Bij wie klopte de geslachtsbepaling rond 16 weken niet? (meisje bleek toch jongen)

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Luvv, 26 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PluizigSpook

PluizigSpook Actief lid

28 jan 2012
    450
    0
    0
    Wij hebben over 2 weken een pretecho, en als de beeb er dan goed voorligt willen we ook graag weten wat het is (en mocht het er niet goed voorliggen dan mogen we terugkomen). Na al jullie verhalen heb ik wel besloten dat er alleen geshopt gaat worden als de echoscopiste het echt goed kan zien:D. Anders wachten we lekker tot na de 20-weken echo (als de kleine dan tenminste mee wil werken en alles helemaal oké blijkt te zijn)!

2. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    We hebben gisteren de pretecho gehad en de echoscopiste zijn dat het heel duidelijk was en dat dit ECHT niet meer gaat veranderen! Ik ga er dus maar gewoon vanuit dat ik een zoontje in mijn buik heb :)!

3. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Ik denk dat dat ook beter te zien is dan een meisje ;) dus zal idd wel kloppen.

4. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    Dat denk ik ook wel ja :D!

5. MamavanBent

1 mrt 2011
    7
    0
    0
    België
    En het is een jongentje! Het gaat druk worden in huis met de 3 musketiers rond mij :)

6. Vrouwenmantel82

Vrouwenmantel82 Actief lid

11 dec 2011
    428
    0
    0
    Verzorgende ig van beroep
    Bij den bosch
    Vandaag 20 weken echo bij gynaecoloog gehad. Nub was meisje (door echoscopiste in opleiding) , 15 weken echo konden ze het niet zien, 16 weken echo een meisje maar was niet zeker. En vandaag......?

Een jongen!! Heel duidelijk.

Even omschakelen, maar 2 jongen zijn natuurlijk ook super.

7. mamavanvier

11 mrt 2012
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier met 16w 2d misschien een meisje, baby lag niet echt gunstig ( vrouw van de echo zag streepjes en wij ook?) En gister 20 weken echo en ja hoor duidelijk een jongen :) Dus als ze de echoscopiste niet zeker is van haar zaak moet je er maar niet vanuit gaan!

8. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Hier ook met 16 weken een meisje en met 19.4 een jongen :D

Limei vindt dit leuk.
  9. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    ik ben erg benieuwd wat we woensdag te horen krijgen haha..

10. sjan

sjan Fanatiek lid

1 okt 2008
    1.934
    1
    0
    Administratief/CRM medewerkster
    In Brabant
    Morgen kan ik ook me ervaring delen :)

11 weken zei de echoscopiste ik denk een jongen maar ben niet zeker morgen heb ik een geslachtsbepaling :) ben ook benieuwd of het nu wel juist is....

11. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ik hoorde dat het 'gevaarlijke' bij geslachtsbepalingen met een termijn van 15/16 weken vooral is dat een echoscopiste op basis van het "geen piemeltje zien" zegt dat het een meisje is. Dus "ik zie geen piemel, dus het is een meisje".

De vrouw waar ik mijn geslachtsbepaling met 15 weken heb laten doen is erg ervaren en heeft het zelden fout gehad. Zij gaf aan dat het heel belangrijk is dat er écht een vagina wordt gezien, dus de lipjes en andere kenmerken. En wanneer ze dit niet kan zien, maar ook geen piemel ziet, dan doet ze nog geen uitspraken en laat ze iemand iets later weer terugkomen.

12. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    #32 Luvv, 9 apr 2012
    Laatst bewerkt: 9 apr 2012
    Nou ik heb niet duidelijk een vagina gezien (dus niet de 3 bekende streepjes), maar idd ook geen piemeltje. Maar toch zei ze voor 90% een meisje, ze zag wel iets van streepjes maar ik vond t nogal vaag ;) maar goed zij heeft er voor geleerd dus ik ga er voorlopig gewoon vanuit dat t weer een meisje is :) Ik zal t woensdag nog even laten weten.

13. Vrouwenmantel82

Vrouwenmantel82 Actief lid

11 dec 2011
    428
    0
    0
    Verzorgende ig van beroep
    Bij den bosch
    Bij de geslachtsbepaling van 16+3 was ze ook niet zeker, maar ik heb duidelijk een echo met de 3 streepjes. Een meisje zou het dan zijn. Maar bij de 20 weken echo was toch echt een balzakje met piemeltje te zien.

14. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Volgens de echoscopiste waar ik een echo heb laten doen betekenen 3 streepjes juist niet meteen dat het een meisje is, juist niet bij een termijn van 15/16 weken omdat een piemel met 2 ballen dan er ook nog uit kan zien als "3 streepjes". En dat was volgens haar ook een valkuil, je moet bij een termijn als 15/16 weken gewoon écht goed het geslacht kunnen beoordelen en dus niet zeggen als je geen piemel zit of je kunt het niet goed beoordelen en ziet 3 streepjes dat het een meisje is.

15. Dana

Dana Niet meer actief

Bij mij zeiden ze met 16 weken een jongen en het is toch echt een meisje.

16. mamavanvier

11 mrt 2012
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend luvv morgen weet je het! Heel veel plezier bij de echo!

17. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Kindje leek helemaal gezond en toch echt een meisje dus ze had t goed gezien ;)

18. sjan

sjan Fanatiek lid

1 okt 2008
    1.934
    1
    0
    Administratief/CRM medewerkster
    In Brabant
    leuk luvv! hier 12 weken jongen gisteren geslachtsbepaling echt een meisje :)

19. mamavanvier

11 mrt 2012
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat alles ok is met je prinsesje en nu kun je er op los shoppen! Geniet ervan!

20. Nita22

Nita22 Lid

9 apr 2012
    30
    0
    0
    Lactatiekundige
    Een Echo is niet 100% betrouwbaar zeker bij een meisje niet, werk als kraamverzorgster en heb het nu een paar keer mee gemaakt.
    Advies hou het neutraal of nogmaals een uitgebreide fun echo.

Deel Deze Pagina