Bij wie klopt(e) de kosmobiologische conceptiekalender?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Motherlove76, 24 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Komt/kwam de cosmobiol. conceptiekalender overeen met het geslacht van je kindje?

1. Ja

2. Nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ik ken het ja! Heb er ook wel eens van ellende op geklust. Je krijgt dan twee data's.
    Maar ik ben uiteindelijk met de cosmo-echoscopische klinische eisprong zwanger geraakt!

2. Ipje

Ipje Lid

27 mei 2014
    64
    0
    0
    Heb het net gedaan, en van mijn zoon klopt het in elk geval. Zaterdag hebben wij de geslachtsbepaling van deze zwangerschap, volgens de kalender zou het een meisje moeten zijn...heel benieuwd of dat klopt! De Chinese geboortekalender zegt in elk geval iets anders, net als bij mijn eerste zwangerschap trouwens....

3. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Ik snapber geen bal van. Is er geen nederlandse versie van?
    Wat moet je nu precies invoeren dan?
    Je naam? De dag dat je geboren ben en het jaar?
    Begrijp er echt niks van.

4. Biancamv2

Huh ik kan geen andere kinderen invoeren want hij gaat niet verder dan het jaar 2000.
    Deze kan dus npoit kloppen.

5. Motherlove76

Motherlove76 Actief lid

29 nov 2013
    310
    0
    16
    Noord-Limburg
    Ik heb helaas nog geen nederlandse versie gevonden. Je moet inderdaad je geboortedatum invullen (naam hoeft niet per se) en hoe laat je bent geboren. De uitslag wil ik best voor je vertalen.

Bieancamv2: Hier kun je de afgelopen zwangerschappen invullen: Empfngnis zeitpunkt Berechnung: Mondphasen-Zyklus fr vergangene Monate

6. Niqi79

Niqi79 Actief lid

7 jun 2011
    307
    0
    16
    Noord Brabant
    Bij de eerste klopt het wel (jongetje).
    Bij deze zwangerschap niet, wij verwachten weer een jongetje terwijl de kalender een meisje voorspelt...

7. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden... Mijn vruchtbare dagen worden alleen gebaseerd op wanneer ik geboren ben en hoe laat ongeveer??? Hoe zou dat dan kunnen? Wel grappig dat mijn vruchtbare periodes enigsinds kloppen - mijn eisprong 2007 zit maar 1 of 2 dagen naast en die van eind mei klopt idd. Ook klopt het dat we toen een meisje kregen. Nu zit ik precies in het midden.

8. Motherlove76

Motherlove76 Actief lid

29 nov 2013
    310
    0
    16
    Noord-Limburg
    Grappig dat je ongeveer de kalender volgt en dat het bij je dochtertje klopte.

Vrij vertaald: De conceptiekalender volgens de maan geeft een ritme weer, met een hoogtepunt als de tijd van de eigen geboorte zich herhaalt. Dit gebeurt ongeveer om de 29.5306 dagen.

(Der Mondphasen Empfängnisfähigkeitszyklus ist ein Rhythmus, der seinen Höhepunkt jeweils dann findet, wenn sich die Mondphase (Sonne-Mond Winkel) des Geburtszeitpunktes wiederholt. Dies geschieht im Durchschnitt alle 29,5306 Tage und wird in der Astronomie als die synodische Mondumlaufzeit bezeichnet Kosmobiologische Empfngnisplanung, bekannt auch als Mondphasen-Zyklus (kann auch zur Verhtung eingesetzt werden))

Ze zeggen dat je het meest vruchtbaar bent, als de maankalenderdagen precies overeen komen met de eisprong.

9. Biancamv2

Oke ik dacht wil eens kijken wat het geslacht zou zijn ben nu 13,2 weken zwanger vandaar ;)
    Dus heb niets aan een eisprong kalender hihi.

10. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier klopte het drie keer niet. Zowel wat betreft vruchtbare dagen als het geslacht.

11. Motherlove76

Motherlove76 Actief lid

29 nov 2013
    310
    0
    16
    Noord-Limburg
    Weet je misschien wanneer je eisprong was van deze zwangerschap? Dan zou je het geslacht kunnen opzoeken.

Abri: Je vruchtbare dagen kunnen inderdaad afwijken van de aangegeven dagen. Maar als je dan opzoekt, wanneer je je eisprong hebt gehad, klopt het geslacht dan nog steeds niet?

12. Biancamv2

Ja eisprong was 12 april 2014 :)

13. Motherlove76

Motherlove76 Actief lid

29 nov 2013
    310
    0
    16
    Noord-Limburg
    En je geboortedatum en geboorte tijd? :) Dan zoek ik het wel even voor je op.

14. Biancamv2

Heel graag ben benieuwd :)

Naam Bianca.
    geboortedatum 30-12-1978.
    En tijd 04:05 :)

15. Motherlove76

Motherlove76 Actief lid

29 nov 2013
    310
    0
    16
    Noord-Limburg
    Volgens kalender wordt het dan een meisje. Ben ook benieuwd of dit klopt :).

16. Biancamv2

Volgens mij zie ik bij 12 april 2014 een w en roze vakje staan dus een meisje denk ik dan :)

17. Biancamv2

Ik ben ook superbenieuwd :)
    Ik laat het je maandagavond weten. :D

18. Motherlove76

Motherlove76 Actief lid

29 nov 2013
    310
    0
    16
    Noord-Limburg
    Is goed! ;) Succes alvast.

19. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Bij mij klopt het beide keren. Wij krijgen er een jongetje bij.

20. Lentekind85

Lentekind85 Bekend lid

5 feb 2014
    714
    223
    43
    NULL
    NULL
    het was even gepuzzel voor mij, maar bij de eerste geeft hij inderdaad een jongen aan. En bij de tweede nu een meisje, dat weet ik over 2 weken, ben benieuwd!

Deel Deze Pagina