bij wie mocht ook de partner bij ks zijn?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Tord, 11 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjuul

    mamavanjuul VIP lid

    10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector

    Wat bijzonder en mooi zeg! Heb het ook nog niet eerder gehoord, maar daar zou ik ook heel blij mee zijn geweest :D
     
  2. Diddl

    Diddl Fanatiek lid

    13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Dat is wel heel speciaal zeg.
    Maar hoe hielden ze de kleine dan warm als ik mag vragen ... is behoorlijk koud in de ok.
     
  3. Yolanthe

    Yolanthe VIP lid

    Mijn man is ook bij beide keizersnedesbij me gebleven. Bij dochter ging hij mee naar de kraamafdeling, ik werd alleen gehechten en moest alleen naar de uitslaapkamer. Bij mijn zoontje was het veel fijner: zoon en man bleven de hele tijd bij mij en man hield de kleine vast toen ik gehecht werd en daarna lag hij bij mij op mijn borst en gingen met ons drietjes naar de uitslaapkamer. Heel erg fijn!
     
  4. Yolanthe

    Yolanthe VIP lid

    Hier ging het dus ook zo: kleine werd bloot in doeken gewikkeld en had het dus lekker warm. Daarna werd hij weer uitgekleed en bij mij onder de dekens gelegd. Op de uitslaapkamer kreeg ik nog een warme deken over me heen. Pas op de kraamkamer werd hij aangekleed.
     
  5. marilouise

    marilouise Niet meer actief

    ik heb een keizersnee onder algehele narcose gehad, dit werd gedaan omdat de ruggenprik mislukte en de baby het moeilijk kreeg, ik was al meer dan 40 uur bezig en toen de ruggenprik mislukte en duidelijk werd dat wanneer ik een keizersnee kreeg ik onder algehele narcose moest , heb ik gelijk gevraagd of mijn man er wel bij mocht zijn. hiervoor moesten de anesthesist en de gynecoloog van dienst toestemming geven en gelukkig mocht dit.

    mijn man ging mee naar de ok met een verpleegkundige van de kraamafdeling en toen ze erachter kwamen dat hij er enorm goed tegen kon mocht hij echt naast de gyn staan bij de geboorte van onze zoon en in plaats van inkorten van de navelstreng heeft hij hem echt mogen doorkknippen. dit vindt ik echt geweldig ik heb het er namelijk enorm moeilijk mee dat ik de geboorte van onze zon niet mee heb gemaakt
     
  6. mamavanjuul

    mamavanjuul VIP lid

    10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Wauw!!!! Da's bijzonder!
    Dat zou die van mij dus echt niet aan kunnen ;)
     
  7. Aleida

    Aleida Fanatiek lid

    9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    in de buurt van Groningen
    Vanwege een spoed ks moest ik onder algehele narcose. Mijn man mocht kijken vanuit een aparte ruimte, achter glas. Middels een speaker systeem kon hij ook alles horen.
    Was wel behoorlijk beangstigend omdat hij dus ook meekreeg dat ons zoontje direct uit mij werd gehaald en naar een kamertje er naast werd gebracht, waarna het een enkele ogenblikken stil bleef. Na een gelukte reanimatie poging en een vraag van de gyn die me aan het dichtnaaien was of het leefde. Eindelijk het verlossende "ja"!

    Al met al zeer kritiek en spannend, maar hij heeft er dus toch wel een soort van bij mogen zijn.
     
  8. star2

    star2 Fanatiek lid

    16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Ik kreeg een spoed ks en man mocht er toen niet bij.
    Misschien was dat idd ook eerder omdat ik onder algehele narcose was. Tis ook alweer 7 jaar geleden misschien dat de regeltjes nu wel weer anders zijn.
     
  9. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hier is papa ook gewoon erbij geweest. Hij mocht alleen niet over het doek kijken, ze zijn toch een beetje bang dat die stoere papa's dan onderuit gaan ;) Maar in de meeste ziekenhuizen proberen ze zoveel mogelijk de papa erbij te betrekken en nu dus ook de baby bij mama te laten.
     
  10. Rianne80

    Rianne80 Fanatiek lid

    20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Hier mocht de partner altijd bij de ks zijn, de eerste in het jaar 2000, spoedks met ruggenprik, de 2e in 2003, spoedks met slechte ruggenprik en later roes/narcose. De derde keer in 2009, allemaal andere plaatsen trouwens. De eerste twee moesten de kids in de couveuse, de derde keer ging papa met zoon naar de kraamafdeling en ik heb aangegeven dat ik wil dat de baby (mits alles goed is) mee gaat naar de utislaapkamer, ik verwachtte een discussiepunt maar hoorde tot mijn verbazing dat dat tegenwoordig het beleid is inderdaad! Zelfde ziekenhuis als de derde!
     
  11. casanova

    casanova Actief lid

    23 aug 2010
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het was een semispoedkeizersnede (geen algehele narcose) en mijn man mocht er bij zijn. Zelfs toen ik de ruggenprik gezet kreeg. Hij zag haar uit mijn buik komen en vond dat mooi. En hij zag haar dus als eerste. Ze werd meegenomen om naar de couveuse afdeling te gaan en mijn man ging mee. Ik had haar al in de ok gezien en aangeraakt.
     
  12. stephanie24

    stephanie24 VIP lid

    22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Bij mij was mijn man er gewoon bij aanwezig. Het was een niet geplande ks.
    Hij werd overal heel erg bij betrokken. Er werden zelfs mooie foto's gemaakt door het personeel.
     
  13. guppekop

    guppekop VIP lid

    28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    wim was er gelukkig ook bij en zo zagen we daniel tegelijk:)
     
  14. Antsy

    Antsy Actief lid

    8 okt 2007
    103
    0
    0
    Mijn man mocht gelukkig ook bij de keizersnee aanwezig zijn. Het was wel een spoedkeizersnee, maar wel met ruggeprik, die was eerder al gezet omdat mijn bevalling heel moeizaam verliep. Zelfs is onlangs een vriendin van mij bevallen onder algehele narcose (ook spoed) haar man was ook bij de keizersnee aanwezig, maar dit schijnt eigenlijk nooit te mogen, omdat een narcose ook complicaties kan opleveren voor de vrouw. De man kan dan in paniek raken.
     
  15. LovelyDK

    LovelyDK Niet meer actief

    Bij mij was mijn moeder bij mijn spoed ks. Het personeel heeft foto's gemaakt... Erg mooi
     
  16. Baylee

    Baylee Fanatiek lid

    21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    Bij allebei de keizersnedes is mijn vriend erbij geweest en hier ook veel foto's gemaakt door de zuster !
     

Deel Deze Pagina