Bij wie klopte de geslachtsbepaling rond 16 weken niet? (meisje bleek toch jongen)

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Luvv, 26 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luvv

    Luvv Fanatiek lid

    27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Bij de nekplooimeting dacht mevrouw aan een jongen. Ook t merendeel van de nub gokkers zei een jongen. Met 16 weken geslachtsbepaling laten doen en kindje lag nogal diep en in kleermakerzit. Het was dus niet erg duidelijk te zien maar mevrouw kon met 90% zekerheid een meisje zeggen. Toch twijfel ik. Heb geen piemeltje gezien maar ook niet de 3 bekende streepjes. Nu vraag ik me dus af bij wie de 20 weken echo toch het geslacht nog anders werd dan bij de geslachtsbepaling werd gezegd. En dan met name van een meisje nr een jongen.
     
  2. Syrse

    Syrse Fanatiek lid

    9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan natuurlijk altijd, 16 weken is nog vrij vroeg, 20 is altijd beter.
     
  3. oxbow

    oxbow Niet meer actief

    Hier was het bij de nekplooimeting ook een jongen.
    Met 17 weken een pretecho laten maken en ons jongentje was toen een meisje, maar ook wij hadden zoiets van je kan het ons zeggen, maar wij zien het niet, maar we zagen ook niets hangen.

    Bij de 20 weken echo was het nog steeds een meisje en hebben we wel een hamburgertje gezien.

    Wat is dat omschakelen he als je eerst denkt dat het een jongen is (ook al was het bij ons niet 100% zeker) en dan blijkt het een meisje te zijn.
    Ons motto is altijd geweest elk geslacht is welkom al is het maar gezond (en dat zal het motto van iedereen zijn), maar je moet wel even omschakelen als het anders blijkt te zijn.
     
  4. Luvv

    Luvv Fanatiek lid

    27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Ja van die jongen was ik ook niet zo zeker hoor ;) maar t zou wel raar zijn als t nu weer een jongen zou zijn haha. Dan zou t wel een beetje omschakelen zijn. Hier ook totaal geen voorkeur hoor. We hebben een dochter en een zoon zou leuk zijn maar een zusje zou ook geweldig zijn. Ben gewoon vooral benieuwd of ze t goed gezien heeft omdat t zo onduidelijk was ;)
     
  5. OemRomaissa

    OemRomaissa Actief lid

    7 jun 2011
    396
    0
    0
    zeeland
    bij mij zeiden ze met 13.6 een meisje (geen nub maar echt een geslachtsfoto) met 17 weken was het ook nog een meisje, en over 2 weken heb ik de 20 weken echo, ik ben benieuwd

    ik mag hopen dat het echt een meisje is, want ik heb al veel roze dingen gekocht haha
     
  6. ukoldaatje

    ukoldaatje VIP lid

    2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Hier!

    Tot 19 weken zouden een dochtertje krijgen, is het gewoon een zoontje hahaha...

    Heb met 15 weken door de verlos een dochter gehoord.

    Met 17 weken pretecho een dochter...maar lag niet super goed ervoor.

    Met 19 weken eerste half uur een dochter en toen opeens een piemeltje en balzakje...kom nog maar keer terug mevrouw..pretecho..

    Dag voor 20 weken echo pretecho: een knul!

    20 weken echo: overduidelijk een piemeltje en balzakje gezien, wij krijgen er een zoont bij!
     
  7. MissT

    MissT Niet meer actief


    Wow had je al zo vroeg een geslachtsfoto???
     
  8. kdvjuffie

    kdvjuffie Niet meer actief

    Nou ben benieuwd ook bij ons was het met 17 weken een meisje en maandag hebben we de 20 weken echo! Hoop dat ze het wel goed hebben gezien want we hebben ons er nu wel op ingesteld... Beide is welkom maar je stelt je wel ergens op in als je dat al hebt gehoord!
     
  9. meissie1982

    meissie1982 Actief lid

    6 mrt 2012
    249
    0
    16
    Ik was al aan het denken om met 16 weken een geslachtsbepaling te laten doen, maar kan dus beter wachten tot 20 weken als ik het zo lees.
     
  10. yossie

    yossie Fanatiek lid

    4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Ik heb er geen ervaring mee. Maar bij een oud collega zou het een jongen worden, ze hadden daar alles op ingesteld en met de groei echo bleek het ineens een meisje te zijn.... Gelukkig de kamer blauw/groen dus kon ook voor een meisje.

    Wel vreemd, want als de uk er redelijk goed voor ligt kun je bij een jongen echt goed zien dat het een jongen is. Iig bij ons wel, zelfs wij zagen het binnen een paar sec. ;).
     
  11. Thea23

    Thea23 Fanatiek lid

    7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    hier een meisje in de buurt ze zeiden hele zwangerschap een meisje dus wat denk je roze wagen, roze dit.roze dat
    toen beviel ze van een jongentje:)
     
  12. oxbow

    oxbow Niet meer actief

    Thea zulke verhalen wil ik niet horen :D
    Straks is ons meisje een jongetje en slaapt het ook op een kamer met een roze ruitje en moet het roze kleertjes aan :cool: (gelukkig heb ik ook jongenskleertjes liggen)
     
  13. Sas26

    Sas26 Fanatiek lid

    14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    hoi meiden, ben wel benieuwd naar jullie ervaringen! hoorde dat je al met 16 17 weken een geslachtsbepaling kunt laten doen, maar zo te lezen zitten die er nogal eens naast. Bij onze dochter hebben we met 21 weken een echo gehad, was duidelijk een meisje, en met 26 wekn nog een pretecho en nog steeds een meisje ; )

    ook nu willen we graag het geslacht weten, maar ik denk dat we wachten tot de 20 weken echo, dan is het misschien toch beter te zien.
     
  14. Vrouwenmantel82

    Vrouwenmantel82 Actief lid

    11 dec 2011
    428
    0
    0
    Verzorgende ig van beroep
    Bij den bosch
    Wij bij 15 weken een geslachtsecho laten doen, was niet te zien, toen bij 16 weken en een paar dagen weer terugkwamen, kregen we voor 70% een meisje, inclusief echo met 3 streepjes. Maar... Zei ze erbij, wacht even met alles roze te kopen tot je zekerheid hebt bij de 20 weken echo. Dus nog niets gekocht. A.s. Donderdag 20 weken echo.

    Verloskundige in opleiding heeft even mogen oefenen voor echografie op mijn buik bij de termijn echo. En zij denkt ook sterk aan een meid.

    Dus ik ben benieuwd. Tuurlijk maakt het mij totaal niet uit, maar het maakt het beeld completer in je hoofd en je kan gerichter kopen. Ik heb nog steeds voor zowel een jongen als meisje ideeën.
     
  15. MamavanBent

    1 mrt 2011
    7
    0
    0
    België
    #15 MamavanBent, 3 apr 2012
    Laatst bewerkt: 3 apr 2012
    Vorig jaar rond 15 weken een echo gehad en daar waren duidelijk 3 streepjes op te zien. Dus gynaecoloog zei: ik neig erg naar een meisje maar wacht nog met roze kleertjes kopen. En ik heb er goed aan gedaan om te wachten want op de 20 weken was het duidelijk een jongen!
    Nu terug zwanger en op de 16 weken echo was het baby'tje heel actief en zagen we niks tussen de beentjes dus zou het nu toch een meisje zijn, tot juist op het laatste beeld iets tussen de beentjes verscheen. Maar het was niet duidelijk. Morgen heb ik 20 weken echo, dus ik ben eens benieuwd!
     
  16. Mykelti

    Mykelti VIP lid

    3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hier met 16+4 overduidelijk een meisje zei ze...met 19+4 overduidelijk een knulletje. :D
     
  17. Luvv

    Luvv Fanatiek lid

    27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Het komt dus nog wel s voor. Ik twijfel zelf ook echt zo. Puur door de nub en ook m'n eigen gevoel wat meer aan een jochie denkt. Heb de 3 bekende streepjes dan ook niet gezien.. Volgende week 20 weken echo dus ben zeer benieuwd :) hoewel t me echt niks uitmaakt. Gewoon nieuwsgierig wie t uiteindelijk bij t rechte eind had.
     
  18. kdvjuffie

    kdvjuffie Niet meer actief

    Wij hebben gister de 20 weken echo gehad en ze hadden het bij de geslachtsbepaling goed! Nog steeds een meisje :) Dus de muren in de kamer mogen in de kleuren blijven zoals we ze 2 weken terug geschilderd hebben ;) hahaha
     
  19. Sas26

    Sas26 Fanatiek lid

    14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    @mamavanBent, ik ben erg benieuwd!
     
  20. Anoniem1211

    Anoniem1211 Bekend lid

    14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    Mmmm wij hebben vandaag de echo en willen het geslacht heel graag weten, maar nu ben ik toch een beetje huiverig, omdat het toch heel vaak niet klopt :(!
     

Deel Deze Pagina