[*]Beste moeders, Sinds een paar weken heeft onze Rosalie her en der rode vlekjes op haar rug en soms ook de zijkant en buik. Deze voelen een beetje schraal. We deden hier een beetje vaseline op en dat leek te werken. Maar gisteren was het heftiger als ooit hiervoor. Nu badderen wij elke dag met zn drietjes omdat we een groot bad hebben, en het lekker praktisch werkt. Rosalie is middels te groot geworden voor haar kunstof badje maar het bad is weer te groot om haar alleen in te laten zitten. En gezien ze bijna 8 maandjes is, is het zelfstandig zitten nog niet helemaal toppie. Dus gaan we met zn drie het bad in. We wassen ons voornamelijk ook met de baby spulletjes om haar niet lastig te vallen met de volwassen shampoo's enzo. We gaan op advies van de kinderopvang een dag overslaan met badderen. En hoorde we dat kinderen ook van smeerkaas kunnen reageren. Laat ze nu net een paar weken als een gek smeerkaas en smeerworst eten! met wat zoek acties hier op het forum komt exceem naar voren. Maar ik twijfel of dit het is. We zijn op zoek naar tips.. we proberen ook even een bezoekje bij de dokter. Nou dames, ik hoor het wel!
Dean heeft deze vlekjes ook. Soms heftiger (als hij gewone koemelk heeft gedronken) en soms minder. De HA zei inderdaad ook exzeem, en raadde aan om Balneum erop te smeren. succes.
Ik zou ook denken aan eczeem. Niet te vaak in bad, bijv. neutral gebruiken en goed vet houden. Elke dag in bad is erg veel bij een gevoelige huid. Mijn zoontje heeft dit ook, maar bij hem komt het waarschijnlijk door ons wasmiddel. Het kan zoveel oorzaken hebben.
Een van onze jongens heeft eczeem. Beide jongens zijn onder controle bij de kinderarts wegens vroeggeboorte en deze arts heeft Vaseline Cetomacrogolcreme voorgeschreven. Dit kun je alleen op recept krijgen, maar Vaseline Lanettecreme helpt ook heel goed en kun je gewoon bij de apotheek krijgen. Daarnaast gaan onze jongens maar 2 keer per week in bad. Meer is echt niet nodig, ze worden nauwelijks vies. In bad doen we olie; Balneum extra vettend. Als het erger wordt en er ontstaan kloven of open plekjes dan zou ik de huisarts er even naar laten kijken. Wat voor wasmiddel/wasverzachter gebruik je? Hier ook alleen 'sensitive'...
Bedankt voor de reacties. ik kon even niet op het forum komen omdat het password niet goed werkte (dankzij mijn man) Ik ga de adviezen mee nemen!
Hier wordt ook om de dag gebadderd om die reden. Hoewel: meestal gedoucht tegenwoordig. Voor in bad gebruikte we balneum badolie -extra vettend geloof ik. Werkte wel erg goed, het liet echt een laagje na op het lichaam van mn dochter. Die tip had ik overigens van het cb en ook hier van het forum .
hoi, zoals altijd wordt er gezegd eczeem,wat ben ik toch moe van dat woord.... toen mijn dochter 8 maanden oud was kreeg ze ook van die droge rode plekjes,toen hebben ze me gezegd dat ik met yoghurt moest stoppen... Dus gestopt,niks veranderd... Daarna hebben ze me ook gezegd 2 of 1 keer per week wassen... Oke ik heb het ja gezegd en nee gedaan,ik badde haar elke dag,waste haar met LIPIKAR SYNDET en daarna ook smeerde haar in met LIPIKAR creme,en binnen twee maanden was alles weg.... Dus al die lapmiddeltjes en bla bla bla van KA met hun eczeem is onzin,die denken direct aan eczeem... Ik was haar tot nu toe met LIPIKAR SURGRAS zeep en soms maar echt bijna nooit smeer ik haar met lipikar creme,dat is ook de enige die me helpt met mijn moeilijke droge huid,heb al veel gebropeerd dus weet waarover ik spreek... Ik gebruikte toen hypoallergene waspoeder en wasverzachter LE CHAT en nu was ik met Bonux maar toch met wasverzachter LE CHAT met Aloe Vera.... Voor de rest gebruik ik voor haar bad extra sensetive nivea badolie met omega 6 en 3 ...werkt direct als ze droge huid krijg of luieruitslag... maak geen labo van u kind...kijk wat hij of zij eet en hoe zij/hij erop reageert.... Succes ermee p.s.niet te veel nadenken over eczeem,meestal is gewoon droge en geiriteerde huid....
Vaseline heeft het hier sterk doen verminderen. Verder badderen we maar 2 keer per week en gebruik ik natuurazijn en neutral voor de was.
Hier ook, huisarts zei direct: ja dat is eczeem... eenmaal bij de dermatoloog zei die weer dat het vanalles kon zijn, heel veel kindjes krijgen een tijdje uitslag. Hij vertelde als het eczeem is komt het weer terug. Meestal krijg je eczeem ook tussen de 4 en 16 weken voor het eerst en hij vertelde dat het 95% van de gevallen erg jeukt. In ons geval waren die laatste beiden niet waar, het is tot nu toe ook niet meer terug gekomen, ik gebruik normale producten. Even naar de ha inderdaad maar ook dan is het afwachten.. Succes!