Hoi meiden, Alle onderzoeken zijn goed bij ons en proberen we nog tot 2017 om zonder hulp zwanger te worden. Ik gebruik al heel lang ovulatietesten omdat ik het prettig vind te weten wanneer ik middenin mijn vruchtbare periode zit. Nu zit ik eraan te denken om deze niet meer te doen zodat ik het wat meer kan loslaten.. Ei schommelt tussen 14/18 dagen. Nu ben ik alleen bang dat als ik ze niet doe ik gespannen ben omdat ik dan niet goed weet wanneer we nou precies moeten vrijen.. (Een week lang om de dag vinden wij niet meer prettig na zo'n tijd) Ik weet niet zo goed wat ik mu prettig vind.. Wie heeft ervaring en of tips?
Bij ons was zelf inseminatie de oplossing... Vrijen omdat wij dat wilden en er zin in hadden.. En potjes vullen voor onze kinderwens.. Wij zijn ruim 2 jaar bezig geweest, en de eerste ronde met de inseminaties was raak... Hopelijk mag je snel zwanger worden!
Het is indd moeilijk om het los te laten. Maar ik zou zelf stoppen met ovu testen en tempen als je dat doet. Je hebt een regelmatige cyclus zie ik, daarmee kun je al uitrekemen wanneer je ei ongeveer springt. Ik zou in die tijd dan om de dag sex hebben. De rest van die periode hoeft dat niet perse en zou ik zeggen doen wanneer je zin hebt alleeen. Wij hebben ook zo 2,5 jaar gezeten en was begeven moment gewoon niet meer leuk. Ik kreeg bij de gyn toen te horen wanneer mijn ei op springen stonden toen moesten gaan klussen .
Bedankt voor je reactie wat fijn dat dit heeft geholpen! Mijn vriend ziet dit alleen niet zo zitten. Fijne zondag!
Temperaturen heb ik nooit gedaan te veel wisselende tijden dat ik op moet staan. Ik denk dat ik het zo ga doen inderdaad. Zal even wennen zijn om de controle te verliezen maar hoop dat het uiteindelijk rust geeft. Dank!
Ik gewoon doen waar je je goed bij voelt. Zonder ovulatietesten blijft het ook vast in je hoofd spoken het grootste gedeelte van de tijd. Probeer gewoon zoveel mogelijk van deze tijd nog te genieten op jouw manier.
Ik durfde de ovulatietesten zelf niet los te laten maar hij varieerde ook enorm. Je kan het een ronde zonder proberen. Als je toch merkt dat je er alsnog veel mee bezig bent en dan doordat je je afvraagt of je ei al geweest is en daar spanning door krijgt, de ronde erna weer beginnen.