Ik heb ook weleens begrepen dat het verloop van de bevalling er ook op lijkt.... Mijn moeder was bij mij 3 dagen later en mijn zoon kwam mrt 40+13. De bevalling bij mijn zijn was zoals uit het boekje: netjes 8,5 uur vanaf de eerste soort van menstruatiekramp en mijn moeder heeft er echt uuuuuuuren over gedaan
Mijn moeder is precies 4 weken te vroeg van mij bevallen. En ik ben precies vier weken te vroeg bevallen van mijn dochter. Nu zwanger van de tweede. Bijna 35 weken, dus wie weet heb ik volgende week ons tweede grietje in onze armen.. Vond het wel erg toevallig dat zowel mijn moeder als ik precies vier weken eerder bevielen.. op de dag nauwkeurig!
Ik ben zelf een prematuurtje, ik was 6 weken te vroeg. Maar mijn beide kindjes hebben zich netjes in de 39e week aangediend. Dus hier gaat die vlieger niet op. Ik heb sowieso heel andere zwangerschappen als mn moeder. Mijn moeder had zorgeloze zwangerschappen maar ging op het einde een paar keer mis. Vroeg-geboortes en ook 2 keer een doodgeboren kindje. Ik ben iedere zwangerschap ziek, zwak en misselijk, rugpijn, bekkenpijn noem maar op, maar het loopt tot nu toe wel goed af.
Bij mij klopte het niet echt. Ik ben zelf precies op de uitgerekende datum geboren, mijn zusje kwam 10 dagen te vroeg. Mijn oudste kwam 2 weken te vroeg en mijn jongste 1,5 week te laat. De kinderen van mijn zusje kwamen 2 en 3 weken te vroeg. Geen touw aan vast te knopen dus!
Mijn moeder liep steeds overtijd, ik ben met 40+0 en 39+3 bevallen dus klopt niet. Maar meestal beval je zelf wel steeds rond dezelfde termijn en de tweede is meestal iets later. Als je eerste dus met 42 weken kwam, zal de tweede waarschijnlijk niet met 38 weken geboren worden, maar ook rond 42 weken. Meestal he, er zijn natuurlijk uitzonderingen.