Zojuist heb ik op mijn werk een paar happen van een broodje met humus gegeten. Deze humus was een dag over datum en stond al een week open. Zodra ik dat zag heb ik het weggegooid, maar ik heb dus toch wat binnen gekregen. Ik maak me al zoveel zorgen over listeria. Het lijkt wel of ik voortdurend stomme fouten maak als het op eten aankomt. Moet ik me zorgen maken of kan iemand me gerust stellen?
Zou me niet zon zorgen maken. Als je ziek word kan je altijd een arts gaan raadplegen maar t zal vast meevallen..
Hoi, ik eet tijdens mijn zwangeschap niets wat over de datum is, maar ja het is nu eenmaal al gebeurd. Was de humus wel afgedekt in de koelkast? De kans op listeria is sowieso heel klein. Als het niet meer goed is gaat het zuur ruiken en smaken. als je niets bijzonders hebt geproefd zou ik met niet te veel zorgen maken. Voor de geruststelling kun je contact opnemen met je vk. Succes en natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap!
Was afgedekt. Het zag er op zich nog goed uit en rook ook niet vreemd, maar ik las dat ook humus een broedplaats voor listeria kan zijn. Ik word zo onzeker van al die voedingsadviezen. Normaal ben ik nooit zo paniekiger, maar hier word ik toch wel erg gestresst van.
Probeer te ontspannen, iedereen eet weleens perongeluk iets verkeerds tijdens de zwangerschap, kan gebeuren. Denk dat stress veel erger is.
Klopt heb ik ook wel eens gelezen. Bacterien vermenigvuldigen snel maar kan me niet voorstellen dat je na 1 dag over de datum meteen kans op listeria hebt, dan zou het op de uiterste datum ook al kantje boord moeten zijn en dat risico willen fabrikanten niet lopen. Bel je verloskundige voor de geruststelling en ga genieten ipv stressen
Als humus niet meer goed is heeft het heel veel luchtbubbels tussen lagen humus wat je van buiten de verpakking kunt zien, ook kan het schifterig eruit zien en/of schimmel er op hebben. En het smaakt/ruikt ook vaak wat meer zurig. 😝 jammer genoeg zelf achter gekomen 😅 Ik was er trouwens niet ziek van geworden. Volgens mij is de kans dat je er ziek van word best wel klein hoor, dus zou mij er niet te druk om maken als ik jou was.