hallo ja ik ben hier nieuw sinds maandag en ik moet hier nog wat leren hoe dat hier allemaal werkt. Nu ja, we proberen zwanger te worden, zitten in ronde 1. Dus ik moest maandag ongesteld worden en dat is niet gebeurt. Heb een test gedaan en dat was negatief. Nu deze morgend terug een test gedaan en was terug negatief? Moet ik nog een 3de doen, bestaat de kans nog dat ik zwanger ben, want ben wel wat ontchoogeld. Ik weet het wel, het is nog maar de eerste ronde, maar toch.... Wie heeft hier nog ervaring mee?
Hoi Ajuintje, je zegt dat je in de 1e ronde zit maar ben je ook net pas gestopt met de pil ofzo? Dan kan het goed zijn dat je cyclus langer is en je moet ontpillen.
ik ben met de pil gestopt in oktober, en in november hebben ze ons kalm houden, om dat ze zeggen dat het zo beter is dat je dan best wacht voor je begint te proberen. we zijn dus in december maar begonnen, nadat mijn regels gedaan waren. Toen ik stopte met de pil ben ik wel een maand niet ongesteld geweest. Ben ik abnormaal?
Je bent zeker niet abnormaal! Ik spreek niet uit eigen ervaring ik had wel direct na het stoppen met de pil een normale cyclus maar je hoort veel vaker dat vrouwen dat niet direct hebben en het kan maanden duren voordat er weer een beetje regelmaat in zit. Er zijn hier vrouwen die stopte met de pil, gewoon hun 1e menstruatie kregen en daarna soms weken of maanden niet. Ik wil je niet laten schrikken het kan best zijn dat het bij jou niet zo lang gaat duren maar de kans is er wel dus je zal echt even geduld moeten hebben ben ik bang, dat heeft allemaal met het "ontpillen" te maken je lichaam moet er weer helemaal wennen alles zelf te regelen! Als ik jou was zou ik niet meer zo vaak gaan testen, anders wordt je misschien alleen maar teleurgesteld...
Trouwens het kan ook prima zijn dat je niet aan het ontpillen bent en wel zwanger bent maar pas later postief test, dat kan natuurlijk ook nog! Succes.
wat zal er bij mij zo lang niet duren? Dat ik zwanger geraak of zo?Ik ben effe niet mee. Wanneer kan ik dan best een volgende test doen? Volgende week of zo als ik nog niet ongesteld ben. Maar ik heb geen symptomen op het moment.
Ik zou het ook nog een keer over een week proberen als ik jou was en als je dan negatief test weer ben je toch waarschijnlijk aan het ontpillen en dan is het hopen dat je cylclus snel weer op gang is!
Ik denk niet dat de huisarts je helpt, het is namelijk heel normaal dat je lichaam een beetje van slag raakt als je met de pil stopt. Waarschijnlijk zegt hij je ook om even af te wachten en geduld te hebben. Als het je te lang duurt kun je altijd eens langs gaan!
Als je pas in oktober bent gestopt is het heel normaal dat je lichaam nog even van slag raakt. En je heel onregelmatig ongesteld bent. Komt vanzelf wel regelmaat in. Mijn eerste cyclus duurde ook vrij lang wel 43 dagen, en de 2e 38.
Hoi, Toen je stopte met de pil, had je als het goed is na een paar dagen de zogenaamde pilbloeding. Weet je ook nog wanneer je daarna weer ongesteld werd zonder pilgebruik? Dan kun je even berekenen hoe lang je cyclus was. Je bent nu dan 4 dagen overtijd als je een cyclus van 28 dagen hebt, maar als je een cyclus van 34 dagen hebt, dan is je NOD pas over 2 dagen en zijn die testen weggegooid geld. In de gebruiksaanwijzing staat vaak dat je na 3 dagen weer een test kan doen als je dan nog niet ongesteld bent, dus ik zou even dit weekend afwachten. Groetjes Saskia
Hallo! Hier ook eentje die flink aan het 'ontpillen' is! Ik ben ondertussen al op dag 84 en nog steeds niet ongesteld geweest.. Als ik jou was, zou ik ook niet teveel testen en eerst even afwachten tot je cyclus op gang is! Het kan natuurlijk zijn dat je zwanger bent, maar als je getest hebt, zou ik weer even twee weken wachten! Succes! X Lin
hallo, van een pilbloeding weet ik helaas niks Dus ik ben gestopt in oktober met de pil, dan heb ik een maand men regels niet gekregen. Ik ben terug ongesteld geworden op 17 december of een dag erna, weet ni juist meer. En heb dan berekend met zo een vruchtbaarheidstest. En die gaf aan dat ik 14 januari ongesteld ging worden, wat niet gebeurt is. Ik heb dus een test gedaan de dag dat ik ze zou moeten gekregen hebben. Ik heb gelezen dat dat mocht. En dan deze ochtend terug en was ook niks. Nu ga ik afwachten
Dus toen je gestopt was met de pil ben je niet na een paar dagen ongesteld geworden? Hoeveel oktober ben je gestopt? Nou meid dan klopt die 28 dagen dus sowieso niet hoor, en internet kan niet berekenen voor jou wanneer je j eisprong hebt. Jou eerste ronde was dus lang. En dat kan nu dus weer zo zijn. Ik zou het toch maar allemaal in je agenda ofzo opschrijven wanneer je ongesteld bent geworden steeds.
nee ben ni ongesteld geworden. hoeveelste oktober weet ik niet meer hoor. met zo en vruchtbaarheidstest heb ik dat berekent en ik had 28 dagen ingegeven, maar dat zal dan zo niet zijn? ja als ik nu ongesteld word schrijf ik het zeker op.
Hoi, Die berekeningen op internet zijn bij een gemiddelde cylus van 28 dagen en dan je vruchtbare dagen 14 dagen ervoor. Als je niet weet hoe lang je cyclus is, kun je niet van die banner uitgaan. Met een pilbloeding bedoel ik je ongesteldheid die je in je stopweek krijgt. Zo slikte ik woensdags mijn laatste pil van de strip en dan werd ik zondags vaak ongesteld en moest ik donderdags weer aan mijn nieuwe strip beginnen. Je bent dus in oktober gestopt met de pil, daarna de hele maand november niks om rond 17 december ongesteld te worden? Dan is je vorige cyclus in ieder geval 30 + 16 (hele maand november + 16 dagen van december) geweest, oftewel een cyclus van minimaal 46 dagen. Groetjes Saskia