Bij wie ook zo koud s'nachts?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door guusje27, 16 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Hai dames,

Bij ons thuis is het heel erg koud boven op de slaapkamers. Dus ook bij die van mijn dochtertje. Ze wordt nu elke nacht wakker... Ze slaapt in een Puckabag, een lekkere warme slaapzak maar dit is gewoon niet genoeg! Zelfs met de handschoentjes eraan heeft ze in de ochtend hele koude handjes. Ze heeft een romper lange mouw en een pyamabroek eronder aan. Als wij gaan slapen probeer ik een dekentje over haar beentjeste leggen maar die trapt ze er zo weer van af.

Heeft er iemand een tip voor mij?

Groetjes Guusje

2. Jootje33

Jootje33 Actief lid

7 mei 2006
    415
    1
    0
    hoe koud is het dan bij jullie?

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Verwarming overdag even aan zodat het niet zo koud is?

HIer een romper langer mouw, pyamabroek en pyamatruitje, dikke slaapzak lange mouw en voor we gaan slapen leg ik nog een dekentje over hem heen.
    Je kunt ook eens kijken naar materialen, kreeg zelf laatst de tip om eens te kijken naar wollen kleding voor mijn kindje, of een wollen dekentje (maar goed als ze die aftrapt heb je daar niets aan)

4. fafje

fafje Niet meer actief

hier ook..

past er nog ene pyjamatruitje onder de slaapzka?

ik doe trouwens nu een kruik in het bedje om voor te verwarmen...

en laat de kachel lekker warm aanstaan ( babykamer wel deur open)...tot wij gaan slapen, en doe em dan pas lager of uit...

ik heb van de xenos een knuffel met pittenzak erin...eventueel zou je die ook nog in bed kunnen leggen als je zelf gaat slapen..

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier is het ook redelijk koud en mijn dochtertje heeft het ook snel koud.

Zij slaapt nu in een romper lange mouw, extra warme pyama (bij de Hema hebben ze velours pyama's, die zijn echt een stuk warmer), sokjes, normale slaapzak (zonder mouwen), lakentje en twee dekens (normale dubbelgevouwen en een fleece deken). Daarmee gaat het meestal goed.

6. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier is het zonder verwarming onder de 15 graden(nu dan echt winter dan wordt het nog kouder). Ik zet dus wel de verwarming open zodat het ongeveer 17/18 graden is.

Als het zo koud is, slaapt onze dochter nog onrustiger dan dat ze normaal doet omdat haar handjes en gezichtje te koud worden.

7. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Hier echt PRECIES hetzelfde.
    Ik heb ook die pyjama's van de Hema, zijn lekker dik en zacht :D
    Waar zouden ze die nog meer hebben?

8. fafje

fafje Niet meer actief

ik heb toevallig een flanellen pyjama van name it...ehct super warm! zo'n blouse met broekje...

hier trouwesn ook 2 dekens in een overtrek..en dan nog 1 katoenen erover heen..

9. Vagans

Vagans Niet meer actief

Maar ik dacht dat 17-18 graden wel normaal was?
    Dat is het hier ook altijd bij haar op de kamer

ze heeft een pyjama aan, slaapzak, en laken met dekentje.

10. denice

denice Actief lid

13 jul 2010
    423
    0
    16
    Zeeman!

11. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Hier is het tussen de 16 en 18 graden op de slaapkamer, perfecte temperatuur dus en dat met enkel glas.

Hij slaapt in een herfst slaapzak, nog niet de super dikke slaapzak, lange mouwen romper en dun dekentje.
    Komt er altijd heerlijk warm uit :)

Op de babyfoon heb ik de temperatuur grens op 15 graden staan, dan gaat hij piepen.
    Als het dan bijv kouder is dan 15 graden en Jayden moet nog naar bed dan draai ik heel even de verwarming open bij hem tot graadje of 16/17.

12. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Jeetje, wat moet je haar straks aandoen dan als het echt flink vriest snachts?

13. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Hier trouwens nog niet alle dekens erop, dat doe ik steeds stapsgewijs, anders heb ik in de winter niks om hem warm te houden.

*gaat morgen meteen ff naar de Zeeman voor velourse pyjama's in te slaan*

14. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Hier nu voordat ik naar bed ga staat er op de babyfoon 15 graden, 's ochtends als ie wakker is het er 14 graden.. hij slaapt gelukkig lekker door en ik haal hem ook niet koud uit bed, alleen zijn handjes wel, maar ja die wil hij boven de dekens houden.

15. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Bescherming tegen oververhitting

De babyslaapkamer mag ook in de winter niet warmer zijn dan 18 °C. De ideale slaaptemperatuur is 16 °C - 18 °C. De handjes en voetjes van uw baby mogen koud aanvoelen, dat wil niet zeggen dat hij het koud heeft. Om te slapen heeft uw baby niet meer nodig dan een luier, een body, een pyjama en een slaapzak - bij hoge kamertemperatuur in de zomer volstaat minder. Wanneer uw baby zweet aan zijn nek, is de omgeving te warm.
    Leg uw baby niet te slapen met een mutsje op. Via zijn onbedekte hoofd kan hij zijn temperatuur het best regelen. Warmwaterkruiken en warmtedekens - indien deze al nodig zijn - mogen alleen gebruikt worden om het bedje voor te verwarmen. Tijdens het slapen zijn ze onnodig en gevaarlijk. Een schapenvacht of iets dergelijks hoort ook niet in een babybed.

Dit haal ik van internet..
    Mijn dochter slaapt in de puckababy en we zijn aan het afbouwen. Het ene handje dat er nu uit piept is ook ijs en ijskoud. Lijkt mij toch echt niet fijn! Heb nu een katoenen babywantje van de Wibra over dat handje geschoven. Ze ligt dan gewoon in haar kleertjes, een vestje trek ik dan wel uit. Verder 2 wiegdekentjes en een lakentje. Ze voelt lekker aan als ik haar 's morgens uit bed haal. Voor een pyjama vind ik het nog te vroeg en ze heeft nu al een bloedhekel aan vooral het aankleden. Daar doe ik haar echt geen plezier mee..

Verder is het zonder verwarming als het ventilatierooster open staat soms 15 graden maar die doe ik nu 's nachts dicht. Dat scheelt een graad. Overdag doe ik hem dan weer open. Heb gewoon een "modern" huis uit de jaren 90..

16. E1982

E1982 Bekend lid

17 feb 2009
    971
    0
    0
    Hoi!

Hier wordt het ook echt koud op haar kamertje. Ze is van de week al twee keer wakker geworden van de kou (zo sneu). Ze ligt ook in een Puckabag. Maar omdat de halsopening nogal ruim is heb ik het idee dat daar best wel wat kou naar binnen komt.

Ik doe haar dus een hoger gesloten romper aan (H&M) en een flanellen pyamabroekje. Of ze krijgt een romper met korte mouwen, pyamabroek en pyamatruitje aan. Daarnaast draai ik de verwarming overdag open zodat het tussen de 16 en 18 graden op haar kamer is. Meestal zakt de temperatuur 's nachts wel zo'n 3 graden en voelt haar gezicht erg koud. ik ben benieuwd naar de winter.

Dan denk ik dat ik eventueel nog een dekentje toevoeg of romper lange mouw combineer met pyama. Zag laatst ook heerlijk velours pyamas (uit een stuk) bij H&M. Maar wol zoals JuJu opperde lijkt me ook lekker.

17. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi

effe een vraag mss een domme maar stel ze toch
    die velours pymama's,w elke zijn dat???? ik hebe r nu zo van de c en a en zo uit een stuk met voetjes aan die je niet mag strijken. is dat dat?? of nog iets anders

gr

18. Eylem

Eylem Niet meer actief

;) echt een reactie waar ik iets aan heb, dank je wel.

Dat zien we dan wel weer, ze heeft dit nu nodig anders wordt ze wakker van de kou dus minder aandoen is geen optie. De verwarming kan nog aan maar dat doe ik liever niet en ik overweeg een dekbedje te kopen.

19. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Dekbedje hier ook aangeschaft vd Hema, 15 euro. Ben benieuwd!

20. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier slaapt ze in romper en pyjama. Bij een dunne pyjama doe ik romper lange mouw, dikke pyjama romper zonder mouw.
    Winterslaapzak met mouwen, 2 dekentjes in dekbedovertrek.
    Het is hier denk ik 16 graden boven.

Deel Deze Pagina