Gisteren nog 41 wkn controle gehad in het ziekenhuis. Alles helemaal in orde met mij en de baby, dus we wachten nog even rustig af. De vk had ook even getoucheerd en er was nog helemaal niets aan de gang (bmm wel verweekt, maar te verwachten met een tweede) qua ontsluiting oid. Maar nu (waarschijnlijk vanwege toucheren) begin ik mijn slijmprop te verliezen. Toch een klein teken dat mijn lichaam bezig is met een op handen zijnde bevalling, hoop ik. De eerste is met 41+4 geboren en ik heb waarschijnlijk gewoon een langere draagtijd. Heb ik me op ingesteld en kan ook niet zeggen dat ik het al 'zat' ben. Maar toch fijn om te weten dat mijn lichaam aan iets werkt. Dat wilde ik even kwijt. Wie weet komt ons meisje nog vanzelf voor de geplande inleiding met 41+5.
Dankjewel voor de lieve reacties! Af en toe een harde buik, maar veel verder komen we nog niet Uiterlijk over vier dagen begint de bevalling, want dan staat er sowieso een inleiding ingepland. Het einde komt nu echt in zicht. Ben ik trouwens de enige die het ook een beetje pragmatisch bekijkt: mijn man kan nog mooi een stukje muur afbikken (zijn aan het verbouwen), ik kan nog een aantal extra porties voor de diepvries koken en samen het huis nog een keertje onder handen nemen, zorgen dat er genoeg boodschappen in huis zijn, nog lekker een keer met nze oudste dochter pannenkoeken gaan eten en vooral zoveel mogelijk energie sparen voor de op handen zijnde bevalling en kraamtijd erna....
Spannend!! Ja, qua planning is een inleiding wel handig!! Ik hb nog Max 9 dag voordat de baby eruit moet- 42 weken!! Slijmprop moet bij mij ook nog komen... Ben ook zo benieuwd!! Xx
Succes!! Hier begon de bevalling bij de eerste meteen na het verliezen van de slijmprop en bij de tweede een dag of 2 na het verliezen van de slijmprop.
Ooh nooooo Ik heb dat ook al een paar keer gehad. Behalve dat het veel energie kost, is het ook enorm teleurstellend, want je wacht er gewoon op. Ik hoop voor jou, en voor mezelf ook, dat het snel begint.
Bij mij begon het meteen naar het verliezen van de slijmprop had erge darmkrampen en toen kwam de slijmprop in een keer er uit
Het ging langzaam, maar er gebeurde idd iets . 20 januari ben ik bevallen van een gezonde dochter! De valse start van zaterdag herpakte zich weer in de avond en eb de hele zondag (voor)weeen gehad om de 10/20 minuten. Zondag op maandagnacht om 04.00 uur de verloskundige toch maar gebeld: 1-2 cm. de bevalling was nog niet van start gegaan. Om 10.00 uur geplande controle in het zkh. Kwam daar met steeds meer (korte) weeen aan die ik goed op kon vangen. Ctg liet ook weinig weeenactiviteit zien en ook de gyn voelde mijn buik niet samentrekken. Maar...bij het toucheren rond 11.30 uur had ik toch mooi 5 cm ontsluiting en kon ik meteen door naar boven. Compleet in een roes (was letterlijk high van de hormonen) is onze dochter na een kwartiertje persen om 12.58 geboren. En op weg naar het zkh zei mijn man nog: ik hoop eigenlijk wel dat ze je daar houden om een zetje te geven of dat ze de vliezen kunnen breken. En 6 uur later waren we thuis met een prachtige dochter. Wat een verschil met de eerste bevalling van 27 uur... Voor de dames die nog moeten: heel veel succes met de laatste loodjes!
Van harte gefeliciteerd! geniet ervan. ik hoop dat ik mijn kleine ook binnen 2 weken in mijn armen kan sluiten