Bij wie ook alle onderzoeken ok? Maar niet zwanger?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door sita90, 3 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Minigirl, de kansen zijn kleiner dan bij een probleem bij de man, maar bij het VU zijn de kansen bij onverklaard nog steeds 34 procent doorgaande zwangerschap na een hele IVF cyclus met eventueel cryo's. Dat vind ik niet zo hoog als ik zou willen, maar ook zeker niet dramatisch laag! Ik heb nog wel hoop :), maarja bij ons is er nu waarschijnlijk ook wel een verklaring gevonden, al weet ik niet onder welk kopje ik die moet plaatsen...(we weten niet of het aan zaad, eicel of beiden ligt). Succes!
    Inderdaad denk ik dat je op je strepen moet staan als je wel behandeling wilt! Dat hebben wij ook gedaan, hoewel het toen nog steeds wel vooruit geschoven werd met wachttijd op kijkoperatie etc.

2. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    @ Doortje, je hebt gelijk, 34 procent, als dat het is, is niet dramatisch laag. Je hebt ook een punt dat er nu een oorzaak gevonden is bij jullie. Misschien is het wel de combi? Ik vind het wel vreemd dat je bij IVF 1, 13 eicellen had en dat er niet voor de zekerheid alvast op de helft van de eicellen icsi is toegepast. Gemiste kans. Waar ben je onder behandeling? Bij ons hadden we van te voren gevraagd hoe groot die kans zou zijn. Er werd gezegd 10% en voor het geval dat zouden ze op de helft van de eicellen icsi toepassen als ik meer dan 10 rijpe eicellen had gehad. Had ik uiteindelijk niet. Ik had wel een aantal bevruchtingen met IVF en daardoor zijn we wel nog steeds onverklaard. Woensdag de punctie voor ivf 2. Ik ben benieuwd.
    Hoe voelt het voor jou, nu je wel een oorzaak hebt?

3. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    Ik heb trouwens wel gelezen dat als de kans op een natuurlijke manier groter is dan met ivf je dat (natuurlijke comceptie) moet doen omdat anders de IVF niet vergoed wordt. Pas als de kans op een natuurlijke kans < 30% kom je in aanmerking voor ivf. PGD kan een uitzondering zijn.

4. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Hoi

Ja hier hebben we de onderzoeken gehad, de zwemmers goed ik goed samenlevingstest goed hcg test goed, enigste was dat ik iets te zwaar was.. En cyclus tussen de 29 en 44 dgn, dag wisselde iets.. Ik had op ronde 17 een mk met 7 wkn. (Daarna zijn we pas t zh in gegaan, rond ronde 24)
    Rede om te zeggen probeer het nog maar een jaar zelf, het is immers al eens een keer zelf gelukt..

En toen.. Ronde 27 tweede ronde na de hcg, na de uitslagen vreselijk klaar op t moment met zwanger worden, tempen ov testen etc etc, ZWANGER!! En zie onderschrift een prachtig meisje!

Ik hoop zo een beetje positiefiteit door te geven, houd moed en houd de droom!

Groetjes fidel

5. Snoopy26

Snoopy26 Lid

3 jan 2012
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Hier ook geen reden dat het niet lukte! Na 3 jaar met iui begonnen.. Eerste keer zag alles er perfect uit eitjes groeide goed maar helaas mislukte de poging.. 2e poging zelfde verhaal.. 3e poging was een minder eitjes groeide niet, er zat een ineens een cyste. Ze wilde de poging eerst afbreken omdat me eitjes niet groeide maar hebben het toch door laten gaan en ja hoor 2 weken later een positieve test in handen. Ben nu 19 weken zwanger!! Blijf erin geloven hoe moeilijk dat soms ook is!

Groetjes snoopy

6. sita90

sita90 Niet meer actief

Nog bedankt voor de reacties!
    Zwangere dames gefeliciteerd!

Ik ben ook bang dat ze toch zullen zeggen ga het toch maar zelf proberen omdat het hier nu ook twee keer gelukt is. In het begin was ik na 5 rondes zwanger, een mk. Daarna niet meer en vorige maand een vroege miskraam (op nod mis gegaan). Dit heb ik ook gemeld aan het ziekenhuis, had ik misschien niet moeten doen?
    Ik heb een gesprek aangevraagd en ik ga op mijn strepen staan. Ik laat mij niet weg sturen, ik wil een samenlevingstest, dat sowieso.. Maar ook nog wat andere onderzoeken. Alleen wat precies, dat weet ik niet?
    Misschien een HSG?

Vorige maand heb ik alles ook goed los kunnen laten, en ja.. zwanger. Toeval? Helaas toch een vmk. Ik weet niet of het lukt om het deze maand weer los te laten, vind het u extra moeilijk.

Ik laat ons iig aanmelden in maastricht omdat die wachttijd erg lang is.

Deel Deze Pagina