Korte LF??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door liefebees, 9 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Vanmorgen ben ik ongesteld geworden. Op zich netjes, een cyclus van 29 dgn. Echter had ik mn eisprong pas op dag 18 en heb ik nu dus een LF van 9 dgn.. Dit is toch eigenlijk te kort?
    Vind het wel vreemd, de 1e ronde na het stoppen met de pil was hij wel netjes 13 dagen, alleen was mn cyclus toen wel 35 dagen.

Iemand een idee of dit kwaad kan, zo'n korte lf? Ik ben nu wel begonnen met Etos zwanger worden capsules, had gelezen dat deze er ook voor konden zorgen dat je cyclus normaal verloopt.

2. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Hij is wel wat aan de korte kant volgens mij, maar is dat ook niet mede te danken aan het ontpillen. Ik weet niet of dat kan, hoor:(

Ik zou me er nog niet te druk om maken en eerst nog een ronde tempen.

Groetjes,
    Carlien

3. wendy1977

wendy1977 Bekend lid

30 dec 2010
    590
    0
    0
    verpleegkundige
    brabant
    he sasjuh gebruik jij ook ovulatie testen?

4. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Ik heb ook een LF van 9 dagen...en kijk mijn banner :D
    Ik maakte me ook eerst zorgen, maar het kan dus blijkbaar wel.

5. wendy1977

wendy1977 Bekend lid

30 dec 2010
    590
    0
    0
    verpleegkundige
    brabant
    gefeliciteerd chantal..super voor je!

ik had net een zw.test gedaan :( ben 2 dagen over tijd en die is negatief, had altijd een mooie cyclus van 29 dagen, zit nu al op dag 31 en voel niks! vind t allemaal zo moeilijk he..

6. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik heb ook altijd een korte LF , ach ik denk maar zo je hoeft minder lang te wachten met testen LOL!! haha ik ben twee keer snel zwanger geworden (binnen 1 ronde)

Nu zijn we nog n iet aan het proberen voor een derde pas als de oudste naar school is en de jongste naar PSZ dus dat moet ik nog even afwachten haha

7. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Wendy, dankje.
    Wat balen dat je test negatief was. Ik heb bij de eerste ook pas een paar dagen overtijd positief getest.

Isademi, ja maar dat kan ook betekenen dat het bevruchte eicelletje geen tijd heeft om zich in te nestelen en daardoor wordt afgestoten.

8. Rittjuh

Rittjuh Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.282
    0
    36
    Office Manager
    Rotterdam
    Het is idd aan de korte kant. Mijn lf was de vorige cyclus 10 of 11 dagen. Het is niet onmogelijk om zwanger te worden gelukkig, alleen voor mezelf voelt het minder prettig. Als mijn lf 14 dagen was geeft dat mezelf een fijner gevoel. We gaan zien wat deze ronde gaat brengen!

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

mijn LF was ook kort, 8-10 dagen. ik heb 2x etos zwanger worden geslikt, en die maanden ben ik 2x zwanger geraakt met een langere LF (13 dagen)

10. Egeltje85

Egeltje85 Actief lid

8 jan 2011
    233
    0
    0
    Onderwijs
    Noord-Brabant
    Mag je zowel losse foliumzuur pilletjes als die zwanger worden capsules slikken?

11. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

er zit al foliumzuur in die zwanger worden pillen, dus zou het niet doen.

12. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Marieke1983 jou berichtje geeft me hoop haha :)
    Wendy1977 ja ik heb ovu testen gebruikt en heb heel duidelijk daarmee mn ei kunnen spotten. Ga ze nu ook zeker weer gebruiken!

Fijn te horen dat er toch meerdere mensen zijn met een korte lf en die toch zwanger zijn geworden. Dit was ook pas onze 1e ronde hoor (na de pil hebben we nog een maand condooms gebruikt) en ik ben helemaal niet teleurgesteld dat ik niet zwanger ben maar maak me meer zorgen dat mn lf zo kort is en of idd het vruchtje dan wel genoeg tijd heeft om in te nestelen.

13. Lovelyrose

Lovelyrose Actief lid

29 okt 2010
    218
    0
    16
    Ik had bij mijn vorige cyclus ook een LF van 9 dgn, nu heb ik bij de afgelopen cyclus etos zwanger worden i.c.m. monnikspeper gebruikt en nu was het 11 dgn. Voel me er nu veel geruster onder. Alleen helaas nog niet zwanger :(

14. wendy1977

wendy1977 Bekend lid

30 dec 2010
    590
    0
    0
    verpleegkundige
    brabant
    Ik kan mijn lf niet uitrekenen want heb nog geen ovulatie kunnen ontdekken met behulp van strips..

hey meiden, kan het zo zijn ( omdat ik 2 dagen over tijd ben) dat ik deze maand mss een hele late eisprong had bv, op dag 19 of 20 en daarom nu dus niet ongesteld geworden ben?
    heb normaal cyclus van 29 dagen, zou het dan nu bv 35 dagen kunnen zijn en dat ik moet afwachten en geen zw.test moet gaan proberen?

15. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Mijn advies; tempen dan pas kan je echt goed je LF berekenen en krijg je goed inzicht in hoe je lichaam e.d. werkt , is echt handig en niet veel moeite!

16. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ach tot 2 keer toe in de eerste ronde raak dus maak me niet zo'n zorgen erom, het was niet zo erg volgens mijn gyn pas onder de 7 dagen was het "erg" zeg maar..

17. Serephina83

Serephina83 Actief lid

3 jan 2011
    356
    1
    0
    In pricipe zit er voldoende foliumzuur in zo'n multi-capsule.. Echter slik ik zelf daarnaast ook een losse foliumzuur tablet per dag. Ik weet toevallig dat ik mijn foliumzuur laag is.

18. Egeltje85

Egeltje85 Actief lid

8 jan 2011
    233
    0
    0
    Onderwijs
    Noord-Brabant
    Is het niet schadelijk als je dubbelop inneemt?

19. Flavour

Flavour Niet meer actief

Mag wel, maar in zwangerschapspillen zit meestal al voldoende foliumzuur (400 mcg). Maar het kan geen kwaad. B-vitamines zijn in water oplosbaar, dus het teveel plas je uit.

Als je een foliumzuurtekort hebt, is een nóg hogere dosis misschien aan te raden. Dat zou ik even goed overleggen met de gyn of een internist.

20. Egeltje85

Egeltje85 Actief lid

8 jan 2011
    233
    0
    0
    Onderwijs
    Noord-Brabant
    Zou je door die zwanger worden pillen echt sneller zwanger zijn? Ik lees nu al bij verschillende vrouwen dat ze daardoor in de 2e ronde zwanger waren.

Deel Deze Pagina