maar omdat je twijfelt zou ik zeggen: probeer toch borstvoeding. Dan kan je nooit hoeven denken "had ik maar". Loopt het goed dan is dat super, loopt het niet pak je alsnog de flesvoeding. Voor je kindje is elke bv die ze krijgt ook nog eens mooi meegenomen
Als je twijfelt zou ik persoonlijk het wel weer proberen, het is nooit gezegd dat het nu ook weer zo gaat. Ik zou wel sneller bv een lactatie kunstige inschakelen en eerder stoppen mocht het nodig zijn. Hier dusdanige langdurige spruw bij mij, dat ik helaas met 3mnd moest stoppen, kon alleen nog maar huilen bij het voeden. Daar had ik eerder een lactatiekundige bij moeten hebben.
Hai! Naast dat t goed voor je kindje is, zijn het idd heerlijke momenten! Ik ben met 8 weken gestopt om meerdere redenen. K vind op veel punten flesvoeding zeker makkelijker, maar bv heeft ook veel voordelen. Ik denk dat je moet onthouden dat de kans klein is dat t gaat lukken zonder moeilijkheden. Meestal s er wel iets waar aan gewerkt moet worden, maar heel vaak s dat te overzien. Daarnaast heb je t al n keer meegemaakt, dus als je merkt dat t je opbreekt kan je ALTIJD nog stoppen. K zou t proberen en gewoon kijken hoe t gaat. Herken je signalen van pnd, in gesprek gaan en kijken of t aan de bv ligt! Succes met kiezen
Hier mn eerste zwangerschap maar ik heb gezegd: ik wil get proberen zonder gedoe. Als het niet gaat of ik vind het maar niks, wil ik ernee stoppen zonder gezeur.
Ik twijfel ook ontzettend. Bij de eerste gelijk de fles en daar stond ik toen volledig achter, ik heb er ook geen spijt van. Deze keer dus toch twijfel. Voor de bevalling ben ik totaal niet bang maar borstvoeding jaagt mij toch behoorlijke angst aan. Ik lees even mee.
Als je twijfelt zou ik het toch proberen. Voor mijn zwangerschap zei ik altijd: geen borstvoeding! Toen raakte ik zwanger en dacht ik tijdens de zwangerschap, zeker WEL! borstvoeding! Ik was en ben dan ook enorm teleurgesteld dat het bij mij niet is gelukt. Ik had mezelf als voorwaarde gesteld dat ik het gewoon ging proberen en geen gedoe wilde als het niet lukte. Er kwam alleen wel gedoe... door mezelf. Ik wilde het zo graag! In de kraamweek echter al gestopt omdat meneertje te veel af viel, ik het kolven echt he le maal niks vond en hij ook niet aan de borst wilde drinken. Mocht ik nog een keer zwanger raken weet ik niet wat ik zou doen. Als ik zou twijfelen zou ik het toch proberen. Het zijn erg mooie en fijne momenten vind ik samen met de baby. En ik vind het toch wel anders dan flesvoeding al kan je dat ook bijna net zo intiem maken. Het is toch anders dan borstvoeding. Ik vond het zo gaaf dat we het met zijn tweetjes zo konden redden zonder iemand anders! En erg mooi dat de natuur regelt dat wij als vrouwen ons kindje en zelf kunnen laten groeien in de buik en daarna ook nog met de borstvoeding...
Vorige keer geen bv gegeven. Zag het echt totaal niet zitten. Nu wil ik het wel gaan proberen, maar ik ben vrij simpel. Lukt het niet dan ga ik niet van alles proberen en stap ik gewoon over op flesvoeding. In jou geval zou ik het dus een poging geven, maar wel heel simpel erin staan. Dus zodra je merkt dat het niet gaat overstappen op fv.
Ik zou het zeker proberen, misschien nog als optie om direct een lk in te schakelen als het wat moeilijker gaat! En al het begin is moeilijk, jullie moeten aan elkaar, de nieuwe gezinssituatie wennen. Succes met je keuze! Op fb is ook een borstvoedingsgroep waar ik veel info en ervaringen lees. LLL borstvoeding nogwat heet het
Ik zou er persoonlijk niet aan moeten denken. Nooit gegeven en ik ga het nu weer niet geven. Flesvoeding is niks mis mee. Maar als ik jou verhaal lees denk ik dat je het gewoon moet proberen. Lukt het niet dan niet eindeloos doorgaan maar accepteren dat je het i ieder geval geprobeerd hebt en dan overgaan op flesvoeding. En elk kindje is anders! Wie weet gaat het nu wel hartstikke goed!
je kunt het altijd proberen, bij mij wilde het ook niet en wilde oom noet veel gedoe, uiteindelijk 6 maanden gekolfd. maar je kunt het altijd proberen, probeer het vooral uit de rust en alleen als je je er zelf goed bij voelt
Gewoon proberen! Al geef je maar 3 dagen, dan heeft je kindje toch de colostrum binnen, die zit vol met goeie immuniteit en zo geef je je kleintje toch de beste start! Daarna kan je nog zien hoe het loopt.
Ik vond het bij de eerste vijf weken keihard bikkelen, toen ontmoette ik toevallig een goede, kundige lactatiekundige en daarna liep de bv als een zonnetje. Ik moest echt vertrouwen krijgen in mijn lijf, mijzelf en mijn baby. Ben achteraf dolblij dat ik heb doorgezet. Bij de tweede liep de bv meteen super, nooit pijn gehad tijdens voeden etc. Als je twijfelt; probeer het gewoon. Misschien weet je na 1 voeding wel dat je het toch niet ziet zitten, en dan stop je gewoon. Hoef je nooit te denken 'wat als ik het toch had geprobeerd'. Voor tips en adviezen raad ik wel aan het nummer van een goede lactatiekundige op te zoeken; mijn eerste vijf weken bv waren een hel door allerlei verkeerde adviezen oa over houding, aanleggen, tijd tussen voedingen... alles wat verkeerd kon worden geadviseerd, werd ook verkeerd geadviseerd! Zowel in het zkh, door de kraamzorg, door de huisarts, het cb en de vk's.
Je moet doen waar jij je het beste bij voelt. Ik geef bv en flesvoeding omdat de baby te veel was afgevallen. Ik moet zeggen dat ik erg leuk vind om de baby te voeden en luister goed naar de kraamzorg. Ondanks dat t moeilijk op gang komt gaat t elke dag beter en beter. Geen stuwing etc. Wel een kolf gehuurd. Werkt echt perfect. Maar zoals ik eerder zei je moet doen waar bij jij je t beste en fijnste voelt. En goed onder voelt. Je moet er geen stress van krijgen. Heb trouwens een cursus middag gehad en zo veel aangehad!
Als je twijfelt zou ik het wel gaan proberen dan kan je nooit denken 'had ik maar'. Denk wel dat je je er nu ook bewust van moet zijn dat bv in het begin wel echt investeren is maar dat het daarna wel heel makkelijk is. Hier in het begin echt wel opstart problemen gehad maar uiteindelijk zo blij dat ik heb doorgezet (problemen waren, te veel afvallen, daardoor bijvoeden, flinke kloof dus 4 weken 1 borst gekolfd, rn in het begin lastig aanhappen). Wat betreft doorslapen heeft bv of fv volgens mij beide geen invloed. Mijn dochter sliep vanaf het begin door (eerst 7, na 3 weken 11 uur) terwijl kindjes van vrienden die fv kregen pas veel later gingen doorslapen.
Bij twijfel zeker proberen. Als je de kans van slagen wil vergroten zou ik zorgen dat je bij een bevalling in het ZH de lactatiedeskundige van daar even mee laat kijken. Ook zijn er op FB een aantal groepen die enorm handig zijn. Daar heb ik echt super veel aan gehad in het begin
Ik zou het ook gewoon nog eens proberen.. Moedermelk is levende voeding vol liefde, al geef je het maar een paar dagen heeft het al een grote meerwaarde!