Kan je op een echo zien of je kindje in het vruchtwater heeft gepoept?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door juf Mariska, 11 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juf Mariska

juf Mariska Fanatiek lid

15 dec 2008
    1.200
    0
    36
    Nou mijn onderwerp zegt het al: Kan je op een echo zien of je kindje in het vruchtwater heeft gepoept?
    Morgen krijg ik wat controles in het ziekenhuis ivm overtijd lopen. Nu vroeg ik mij het bovenstaande af. Want ze kunnen allemaal wel zeggen dat het goed gaat met je kindje, maar de kans dat er poep in het vruchtwater zit wordt volgens mij steeds groter. En ik heb geen zin dat mijn kindje risico's loopt omdat ze niet zo happig zijn op tijdig ingrijpen.
    Hoop dat iemand het antwoord weet!

2. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Geen idee, nog nooit van gehoord.
    Ik dacht eigenlijk dat kindjes door de stress van het bevallen gaan poepen.

3. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Nee volgensmij kan dat niet

4. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Volgens mij gaat een kindje in het water poepen als het in de stress zit en wekt dat automatisch (die stress dan) de bevalling op

5. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Nog nooit gehoord dat je dat op een echo kunt zien.
    Je komt erachter als je vliezen gebroken zijn.

6. Bri

Bri Niet meer actief

Je kunt het idd pas zien als je vliezen gebroken zijn. Niet op een echo.

Wat ze wel kunnen zien is of je nog genoeg vruchtwater hebt, en eventueel met een ctg kunnen ze het hartritme van je baby monitoren. Dat zijn ook aanwijzingen over hoe het gaat daarbinnen. En daar mag je ook om vragen, omdat je je zorgen maakt.

En in steeds meer ziekenhuizen mag je bij 41 weken kiezen voor een inleiding. Dat was hier in elk geval bij m'n 2e zwangerschap, dan mocht je ook met 41 weken al naar het zkh voor een inleiding.

Wist je trouwens dat kindjes die met 41 of 42 weken geboren worden, helemaal niet meer kans hebben om te overlijden dan kindjes die met 38 weken geboren worden? En een veel kleinere kans dan kinderen die met 37 weken al komen? De risico's van wat langer doorlopen worden soms enorm overschat.
    (Al heb ik het helaas een keer in m'n omgeving gezien, dat een voldragen baby alsnog in de buik overleed doordat de placenta ineens losraakte... dat blijft je je leven lang bij. Maar dat wil niet zeggen dat het vaak voorkomt!)

Deel Deze Pagina