bij wie slaapt dreumes 's nachts in bed

Discussion in 'Baby en dreumes' started by sneeuw, Aug 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Bij wie slaapt dreumes (ongeveer 1 jaar) nog in ouderlijk bed?

1. Eigenlijk elke nacht

2. Soms

3. Nooit

4. Nooit, behalve als hij/zij zeer verdrietig is/pijn heeft oid

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

Oct 29, 2010
    1,671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lang geleden hadden we een zeer makkelijke slaper, maar regelmatig wordt onze kleine man eind van de avond / begin van de nacht wakker en wil niet meer slapen in zijn eigen bed. Alles al geprobeerd, maar krijst het echt uit. Nemen we hem mee bij ons in bed, dan slaapt hij binnen 3 tellen. Het komt er dus op neer dat we de laatste tijd voor onze nachtrust kiezen en zo liggen we dus meestal met z'n 3-en op bed. Op zich slapen we dan allemaal redelijk en is er ook geen strijd nodig. Nu weet ik wel dat we hier waarschijnlijk moeilijk vanaf komen, maar ik weet ook niet hoe ik anders aan mijn slaap moet komen. Laten krijsen kunnen we allebei echt niet over ons hart verkrijgen. Tegen 7 uur 's avonds slaapt hij meestal zelf wel goed in en soms wil hij niet en laten we hem even op ons bed tegen ons aan in slaap vallen en dan brengen we hem terug. Nu vraag ik me dus af of er nog meer mensen zijn, bij wie dit gebeurt. Het lijkt wel alsof wanneer je hier eerlijk over bent, bijna ieder kind keurig in eigen bedje in slaap valt namelijk, dus in real life praat ik er maar niet meer over.

Dus.............. even een polletje.......

2. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

uh k zie nog geen poll maar hier slaapt ze lekker in dr eigen bedje..

edit: poll ingevuld ;)

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Beide kinderen slapen lekker in hun eigen bed. Zoonlief heeft nog nooit bij ons geslapen (wordt donderdag 3 jaar) en dochterlief misschien 15 x (inclusief de kraamtijd)

4. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Sil is al ouder, maar heeft eigenlijk altijd alleen maar in z'n eigen bed geslapen. Heel soms als hij oorontsteking had viel hij wel eens in slaap als ik op ons bed zat & hem rechtop hield, maar echt slapen kan/wil hij niet in ons bed. Soms vind ik dat ook wel een beetje jammer ;) maar het is vooral prettig voor ons alle3.

Ik ken overigens genoeg mensen die nog geregeld met 1 (of soms zelfs meer) kind in bed liggen. Als je het zelf geen probleem vind: lekker doen! En anders zit er weinig op dan een paar nachten kiezen op elkaar en doorbijten, maar dat lijkt me wel heel moeilijk...

5. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

Oct 29, 2010
    1,671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is niet zozeer dat ik het een probleem vind, maar dat ons bed nu zo ruim is, om heeeeeeeeeerlijk te liggen, nee dat niet echt. Maar we hebben het nu een paar keer geprobeerd en hij wordt echt overstuur dan, en dan duurt het toch echt een tijdje om hem weer rustig te krijgen. Dus dat is volgens ons toch niet de juiste manier voor hem. Eigenlijk ben ik dus best jaloers op jullie, haha, maar hoop dat dit echt een fase is, ook al duurt die nu al 3 maanden of zo.................

6. lautjuhhh

EN als je de 10 minuten regel in voert? k weet niet hoe oud de kleine is?

7. Maia

Maia Niet meer actief

nooit. Zelfs niet als ze ziek was/is. Ten eerste slaapt ze slecht bij ons in bed, maar ziet ze het meer als spelen, ten tweede gaat het een gewoonte worden en dan moet je het afleren en ten derde is onze nachtrust ook belangrijk anders kan ik niet goed voor haar zorgen.

hier ook wel eens periodes, maar dan is het een paar dagen doorzetten, inderdaad de 10 minuten regel o.i.d. en hoe rottig het die eerste dagen ook is, uiteindelijk helpt he tna een paar dagen wel.

8. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

Oct 29, 2010
    1,671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat hebben we dit weekend zelfs nog geprobeerd, maar hij wordt helemaal overstuur en dan is het moeilijk om hem weer rustig te krijgen. Moet zeggen dat wij misschien toch niet consequent genoeg zijn hierin hoor, maar dan vinden we het al gauw weer enorm zielig zeg maar. Nu hopen we dus dat het steeds langer duurt voordat hij wakker wordt, al andersom in bed gelegd, knuffel gewisseld, lampje aan, lampje uit etc. etc.

Hij is overigens net 1.

9. lautjuhhh

ja maar meis das doorbijten voor 1 a 2 weken dan gaat het beter echt waar..

10. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

Oct 29, 2010
    1,671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even voor degenen die dit geprobeerd hebben? Krijsten ze dan echt als een gekke in paniek of was het dan meer gewoon hard huilen? Weet niet of ik dan door moet zetten of niet eigenlijk.

11. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    De oudste sliep vanaf 14 mnd bij ons in bed. Totdat hij naar een ander bed ging met 21 mnd, toen wilde hij niet meer. Prima.
    De jongste sliep van 7 t/m 17 mnd bij ons in bed, toen ging ze naar een groot bed. Ging ook prima.
    Heerlijk hoor zo´n warm kacheltje tegen je aan.
    Als baby sliepen ze af en toe bij ons.

12. nina3

nina3 Bekend lid

Aug 27, 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    De eerste 2 kindjes hebben echt veel en lang bij ons in bed geslapen,ik denk tot twee jaar . En echt het gaat heus een keer over. De derde slaapt wel makkelijk in zijn eigen bedje, die is nu 5 maanden , maar 's ochtends na zessen als hij weer heeft gedronken laat ik hem ook wel het klaatste uurtje bij mij want ik vind het zo gezellig ....Dit is ook de eerste die zelf wakker in zijn bed gaat en lekker zelf gaat slapen, zonder huilen , ik wist niet eens dat dat ook kon.

13. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,272
    6,801
    113
    Nooit, maar als hij erg verdrietig/ziek zou zijn mag het absoluut.

14. maria80

maria80 Fanatiek lid

Aug 18, 2009
    1,979
    136
    63
    Het varieerde hier, je kon er bijna een grafiek van maken: huilen, harder huilen, krijsen, hard huilen, bijna in slaap vallen, o nee toch weer wakker, etc.
    Bij ons moest ook echt de knop om om hem te laten huilen. Maar het werkte echt. Steeds na 10 à 20 minuten kijken, speen geven, aaien, muziekje aan. Het heeft wel even geduurd, maar we zijn er doorheen. (niet dat hij nu elke nacht doorslaapt, maar het gaat steeds beter). Hij heeft ook regelmatig bij ons in bed geslapen, maar ineens ging bij ons de knop om dat hij in zn eigen bedje moest slapen.
    Laatst wilde hij weer niet slapen en namen we hem toch maar bij ons in bed, geen goed idee; meneer werd klaarwakker en ging heerlijk spelen en springen bij ons in bed. Dus toch maar weer naar eigen bedje en weer huilen. Maar uiteindelijk hebben wij toch gewonnen!

15. joel

joel Fanatiek lid

Jun 10, 2007
    1,162
    0
    0
    kapster
    best
    hier was t vroeg ochtend of laat nacht maar dan was t krijsen springen, we hebben zelfs van die viltjes van onder de stoelen op kozijn geplakt gehad dat de deur niet zo door dreunden omdat hij daar hard op sloeg. ze wennen er wel aan en idd mischien fase maar ja zoals je al zegt hij duurt al 3 maand, maar meis ik weet dat t moeilijk is want met nr 2 hebben we t helemaal niet getroffen en dan moet je echt door zetten,( is bij ons nu weer bezig) idd de tien min regeling of baby slaap gids misschien. succes

16. lautjuhhh

de 10 minuten regel was hier de eerste paar dagen echt doorbijten dan ging ze echt krijsen echt heel hard als je dan binnenkwam was het gelijk een bigsmile oftwel jeeej ik heb mn zin. dus gingen we invoeren.. dat als ze te overstuur was we dr gerust gingen stellen terug leggen en weglopen na een paar dagne was het even miepen en dan stil. nu tegenwoordig is het 19.00 op bed gelijk slapen en volgende dag tussen 9 en 11 ergens wakker worden

17. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

Feb 13, 2011
    1,821
    72
    48
    Groningen
    De eerste weken heeft onze zoon 's nachts bijna altijd in ons bed geslapen. Toen hij eenmaal goed in zijn eigen kamer, in zijn eigen bedje sliep (hij was toen ongeveer 3 maanden) is het bijna nooit meer voorgekomen. Met incidenteel bij ons in bed slapen heb ik geen moeite en als zou blijken dat het een tijdje structureel nodig is, zou ik dat denk ik ook ok vinden. Het is wel zo dat mijn zoon vrijwel altijd huilt als hij gaat slapen (zowel 's nachts als overdag) en dat kan best hard krijsen zijn... Maar binnen 10 minuten slaapt hij, dus laten we hem maar even gaan. Leuk is anders, maar kennelijk heeft hij het nodig. Er bij blijven werkt averechts, dan duurt het alleen maar langer voor hij in slaap valt. Ik heb zelf altijd de instelling dat het goed moet voelen voor jezelf. Je geeft aan dat jullie hem niet kunnen laten huilen, dat is niet erg hoor. Misschien komt er een moment dat jullie dit wel kunnen/willen proberen, dan kan dat altijd nog, toch?

18. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

May 1, 2009
    2,897
    0
    0
    Hier precies het zelfde. Hij slaapt nu wel steeds vaker door tot 7 uur. Maar had ook alles geprobeerd ook laten huilen. Maar ik vind dat gewoon niks. Dus als hij wakker word komt hij gewoon lekker tussen ons in liggen. Vind dat ook niet erg. Heb me erbij neer gelegt.

19. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik zou er geen probleem van maken. Er komt een tijd dat het wel goed gaat in zijn bedje zonder dat je allerlei dingen uit moet halen als laten huilen etc.
    Onze dochter slaapt in haar eigen bed. Mijn man zeurt regelmatig of we haar niet bij ons kunnen leggen. Ze heeft een hele tijd bij ons geslapen en hij mist dat. Maar intussen wil ze niet meer bij ons slapen, dus pech voor papa!

20. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

Oct 29, 2010
    1,671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohh dat is wel heerlijk zeg.............. Nee, hier geen big smile als we komen kijken, dan blijft hij echt huilen en ook als we hem optillen is hij nog enorm aan het snikken en dat duurt ook echt wel een hele tijd voordat hij dan weer rustig is.

PS en natuurlijk is het gezellig hoor, dat lieve warme lijfje wat zich heerlijk tegen je aannestelt, dus misschien moet ik me er ook nog maar een tijdje bij neerleggen, maar was wel nieuwsgierig hoe het bij jullie in bed ging, haha. Het is ook niet zo dat ik dacht hier DE oplossing te vinden, maar vind het wel heel lief dat jullie meedenken

Share This Page