hallo allemaal, mijn zoontje is nu 1 jaar en 12 dagen... van de week verbaasde hij mij. hij zat in zijn kinderstoel (op salontafelhoogte) aan de zijkant van de bank in het midden van de bank (3 sits) lag de afstandsbediening. hij gaf al aan dat hij die wilde hebben, maar ik heb m niet gegeven en hij ging rustig verder spelen tot ik even naar de keuken liep.... ik kwam terug en zag dat meneertje aan de grandfoulaar trok en zo dus als nog de afstandsbediening te pakken kreeg. ik stond echt versteld dat hij nu al oorzaak en gevolg door heeft.ik had echt iets van hallooooo!!! je bent net 1. nu is het steeds wanneer hij bij de bank staat (of zit in kinderstoel) dat hij alles op deze manier van de bank pakt. is dit erg snel of toch heel gewoon op deze leeftijd?? ik had dit nog niet verwacht
alyss deed dat ook al op die leeftijd dus of ze dan beide snel zijn of het gewoon normaal is kan ik je niet zeggen.. zo lag op die leeftijd haar knuffeltutje over de leuning van de stoel te drogen want die kwam uit de was en ze zag haar kans schoon, liep een rondje door het huis, kwam terug met haar plastic speelgoed/opbergbox om erin te gaan staan bovenop het speelgoed zpdat ze erbij kon
Weet niet of het snel is. Wat ik wel weet is dat onze zoon ook toen duidelijk wil had (al tijd gehad)
Mijn kleine doet t ook....heeft al een tijdje door hoe ze iets naar zich toe moet trekken door dat met iets anders te doen, Denk dat t erbij hoort.
Het lijkt mij vrij gewoon, ons meisje trekt al sinds ze op haar speelkleed ligt (6 - 7 maanden?) eraan om speeltjes naar zich toe te trekken die buiten haar bereik liggen, of om het gras op te kunnen eten dat onder het kleed ligt als ze buiten ligt
Ik denk dat het redelijk normaal is voor die leeftijd hoor, maar toch knap he als je kindje dat doet. Ik blijf me ook verbazen over de dingen die mn zoontje zegt, of de streken die mn dochtertje uithaalt. Er gaat meer in die koppies om dan je denkt.
Mijn zoontje doet het nu ook al als hij op een kleed ligt en niet bij zijn speelgoed kan. En hij is pas 5 maand. denk dus niet dat het erg vroeg is of uitzonderlijk. Wel erg leuk als je ziet hoe blij ze zijn als het ze lukt.
wat dacht je van deze: Tycho drukt op de knoppen van de afstandsbediening en kijkt vervolgens naar de tv om te zien wat er gebeurd hahaha. xxx
doet mijn kindje echt al maaaaaaaaaanden. meneer is slechts beutje tv verslaafd. denk ook niet dat het extreem snel is, TO.
Lucas die gaat overal aan staan en dan pakt hij waar hij bijkan.Trekt niet aan doeken enz want hij kan overal bij nu
Hier ook, bij een controle in het ziekenhuis wilde de dokter zien of ze al wilde tijgeren dus die legt een blokje buiten haar bereik. Maar ze lag op zo'n papieren kleedje op de bank dus ze trok gewoon aan het kleedje om het blokje te krijgen haha!
Ze zijn slimmer dan je vaak denkt hoor, die kleintjes! Hier ook zo'n afstandbedieningsfreak. Ze weet al dat de tv aangaat door op de rode knop te drukken. En ze richt er dan ook mee op de tv. (ik denk dat wij t iets te vaak hebben voorgedaan). En nog een leuke "oorzaak en gevolg" actie. Inieminie had een helium ballon gekregen en had m vast terwijl ze in haar kinderstoel zat. Ze vind het nogal leuk om dingen op de grond te smijten (en dan alvast met de ogen knipperen, voordat het de grond raakt. Ik weet nu dus wanneer ze iets gaat gooien). Dus ook de ballon moest op de grond. Dus ze maakt een gooibeweging en kijkt naar grond om de ballon te zien vallen. Maarja die ballon ging dus mooi omhoog. Zag er erg komisch uit!
Dat heeft mijn dochter nooit gedaan hoor. haha was ook een beetje lui, mama doet het wel als ik gil. Maar nee hier nooit zoiets.
Mijn jongste doet dit ook al vanaf 6 a 7 maanden maar dan inderdaad op zijn speelkleed. Als iets te ver ligt niet proberen er naartoe te komen maar gewoon het kleed naar zich toe trekken dan komt het speeltje vanzelf wel Van mijn oudste weet ik het niet meer maar ik denk dat kinderen dingen heel snel kunnen als ze echt iets willen hebben, op de een of andere manier vinden ze de methode die het meest effectief is haha