Bij wie ook zo koud s'nachts?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door guusje27, 16 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Hier is het ook erg koud!
    Mira heeft genoeg aan een korte mouw romper, een dunne pyjama en een winterslaapzak.
    Ze heeft dan een lakentje en een dekentje over haar heen.
    Overdag zet ik even de verwarming aan.

2. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hier slaapt hij in een romper (korte mouw) pyama truitje, en pyama broekje. In een dikke slaapzak, nog zonder mouwen.
    Als wij naar bed gaan leg ik nog een dekentje over hem heen,
    omdat hij anders snachts wakker word van de kou.

Ik doe de kachel savonds een uurtje voordat hij gaan slapen lekker hoog, dat het huis boven goed opwarmt. Als hij naar bed gaat zet ik de kachel iets lager.
    Als hij gaat slapen is het boven rond de 18 graden.
    Als ik in de ochtend in zijn kamer kom, is het meestal 15/16 graden.
    Hij heeft soms wel hele koude handen, maar kan geen kwaad...

3. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Hier ongeveer 15 graden in de slaapkamers. Ons meisje slaapt in een romper en pyjama onder een lakentje + dekentje. Heb niet het idee dat het te koud is, ze voelt normaal 's ochtends (en blijft keurig onder de dekens liggen). Wel koude handen, maar daar heeft ze geen last van.

4. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Hier ook een mannetje die het erg snel koud heeft. Het is nu 14 graden in de slaapkamer en ik heb daar geen verwarming dus het wordt ook nog heel veel kouder. Hij ligt nu in de enkele puckabag (de buitenste dikke laag) met een dubbele deken over zich heen. Ook maak ik 's avonds een kruikje zodat zijn bed in ieder geval is als ik hem op bed leg en die leg ik ook tegen hem aan. 's Ochtends zijn zijn handen vaak nog wel koud, maar ik heb begrepen dat koude handjes niet zo heel erg zijn, de voetjes moeten wel warm zijn en die zijn altijd op goeie temperatuur.

5. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Hier slaapt hij in een mouwloos rompertje, (dun) pyamaatje en een dekbedje erover heen. Ook bij ons wordt het de laatste dagen steeds kouder boven, maar mijn zoontje voelt lekker warm aan en slaapt goed. Dus voor nu redden we het hiermee.

6. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Misschien een tip voor iemand. Niet voor de allerkleinste babietjes...

Maar wij gebruiken in de koudste maanden een fleecedeken voor op het matrasje. Zo hoef je het bedje niet eerst op te warmen met een kruik, want door het dekentje gaat je kindje niet meteen op een koud matrasje liggen. Wel het dekentje natuurlijk goed vastmaken.

7. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    Hier een romper met een lange pyama eroverheen, een winterslazak zonder mouwen en een dekbedje met duodekens erin, en soms het ik nog het idee dat ie het niet echt lekker warm heeft....

8. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    hier ook, zoals meisje26 beschrijft, vannacht werd ze ondanks duodekens, winterslaapzak, romper lange mouw en pyama badstof wakker met koude armpjes en handjes, uur bezig geweest om dr weer in slaap te krijgen, vannacht de slaapzak met mouwen maar eens proberen....

9. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Hier ook een kleine koukleum hij word er niet wakker van maar als ik hem in de ochtend uit zijn bedje haalt heeft hij echt ijskoude handjes en armpjes terwijl hij in de winterslaapzak van de wibra ligt die zijn echt best dik net een michelen mannetje ;) en dan ligt hij nog onder een dekentje en laketje (teminste als hij er niet ondervandaan is gekropen ;) ) verder heeft jij nog een romper met lange of korte mouw aan en een pyama met lange mouwen zen benen en lijfje zijn altijd wel lekker warm, wellicht een idee voor jou om een kruik in het bedje te leggen

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier is het momenteel 15-16 graden boven. DL is ook een kou kleumpje, slaapt in een wollen hemdje, romper of pyama en romper, winter slaapzak en dan leg ik vaak nog een dekentje over. Halverwege de nacht kruipt ze tegen mij aan ( slaapt in co sleeper ) en dan warm ik haar op als we verder slapen. Koude handjes is niet erg, maar ik voel 's nachts ook wel in het nekje en daar is ze vaak ook koud 's nachts. Ze slaapt hier ook wel in een lekker warm pyamapak en dan onder een dekbedje. Tegen advies, maar ze ligt lekker warm en ze slaapt naast mij dus durf ik het gerust aan. ( Ik slaap zelf ook al met pyama, wollen sokken, dubbel dekbed en sprei. Wel met raam op een kier.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wat een koukleumpjes hier ;). Lisa ligt in een romper zonder mouwen, t-shirt en winterslaapzak (zonder mouwen) in bed, het is boven 17-18 graden. Dekens gebruiken we niet.

12. Shaida

Shaida Bekend lid

23 dec 2009
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook een bekend probleem

En ons zoontje is echt geen koukleumpje (mama wel :p) een beetje dikgekleed en meneertje zweet zich helemaal kapot. Daar ligt het echt niet aan.
    Zijn kamertje is aan de voorzijde. Schijnbaar staat de wind altijd op onze voorgevel. Daardoor koelt zijn kamertje heel erg af. We hebben naast de jaloezieen ook nog eens dikke gordijnen opgehangen, maar dan nog.. koelt zijn kamer sterk af. Vooral wanneer het waait of erg koud is.
    btw zoontje slaapt in een winterslaapzak, rompertje zonder mouwen, volledig pyama. we luchten z'n kamertje dagelijks. En verwarmen het stevig op voordat ie naar bed gaat... maar dat was niet genoeg voor de hele nacht.

onlangs heeft m'n man bij de gamma een kleine stroomkacheltje gehaald voor 10 euro. Deze zetten wij nu s'nachts aan. Er zit een temperatuurregelaar op. Hij gaat van zelf aan wanneer de kamer onder een bepaald temperatuur komt en slaat weer af als de kamer op temperatuur is. Eerst durfde ik het niet de hele nacht aan te laten. maar merk nu dat ons zoontje (zelfs met doorkomen van een tandje) beter doorslaapt.

13. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Wij gaan ook een kachel kopen, 60 euro bij de Sligro.

14. Esk

Esk Actief lid

16 jul 2006
    197
    0
    0
    Bij ons is het ook heel koud in de slaapkamer. De perfecte oplossing voor de baby (of kindje tot twee jaar): de Combisleeper!
    Op geen enkele manier kunnen ze het dan nog koud krijgen. (Als ik het goed gezien heb, zijn ze momenteel zelfs in de aanbieding bij de Prénatal?)

15. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Ja wij wonen in een heeeel oud huis en wij slapen boven de kelder.. godsvergeten koud.. ellende!!

Maar.. overdag probeer ik de deur open te houden zodat warme lucht naar boven stroomt.. verder heeft hij een romper met lange mouwen, pyjama, sokjes en dan nog een slaapzakje.. gevoerd van de HEMA, lekker warm. En daarover nog een dubbelgevouwen deken.

Colin slaapt met de handjes naar boven, altijd.. maar het schijnt dat ze veel vetweefsel in handen en voeten hebben waardoor ze er geen last van hebben. Dus wel altijd koude handjes..

16. Sleepy84

Sleepy84 Actief lid

15 mei 2009
    310
    0
    0
    Raamsdonksveer
    Hoi Hoi

Hier ook best koud.
    Romper met korte mouwen, katoenen pyama, slaapzak ( vind hem niet echt dik maar ook niet dun, meer tussen zomer en winter in ) en lakentje met een enkel dekentje.

Als het vd winter echt koud wordt kan er een deken bovenop dit dekentje met klittenband dus is dan dikker.

Ik voel altijd in het nekje van mijn meisje ( dit is de graadmeter heb ik geleerd ) en dat is altijd gewoon normaal.
    Koude handjes heeft ze altijd, als baby al maar ja dat houdt je niet tegen met extra dikke pyama of extra deken...

En als ze het echt koud hebben laten ze zich echt wel horen hoor.

Groetjes,
    Sleepy

Deel Deze Pagina