Wie kijkt mee? Volgens eigen berekening 7.2 weken zwanger. Echo zegt 6.5. Ik zie vruchtzak en dooierzak. Geen embryo en er was geen hartaktie. Advies is week wachten. Dat horen we nu al 3 weken want steeds is er iets dat niet klopt. Bij 5.3 weken was er helemaal niets te zien en bij 6 weken alleen zwangerschapsring. Hcg rond 6 weken was 2500. De zwangerschapsholte is 20,4 mm. Bij deze grootte moet je hartaktie kunnen zien en zou embryo rond 12/13 mm moeten zijn. Wie kan iets zinnigs zeggen Groetjes Ellen ps En dat mag eerlijk zijn want we willen weten waar we aan toe zijn!
Bij een echo van mij met 6.4 was er echt al een vruchtje te zien met hartactie.... Vind jou verhaal dus niet heel positief helaas. Wanneer testte je positief? Op basis waarvan zeggen ze dat je nu 6.5 moet zijn? Hoe stijgt je HCG? Spannend hoor en hoop op een goede afloop!
Ik denk dat je gewoon minder ver zwanger bent dan jezelf denkt, als ik even je berichten terug lees. Ze zagen ook pas laat een zwangerschapsring toch? Hoop voor je dat deze week snel voorbij gaat en je dan een kloppend hartje te zien krijgt. Probeer toch positief te blijven! En hou op met googlen, daar word je alleen maar onzekerder van. Niet alles is waar wat je op internet leest. Sterkte!
Lijkt me vrij vroeg om er iets over te zeggen, er kan nog vanalles gebeuren.. Neem aan dat ze toch wel eerlijk tegen jullie zijn bij de echo?? Hoop dat alles goed gaat, sterkte!
Als er steeds iets niet klopt maar hij wel netjes blijft groeien, kan het dan niet zo zijn dat je veel korter zwanger bent dan gedacht? Als het bij de eerste echo niet goed had geweest had je dit toch niet kunnen hebben op een volgende echo? Is je HCG wel gestegen?
De grootte van de holte zegt niet altijd wat. Als er steeds iets niet klopt bij een echo, maar er is wel verandering/vooruitgang te zien, dan kan het zijn dat je gewoon minder ver bent dan je dacht. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik de dooierzak erg groot vind... Mijn gevoel zegt dat het er niet goed uitziet. Ook als ik de vele echo's van mijn eigen twee zwangerschappen vergelijk. Maar goede argumenten heb ik niet, helaas...
7 weken en 2 dagen en gisteren echo gehad dit is mijn echo van 7 week en 2 dagen misschien dat je het fijn vind het te vergelijken
Iets begrijp ik niet. Op de eerste echo die je plaatste staat 6.5 week. Op de laatste echo die je plaatst staat 7.2 Dus dan heeft het echo apparaat toch gewoon 7.2 weken gemeten ?? Of zie ik het nu verkeerd ?? Als er hier een echo wordt gemaakt dan zie je onderin gewoon de aantal weken staan wat je volgens de meting bent. Maar ik kan er naast zitten hoor.
Hallo Ellen, Bij 6 a 7 weken zou je een hartactie moeten hebben maar niet alle echo apparatuur is goed genoeg om dit te meten. Of heb je in het zkh een echo gehad? In het zkh hebben ze meestal goede apparatuur. Als je echt 7 weken bent ben ik bang dat het niet goed af gaat lopen. Maar ik heb ook wel eens gehoord dat de celdeling later op gang kwam en dat je daardoor minder lang zwanger zou kunnen zijn. Het is dus afwachten, maar waarschijnlijk wil je dit niet horen. Gr. Petra
Die laatste echo is van mij niet van degene die het topic plaatste dus ellen ik wou haar even laten zien hoe een echo eruit ziet met 7weken en 2 dagen
Ik testte positief op 10 maart. Laatste menstruatie was op 10 feb. Die 6.5 weken meet echo volgens mij zelf omdat zwangerschapsholte 20 mm is? Hcg is niet meer gemeten. Het is mijn derde zwangerschap. eerste keer meisje verloren na 24 weken, tweede keer na 12 weken geen hartaktie meer en nu dit...
Dank je Suus, Het is goed om te vergelijken. Ik had ook tijdens vorige zwangerschap echo van 7.2 en die zag er ook zo uit en met hartactie( hoorbaar in ziekenhuis in Nijmegen). Je ziet duidelijk een embryo en een dooierzak bij jou. Dat ziet er prima uit! Ik kan niet minder ver zijn dan 7 weken. Soms weet je dat heel zeker!!!
Hi petra, Ben blij met alle reacties! Al zijn ze moeilijk. Gewoon eerlijk zeggen. Ja mijn echo 's zijn in het ziekenhuis gemaakt! Als celdeling later op gang komt kan het ook weer te maken hebben met een chromosoomafwijking die meteen ontstaan na de conceptie. Dat is twee jaar geleden bij ons gebeurd. Met 24 weken de zwangerschap moeten beëindigen. Ons meisje had triploidie( en geen enkele levenskans) Daarom zit de schrik er goed in. Ook toen liep embryo steeds achter in groei en toen Fay werd geboren was ze in groei 17 weken. Ze liep 7 weken achter......
Was dit dan ook een incomplete molazwangerschap? Of iets anders? Ik heb dat namelijk zelf gehad en dan is er, als ik het goed heb, ook sprake van triploidie... Ik kan over je echo helaas weinig zinnings zeggen... Tja, afwachten is waarschijnlijk het enige dat je kan doen, maar vrolijk word je daar natuurlijk niet van! Sterkte! Ik hoop dat het kindje gewoon op de een of andere manier toch achterloopt en alles later, maar wel goed gaat doen, maar ik heb geen idee of dat kan.....
Als je de termijn echt zeker weet dan vrees ik het ergste. Zeker omdat de echo in het ziekenhuis gemaakt is.
Wat erg dat jij dat ook mee moest maken. Ik heb dat ook meegemaakt. Ze hebben bij ons nog geen reden gevonden. Is het bij jullie een spontane mutatie geweest? Is dat zeker? Als dat zo is is de kans op herhaling klein maar als het iets erfelijks is is het een ander verhaal. 7 weken is echt lang. Ik begrijp dat je daar nu bang voor bent. Zeker als je het verhaal bij de echo hoort. Nu ik lees dat je in het zkh een echo hebt gehad zie ik het wat somber in, maar probeer toch positief te blijven al is het erg moeilijk. Ik spreek uit ervaring.
Voor ruim 7 weken vind ik hem er persoonlijk niet goed uit zien. Ik ha met 6+ 4 een duidelijke embryo en duidelijke hartactie. Echt heel erg die onzekerheid meis. Ik ga heel hard voor je duimen dat te gewoon wat achter loopt en e volgende week een mooie vrucht met kloppend hartje ziet. Dit is mijn echo van 6+4 kan je het vergelijken. Ondanks da de echo goed was is het toch een ma bij 9 weken geworden helaas. Heel veel sterkte.