Eerste echo gehad..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Trotsemama1989, 18 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trotsemama1989

9 jul 2015
    19
    0
    0
    NULL
    's-hertogenbosch
    Hallo meiden,
    Ik wil even van me afschrijven.. Afgelopen woensdag heb ik een echo gehad..
    De gyn zag een vruchtzakje met dooiertje (zoals ze het zei) in mijn baarmoeder maar geen kloppend hartje..
    Nu had ik zelf berekend dat ik die dag 6w1d was omdat ik een cyclus had
    van 34 dagen. En een clearblue test met 1-2.. Op 3 maart
    Nu zei ze OF het word een miskraam OF je bent gewoon pas kort zwanger dus een week een 5-6.
    Ik natuurlijk mega erg geschrokken van het word " miskraam"
    Toen ze naar haar computer liep en de meting ging invullen kwam zei uit op 6w2d.
    Dus toen zei ze dan klopt het wel en dan zal je gewoon te vroeg hier zijn voor een hartje te kunnen zien.

Maar... Nu mag ik pas over 2 weken terugkomen namelijk 1 april.. Dat worden dus 2 hele onzeker weken.. Iemand ook dit meegemaakt en kunnen jullie mij geruststellen?:(

Liefs van mij

2. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Waarschijnlijk ben je nog net geen 6 weken. Ik heb dat ook gehad en bij volgende echo toch een mooi kloppend hartje. Twee keer zo gehad trouwens. So far, so good. Hoop dat die twee weken snel voorbij gaan! Altijd een onzekere periode.

3. Trotsemama1989

9 jul 2015
    19
    0
    0
    NULL
    's-hertogenbosch
    Dankjwel ik hoop het ook Pff word er zo onzeker van..

4. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    rond 8 of 9 weken had ik mijn eerste echo geloof ik, en toen was er 1 pixeltje op het scherm dat knipperde, mijn vriend zag het uiteindelijk ook met de gyn, maar ik kon het niet eens zien.

Ik denk dat het gewoon nog te vroeg was, en je over 2 weken een positief antwoord krijgt van de gyn!

Sterkte komende weken met de twijfels, ik duim voor een positieve echo op 1 april voor je :)

5. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Dit is gewoon helaas de negatieve kant van vroege echo's. Als je geluk hebt geeft het zekere, maar best vaak ben je net te vroeg en dan is wachten tot je verder bent juist nog slopender. Er is een hele goede kans dat het allemaal wel in orde is (wij hebben dit ook meegemaakt nav vroege echo ivm bloedverlies), maar voorlopig is het inderdaad vooral heel stressvol afwachten. Sterkte en succes!

6. Trotsemama1989

9 jul 2015
    19
    0
    0
    NULL
    's-hertogenbosch
    @knutselkitty, dankjwel ik hoop het ook. Xx
    @femkes, ik had ook al gebeld van ten voren met de vraag of de echo niet te vroeg stond want dat het met mijn berekening nog pril wad namelijk 6 weken.juist om dit te verkomen Maar ze zeiden nee hoor kom maar gewoon het kan gewoon.
    Ach ja nu is het indd afwachten tot 1 april.. Xx

7. Girafantje

16 jan 2016
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wel maf hoe verschillend daar mee om wordt gegaan. Ik ben met krap 8 weken geweest, maar eigenlijk vonden ze dat bij ons nog te vroeg, ze hadden liever gehad dat ik later was gekomen. (Maar ik wilde niet langer wachten op antwoord op de vraag of het er weer twee of nu maar een zouden zijn. ;))

Geduld is echt het aller- allermoeilijkst in die eerste weken! Wij telden samen de dagen en uren af...

8. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Positief zijn! Bij de 2e waren we ook te vroeg, maar het voelde goed en dat werdt later ook bevestigd.
    Veel succes met wachten!

9. Saare

Saare Actief lid

9 apr 2012
    191
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat is de reden dat je een vroege echo hebt gehad?

Je moet je niet druk maken. Als je het echt echt niet kan houden door de spanning zou ik gewoon vragen of je over een paar dagen weer terug mag, al is t maar even 5 minuutjes.

Iemand zei het al, maar dit is idd wel het nadeel van vroege echo's.

10. Bloemetje26

Bloemetje26 Actief lid

14 mei 2015
    133
    12
    18
    Heb je een inwendige echo gehad? Want dan kunnen ze het hartje vaak eerder zien. Ik heb een inwendige echo gehad met bijna 6 weken omdat ik bloedverlies had en daar zagen ze het hartje goed. Ik zou vragen of je binnen enkele dagen misschien een inwendige echo kunt krijgen, om nu tot 1 april in de stress te zitten lijkt mij ook niet echt goed? Succes en sterkte met afwachten in ieder geval, ik hoop dat je straks gewoon lekker goed nieuws gaat krijgen! Liefs

11. grasspriet84

grasspriet84 Niet meer actief

Door een foutje van de secretaresse moest ik rond de zes wkn een echo laten maken. Ze verstond namelijk de datum verkeerd wanneer ik voor het laatst ongesteld was. Dus de vk was inwendig aan het zoeken, maar kon geen hartje vinden. Er waren ook twee vruchtzakken volgens haar (dat was even schrikken). Het zou er om spannen, want ik was toen 5 wkn en 4 dgn zwanger en dit is precies de dag dat het hartje gaat kloppen. Ik mocht een week later terugkomen. Een week later klopte het hartje wel. Ik had een andere echoscopiste. Zij zou het beter kunnen zien...dat bleek waar te zijn, want de eerste had geen vruchtzak aan mij laten zien, maar twee cystes...:$

12. neyomi

neyomi Actief lid

1 dec 2015
    275
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat zenuwslopend zeg

Had mijn echo's later. Mag pas vanaf 8-9 weken
    Goede zaak als ik dit lees sjonge
    Succes met afwachten en hoop dat de zorgen voor niks zijn.

13. d0tje

d0tje Lid

11 okt 2012
    55
    0
    0
    Hoi,
    Ik heb het ook gehad !
    En moest ook 2 slopende weken wachten !
    Maar dat is allemaal goed gekomen we zagen een mooi kloppend hartje van de week !
    Heel veel sterkte met het wachten !
    Xxx

14. Trotsemama1989

9 jul 2015
    19
    0
    0
    NULL
    's-hertogenbosch
    Sorry voor mijn late reactie,ik heb ff afleiding gezocht.. Ik weet niet wat de rede was voor de vroege echo volgens mij was die er niet😉 Ik denk dat ze me gewoon te vroeg hebben ingepland xx

15. Hier dacht ik ook 6.2 te zijn met de eerste echo. Maar de echo gaf pas 5.2 aan.. Dan zou ik dus met 3 wk al posi hebbe getest. Dus dacht dat t mis was... Maar zie mn banner 😉

Deel Deze Pagina