Verschrikkelijke nacht gehad

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Trinity, 21 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trinity

Trinity Fanatiek lid

7 nov 2012
    1.176
    0
    0
    Overijssel
    Vannacht om 02:30 werd ik wakker om naar de wc te gaan. Het leek of ik het moeilijk kon ophouden eenmaal op de wc ging het niet goed. Ik had enorm veel bloed verloren. Ik wist niet waar ik het zoeken moest en had direct de verloskundige gebeld. Ze zei dat we vanochtend langs mochten komen en dan zou ze direct even kijken.. Heb de hele nacht wakker gelegen, mn man en ik hebben geen oog dicht gedaan. Ik verloor maar een kleine beetje bloed iedere keer bij het afvegen maar niet zo erg als dat het was. Nu heb ik ook een blaasontsteking dus het was moeilijk want het voelde alsof ik naar de wc moest maar moest dan maar een klein beetje.
    Zoonlief bij oma & opa gebracht om 08:15 en wij met de auto naar de verloskundige, ze had eerst wat vragen. Ik had namelijk ook geen menstruatie pijn.
    Bij de echo gekeken en het hartje klopte mooi en sterk, we hebben het ook gehoord. Maar nu ben ik nog steeds bang, ik vind het eng. Als het zondag nog steeds zo was moest ik terug bellen. Het is nu vele malen donkerder dan vanochtend. Vanochtend was het echt helder rood bloed. Ik wist me geen raad.
    "21 december zou de wereld vergaan" dit voelde voor mij wel zo vanochtend..

Heeft iemand dit ook mee gemaakt? En hoe is dit bij jullie gegaan..??

2. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Hoi Trinity,

Wat verschrikkelijk om dat mee te moeten maken! Je zult enorm gespannen zijn nu of het wel goed gaat. Gelukkig deed de beeb het goed.

Het kan zijn dat je een hematoom hebt. Hierdoor heb ik met 15 weken ook een hele heftige bloeding gehad. Gelukkig doet mijn beeb het nog steeds goed in mijn buik. De hematoom is ondertussen kleiner geworden maar zit er nog steeds. De kans op een nieuwe bloeding blijft dan aanwezig.

Bij een hematoom zijn de regels: Doe heel rustig aan, til echt niets meer en doe geen zware klussen. In Belgie schijn je zelfs te moeten liggen tot de hematoom weg is.

Ik hoop dat je bloeding is gestopt. (donkerrood/zwartig bloed is waarschijnlijk oud bloed!) Ik heb daarna nog ruim een week zwart/bruinverlies gehad (oud bloed dus!). Sterkte! en nogmaals, doe gewoon voor de zekerheid heel rustig en til niets!

Sterkte en houd ons op de hoogte.

3. Trinity

Trinity Fanatiek lid

7 nov 2012
    1.176
    0
    0
    Overijssel
    Hoi Danssie,

dank je wel voor je reactie :) Moet een hematoom dan niet op de echo te zien zijn? Dat is toch een soort van blauwe plek in je baarmoeder? (of heb ik het verkeerd? :$ )

4. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Dat klopt inderdaad dat het een soort blauwe plek is. Die moet inderdaad wel te zien zijn.
    Maar mijn verloskundige dacht ook niets meer te zien terwijl hij er gewoon nog zat (formaat 1 bij 6 cm). Het kan dus zijn dat jou verloskundige daar ook geen 'verstand' van heeft en er dus niets over kan zeggen of dat niet ziet.

Een hematoom kan kwaad doordat hij bloedingen geeft of de werking van de placenta kan beïnvloeden (ten nadelen) waardoor de groei vertraagt of de placenta zelfs afgestoten wordt.
    Maar in de meeste gevallen verdwijnt de hematoom doordat je lichaam hem weer op neemt. Het schijnt dat het ook meer voorkomt dan ontdekt wordt. Je kunt er ook niets van merken omdat je geen bloeding krijgt en op echo's het niet gezien wordt (of de hematoom er in een periode zit dat je geen echo krijgt).

Als je blijft bloeden gewoon een doorverwijzing naar gynaecoloog eisen! Die heeft er wel verstand van.

5. Trinity

Trinity Fanatiek lid

7 nov 2012
    1.176
    0
    0
    Overijssel
    Dank je wel voor de uitleg :) Wist dat zelf niet namelijk

Als het zondag nog niet weg is dan bel ik de verloskundige wel en leg het voor of dat het kan zijn. Kijken wat ze daar dan op zal zeggen.

Ik vind het zelf heel erg eng, ik heb in een hele lange tijd niet zo iets verschrikkelijks mee gemaakt. Ik zei gister tegen mn man ik mag me nu echt zwanger voelen he? Ik had 2 zwangerschaps broeken besteld, moest tot 25 euro bestellen, en kwam daar net niet op. Heb toen slofjes besteld voor de kleine voor 3 euro. En dan krijg je dit nog niet eens 12 uur erna. Dan heb je echt het gevoel dat je het allemaal "behekst" heb door dat te zeggen.

6. Trinity

Trinity Fanatiek lid

7 nov 2012
    1.176
    0
    0
    Overijssel
    Het is nu precies 12 uur geleden dat het is gebeurd, en als ik nu naar de wc ga is het bloed nu vele malen donkerder. Die blaasontsteking helpt ook niet aangezien het soms aanvoelt alsof ik moet, en dan plas ik maar een klein beetje

7. baby1985

baby1985 Bekend lid

21 jan 2012
    780
    0
    16
    Heb je ook medicijnen voor de blaasontsteking?
    Het wel vervelend zeg deze situatie ik zal voor je duimen en hopen dat het snel ophoud!
    Ik heb zelf nu ook een blaasontsteking en heb wel medicijnen er voor gekregen en helpen goed gebruik ze nu 2 dagen en geen last meer met plassen

8. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Ik had het ook dat het dan donkerder was na de bloeding. Dit bleek gewoon oud bloed te zijn (is zwart/donkerrodig af en toe nog wat lichter rood erdoor). Grote kans dat de bloeding dus wel gestopt is!
    Dit was ongeveer 2 dagen en nog wel 3 maand verbandjes op een dag redelijk vol. Daarna was het echt zwart/bruinig wat er nog uit kwam. Ook oud bloed maar minder en dus anders van kleur.

Ik hoop voor je dat het gewoon over is! Doe rustig aan, meer kun je er nu niet aan doen. Het is gewoon vreselijk spannend. Ik ben nu eigenlijk pas van die spanning af. Dat heeft best lang geduurd. Je bent je nu veel bewuster van het feit dat het fout zou kunnen gaan.
    Sterkte!

9. Trinity

Trinity Fanatiek lid

7 nov 2012
    1.176
    0
    0
    Overijssel
    Ja ik ben ook blij dat het veel donkerder is, hou het ook goed in de gaten. vk zei ook al dat als ik weer zo een bloeding had als vannacht dat ik direct moest bellen. dank je wel voor je woorden danssie :)

baby1985, ik heb furabid (als ik dat goed schrijf) voor de blaasontsteking. Ben daar eergister mee begonnen en 2x daags 1 tablet in nemen. Hoop dat ik daar snel van af ben. Ik heb dat branderige gevoel gelukkig niet meer, dat deed ongelovelijk veel pijn bij het plassen.

10. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Hoe is het nu met je?

11. Trinity

Trinity Fanatiek lid

7 nov 2012
    1.176
    0
    0
    Overijssel
    Dank je wel dat je er naar vraagt :) het gaat goed met me. Bloeding is gestopt gelukkig, en ook niet meer terug gekomen. Heb alleen nog wel last van mn onderbuik en trekt door naar mn rug, maar dat hoort er allemaal bij. Ik ben iedere keer doods benauwd, om naar de wc toe te gaan dat er wat is. Dat zal ik voorlopig nog wel houden geloof ik. Maar dank je wel nogmaals dat je er naar vraagt. :)

12. bereke

bereke Niet meer actief

Kan het bloed niet vanuit je blaas komen in plaats van uit de baarmoeder? Ik weet dat mijn collega dit gehad heeft bij een serieuze blaasontsteking. Ze was toen niet zwanger en verloor veel bloed op toilet en ze was toen serieus geschrokken. Onmiddellijk naar de dokter en ze had blijkbaar een ernstige blaasontsteking. Misschien even overleggen met de huisarts of je medicatie sterk genoeg is?

13. bereke

bereke Niet meer actief

En nu zie ik pas dat het bloeden al gestopt is. Fijn om te lezen! Hopelijk blijft het gewoon weg nu!

14. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Fijn om te lezen dat het bloeden gestopt is zeg. Hmmm, zou ook niet echt heel erg gerust zijn. Maar het stoppen is wel een goed teken. Bij mij bleef het echt een hele poos (weken) bloeden toen het echt misging.

Wanneer mag je weer luisteren naar jullie kleintje?

15. Daphie

Daphie Lid

9 jun 2009
    9
    0
    0
    Ik heb het met bijna 12 weken gehad echt flink wat blied verloren. Geen kramoen ofzo gehad. Alles is goed afgelopen ben nu bijna 27 weken zwanger. Heb het soms nog steeds dat ik bij afvegen kijk of er geen bloed is. Denk dat dat zo gewoknte is geworden. Hoop dat het bij jouw ook allemaal goed blijft gaan

Deel Deze Pagina