bij wie slaapt dreumes 's nachts in bed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sneeuw, 8 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Bij wie slaapt dreumes (ongeveer 1 jaar) nog in ouderlijk bed?

1. Eigenlijk elke nacht

2. Soms

3. Nooit

4. Nooit, behalve als hij/zij zeer verdrietig is/pijn heeft oid

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Eigenlijk nooit, ze vindt het bed van papa en mama meer een speeltuin en wil er het liefst ook zo snel mogelijk van af zodat ze lekker rond kan gaan scharrelen :D.

Ik vind het prima zo. Misschien ben ik streng/ouderwets maar ik vind dat een kind in haar eigen bedje hoort. Uiteraard zou ik een uitzondering maken als ze heel ziek is maar dat is ze gelukkig nog nooit geweest.

Je schrijft dat jullie zoontje helemaal overstuur is en hard snikt/huilt. Zou dat niet zijn omdat hij driftig/boos is? Zo vertaal ik het meestal bij mijn dochter: als ze haar zin niet krijgt of iets mag niet (of ze wil niet gaan slapen) dan kan ze echt driftig/boos krijsen. Net of ze zichzelf dan vreselijk zielig vindt ;). Zo hadden we dat hier pas ook. Echt zo erg krijsen dat het buiten proporties was. Ik heb toen heel boos/duidelijk tegen haar gezegd: 'Je houdt nu op met boos zijn want je gaat nu slapen' en tadaaaa... het was opeens helemaal stil :D. Klein driftkikkertje dus die af en toe gewoon even moet weten dat het nu over is. Maar ieder kind is anders dus bekijk gerust wat bij jullie mannetje wel/niet werkt!

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    M en T hebben beiden altijd in hun eigen bed geslapen, met als uitzondering de vakanties (kamperen). Maar als we het normaal probeerde, sliepen zij niet en wij niet :) ...

Je moet hier verder vooral je eigen gevoel volgen, als jullie het niet erg vinden als je kindje in je bed slaapt, dan is er geen probleem toch? Misschien ook wel het meest natuurlijke ;). Je kindje overstuur laten huilen en brullen ... tja ... ook dat is een keuze die bij je moet passen ...

3. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    nooit, alleen als ze pijn hebben of zoooo verkouden zijn dat we allemaal niet slapen. Dan heb ik er soms 2 in mijn bed liggen. Verder neem ik de jongste wel s'morgens mee mijn bed in omdat ze dan al om 05:00 wakker is en de oudste nog slaapt.

4. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    De jongste slaapt hier eigenlijk iedere nacht in ons bed.
    Ze begint wel in haar eigen bed maar als ze na 00:00 wakker wordt dan neem ik haar bij me.
    Anders kan ik iedere 30/45 minuten naar haar toe omdat ze steeds wakker wordt.
    Ik weet ook dat ze in haar eigen bed moet maar ik wil ook slapen en heb ook nog een kindje wat haar slaap nodig heeft.
    Als ze dalijk een groter bed krijgt gaan we wel proberen om haar in eigen bed te krijgen voor de hele nacht.

Deel Deze Pagina