Hoi, ik heb 4x te horen gekregen dat we een jongen krijgen alleen het blijft maar in me hoofd zitten met dat het een meid is. het is zo raar! en ook zó tegenstrijdig... kent iemand dit?
Ik had dat bij ons tweede kindje. Ons eerste was een meisje en toen ik bij de tweede te horen kreeg dat het een jongen was, kon ik dat eerst moeilijk geloven. Terwijl ik toch al vanaf het begin van de zwangerschap zeker was (gevoel) dat het een jongen ging zijn!
Ik had het ook, met 18 weken kregen wij te horen dat ik een zoontje en een dochtertje verwachtte. Dit klopte echt niet bij mijn idee van twee meisjes. Toen ik dit zei liet de gyn ons vanuit 3 hoeken het piemeltje zien. Toch klopte het niet voor mijn idee... Ik wilde nog niets kopen, want ze hadden een fo smaakt. Iedereen verklaarde me voor gek en gooide het op hormonen.. Maar jawel, met de 20 weken echo bleek het 'piemeltje' een stukje navelstreng te zijn, ik verwachtte 2 meiden!! Nu heb ik zelf een 50/50 voorgevoel, vergeleken met het sterke voorgevoel van de vorige keer. Ergens neig ik nu toch meer naar een jongen, we zullen zien over 7 lange weken wachten.
Misschien komt dat omdat je een beeld hebt hoe het straks is. Dat had ik bij deze heel sterk. Ik zag alleen maar roze. Bij mij klopte het toevallig wel maarja het blijft altijd 50/50. Denk dat je eigen beeld over de baby gewoon aangepast moet worden. Weinig kan dat het straks een meisje is .
De meesten denken/hopen een meisje omdat dat bekend is. Wij zijn zelf meisjes en identificeren ons het meeste met meisjes! Logisch dus! Maar het verhaal hierboven over de tweeling is echt uitzondering, dus je krijgt waarschijnlijk echt een jongen. Gefeliciteerd!
ik had het bij de derde was er heilig van overtuigd dat het een jongen was, dacht alleen aan jongens stoer blauw, 4 keer te horen gekregen dat het een meisje was kon het niet geloven toen bevallen en toen zeiden ze welkom klein meisje en nog kon ik het niet geloven pas toen ik het zelf zag hahaha was echt heel raar om zo overtuigd te zijn en dan toch ongelijk
Hier het zelfs, ik was heilig overtuigd dat we en dochter zouden krijgen, en in eerste instantie zeiden ze bij de echo, meteen ja het is een meisje. Alleen aan het einde van de geslachtsecho zei die mevrouw, ik heb het niet goed het is toch een jongen. Ik blijf ook dat gevoel houden, dat ik denk dat we toch een meisje krijgen maar de echo was vrij duidelijk, volgens mij!!, ik zal hem straks even posten. Maar ook hier komt het dus niet overeen met mijn gevoel
Ik las een keer ergens dat het gevoel wat je hebt over het geslacht dat daar vaak het tegenovergestelde van klopt bij zwangere vrouwen. Waardoor dat komt weet ik niet precies. Maar bij beiden dochters dacht ik dat het een jongen was tot de 3D echo, hahaha..
Hoi, Nee dit integendeel hoor! ik ben altijd bang geweest een meisje te krijgen (prive) dus ben super gelukkig dat ik dat te horen heb gekregen.. alleen het gevoel misschien ben ik diepliggend toch bang dat het toch een meisje is en ze het fout hebben.. denk dat ik een psychies probleempje heb hihihi! nee hoorr.. maar ben overal gelukkig mee hoor mocht het wel zo zijn! als het maar oke is weet je wel! het is alleen zo' een raar gevoel ook door de dromen Maar als ik dan weer aan het toekomstbeeld denk zie ik wel echt een jochie misschien ben ik wel gek! gek door hormonen wiiiiiiiaha!
Ik heb mijn hele eerste zwangerschap gedacht dat ik een meisje zou krijgen. Waarom, geen idee. Misschien idd wel omdat een meisje voor mij 'bekend terrein' is. Ik heb nooit een geslachtbepaling laten doen, en het was dan ook een verrassing tot aan de geboorte. Ik zag ons kereltje en was verrast, en tegelijk had ik een overweldigend gevoel van: dit is perfect, hij is perfect. Dat is misschien het voordeel van het niet laten doen van geslachtsbepalingen: op het moment dat je het 'in real life' ziet, kun je niet denken dat ze het misschien verkeerd hebben. Dan is het jouw kind, jouw zoon of dochter, en dat voelt (in elk geval bij mij was dat zo) zo ongelooflijk goed en vertrouwd. Dan hoef je nergens meer over te twijfelen.
Ik ken het gevoel. We hebben nu 2x te horen gekregen dat we een meisje krijgen, maar mijn gevoel schreeuwt JONGEN! Dinsdag hebben we de 20-wekenecho en dan zal het vast opeens toch een menneke zijn