Donderdag en uur voor de echo kreeg ik de schik van mijn leven afscheiding in de kleur van bloedend tandvlees gemengd met speeksel. Dus oraje rood daar na rozig. Nu heb ik veel last van obsipatie. Bij de echo was alles goed het hartje klopte en volgens de gynaecoloog heb ik een gevoelige baarmoedermond waar snel adertjes op klappen. Nu had ik vanaf vrijdag witte afscheiding. Nu heb ik gisteren heel hart moeten persen voor ontlasting. En nu vanmiddag rond 3 uur weer bruine afscheiding. Ik maak me toch steeds zorgen heb de gynaecoloog gebeld zij zijden dat het niks met de baby te maken heeft en het oud bloed is. De gyneacoloog zij donderdag heel duidelijk dat het absoluut geen kwaad kan. En dat de baby het super goed deed. Mijn moeder heeft dit beiden zwangerschappen 13 werken gehad. Ik kan helemaal niet genieten van de zwangerschap. Wat ik van de gynaecoloog wel moet doen.
Allereerst: Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik ken je gevoel van onzekerheid.. Ik heb dit helaas nog steeds; al is het nu wel rustiger. Af en toe zelfs heel heftig bloedverlies (helderrood) gehad. Hierop gelijk VK gebeld en gelukkig mocht ik die keren gelijk langskomen voor een echo en/of hartje luisteren. Bij 13 weken zwangerschap had ik al 4 echo's gehad. Bij mij komt/kwam (het is nu al aantal dagen rustiger!) het ook door de obstipatie i.c.m. erg gevoelige baarmoedermond. Ik ben hiervoor een tijdje roosvicee laxo gaan gebruiken. Het hielp gelukkig en maakte het bloedverlies/afscheiding een stuk minder. Ik merk alleen wel dat wanneer ik een drukke dag heb gehad het wat erger is.. Dus het ligt toch echt aan die gevoelige baarmoedermond. Kan alleen maar zeggen; wanneer je het gevoel hebt dat het niet goed zit bel voor een echo of eventueel naar het hartje luisteren. Zit niet onnodig dagen of weken in de stress! Sterkte!
Hey. Ik heb de 17de intake +echo in het ziekenhuis de gynaecoloog zij ook dat ik het vaker zou kunnen krijgen ik zie er ook echt een duidelijk patroon in. Ze zij ook dat 1 op de 5 vrouwen dit heeft. Ik baal er echt van. Ben door de receptionisten wel echt gerust gesteld gelukkig.