Bij wie spookt het in huis

Discussie in 'De lounge' gestart door esklessebes, 17 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Nee, helaas. Ze wordt nu door voor mij een vreemde begeleidt.

esklessebes vindt dit leuk.
  2. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.147
    9.750
    113
    Vrouw
    @Sado, ben heel moe vandaag nu val het kwartje, je wilde over de posters weten hahaha

Ik kan niet tegen gezichten zie mij aankijken vanuit een poster of tijdschrift.. OMG dit gaat zo vaag klinken of overkomen, maar voor mij zit die persoon er dan in.. Zo raar zeg maar, gewoon het gevoel hebben dat de ogen je volgen..

Maar ogen in het algemeen bij real life mensen, vind ik dan weer een weerspiegeling van je ziel en heb ik de neiging om je heel erg aan te kijken als ik met je praat.

3. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Toen ik nog bij mijn ouders woonde voelde ik mij snachts vreselijk onrustig in mijn slaapkamer.
    Sliep een lange periode heel slecht en durfde amper de gang op om te plassen.

In mijn zusjes kamer, naast mijn kamer, ging ineens haar muziekdoosje spelen en haar laptop aan.

Beneden, onder onze kamers, lagen de bananen weleens random op de grond. Fotolijstjes van overledenen die ineens plat lagen.

Mijn oudere zus is weleens naar een medium gegaan en die vertelde haar toen dat er een oude man bij ons was, maar hij bleef alleen aan 1 kant van het huis. Hij wilde ons niet bang maken. Het was volgens haar een hele oude man met veel rook om zich heen.

Die konden wij wel plaatsen! Een oude vriend van onze familie was een soort opa voor ons. Met recht de liefste ‘opa’ ooit! Op 93-jarige leeftijd vredig overleden vlak voor ons gezin bij hem op bezoek kwam. Alsof hij wilde dat wij hem zouden vinden. Hij rookte altijd sigaren en zat regelmatig volop in de rook.

Toen ik naar de slaapkamer aan de andere kant van het huis ‘verhuisde’ sliep ik weer goed. De gekke dingen bleven wel. Moet zeggen dat het nu alweer een tijdje geleden is! Mijn zusje en ik wonen niet meer thuis dus misschien minder ‘voeding’ ofzo?

4. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Ik ben er niet helemaal in thuis, maar mijn nichtje heeft dit ook. Mijn zus is met haar naar een alternatief iemand geweest die veel met kristallen doet. Ze heeft nu altijd een kristal/steen om als ketting en ze heeft nu meer rust.

Kristallen in huis schijnen ook te kunnen helpen. En salie branden om te zuiveren.

Stuur gerust een pb!

5. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.047
    17.015
    113
    Nee ik vroeg wel naar spiegels hoor, haha:D
    Maar deze uitleg vind ik ook interessant dus dankjewel daarvoor!

6. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Dat had mijn buurvrouw ook, tot ze er achter kwam dat de afstandsbediening van de buren verderop op haar tv reageerde.

Indire, Madelie en Beausecret vinden dit leuk.
  7. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Ik sta hier niet voor open, denk dat ik daarom geen ervaringen heb.
    Ik kijk bewust geen horrorfilms, want dan 'zie' ik ineens van alles.
    Ik zeg ook niet dat de ervaringen van jullie niet waar zijn, maar er kan ook heel veel in je hoofd zitten qua angsten die er op die manier uit komen.

Kindje3, Marihi en TotalBella vinden dit leuk.
  8. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.002
    3.664
    113
    Gelukkig wel iemand voor haar:) maar lijkt mij als moeder wel moeilijk.

9. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.147
    9.750
    113
    Vrouw
    Ben ik het zeker ook mee eens hoor, vergis je niet. Ik ben wel heel realistisch en skeptisch, maar als jezelf dingen overkomen, gedurende je leven waar je geen vinger op kunt leggen of niet kunt weerleggen. Wat zou het dan kunnen zijn..

Is echt niet dat ik bij het minste geringste denk, ah das een geest of ah dat is iets spiritueels, verre van zelfs. Er zijn genoeg dingen die je in je ooghoeken ziet die harstikke verklaarbaar zijn.

Het is meer dat ene dingetje of stukje wat je op 1 of andere manier niet kunt verklaren.

10. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.147
    9.750
    113
    Vrouw
    Hahaha dan ben ik nog erger niet wakker dan ik dacht :roflmao::roflmao::roflmao:

Sado vindt dit leuk.
  11. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.047
    17.015
    113
    Tijd voor een goede kop koffie:roflmao:

12. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.690
    3.129
    113
    Vrouw
    Brabant
    Mwah, ik heb hiervoor nooit iets gemerkt. Heb naast een begraafplaats gewoond en keek daar ook op uit. Maar pas in dat huis begon ik dingen te zien/horen. Dus denk niet dat het in mijn hoofd zit :p Dan had ik mezelf ook wel genoeg dingen wijs gemaakt toen ik daar woonde.

13. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.147
    9.750
    113
    Vrouw
    Echt he, heb alles al geprobeerd, maar helaas, eind is zoek. Tijd voor weekend hahahaaha

14. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.192
    1.052
    113
    Vrouw
    Ik heb sinds we in dit huis wonen last van stemmen. En aanrakingen. Altijd in bed. Ik hoor bijvoorbeeld mijn kind roepen, of fluisteren, dat is nog erger haha. En als ik dan bij ze ga kijken slapen ze nog gewoon.
    Of dat mijn man me wakker maakt, hand op mijn been en arm voel. Kom ik overeind, ligt hij nog naast me. Rare dingen, ik verklaar het altijd maar als een soort milde slaapverlamming.

15. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.375
    30.672
    113
    Vrouw
    Vaak ook wat je eigen geest ervan maakt.
    Zo heeft mijn moeder vaak het gevoel dat haar man naast of achter haar staat. Meestal op momenten dat bepaalde herinneringen boven komen. Zo waren we bij een concert. Er werd een liedje gespeeld wat verl voor hun betekende. Zegt ze ineens. Hij zit achter ons.

Ook hebben we wat dingen gehad met vlinders die op heel toevallige momenten opdoken.

Je hebt niks concreet of bewijs van iets. Maar wel je gevoel en gedachten.
    In ons geval mooi en fijn.

16. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.474
    6.089
    113
    Vrouw
    Ik heb dit ook, daarom ook geen foto's van mensen in huis, ook niet van bekende. :)

esklessebes en Asil vinden dit leuk.
  17. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.709
    4.026
    113
    Overijssel
    Van deze verhalen krijg ik echt de kriebels, vroeger in mijn jeugd wel eens wat onverklaarbare dingetjes gezien maar dat was niet binnenshuis.
    Wel jarenlang van die haunted tv series gekeken, kon er niet genoeg van krijgen maar nu krijg ik er ook de kriebels van. Als het zoveel mensen overkomt dan moet het zo zijn dat er meer is “tussen hemel en aarde”.
    Had wel een half jaar geleden dat ongeveer 1 week lang elke ochtend het hekje van de carport smorgens wagenwijd openstond..
    Dat ding zit op slot met een ouderwets hangslot en ik controleerde elke avond voordat ik naar bed ging of hij goed dicht zat.
    Ik wilde al een nachtcamera gaan kopen maar toen was het ineens afgelopen.:|

18. dotje1986

dotje1986 Fanatiek lid

25 apr 2007
    1.759
    194
    63
    Wij hebben ook genoeg meegemaakt in dit huis, maar ook in ons oude huis.

Een aantal jaren terug werkte ik in de avond en kwam dan na 00.00 uur thuis. Dan lag mijn man al in bed en mijn oudste dochter ook. Ik ging dan ff tv kijken en daarna slapen. Op die avond dus ook. Vanuit het niets klinkt er boven in de hoek bij de tv geklop. Zo van boven naar beneden. De honden sloegen er op aan. Ik ben toen snel naar boven gegaan, omdat ik bang was. Maar man en dochter laten nog lekker te slapen.

Ik heb mijn oudste dochter van toen een jaar of 4 huilend van de overloop afgehaald, omdat oma door de muur heen liep.

Ook hier verdwijnen weleens spullen om en vinden we ze later terug. Zo is het nieuwe petje van mijn jongste weken kwijt geweest en kwam hij laatst in de schuur te voorschijn.

Er worden regelmatig schaduwen gezien door verschillende mensen. Onze trappen kraken, als je erop loopt. Dus ik hoor dat wel vaker, maar dan komt er niemand boven of beneden.

Mijn oudste dochter ziet en hoort nog steeds geesten. Zij weet ook wie hier in huis zijn. De bovenstaande voorvallen zijn van de oma van mijn man. Zij laat erg graag weten dat ze er is. Mijn man heeft nooit afscheid van haar kunnen nemen op haar ziektebed en hoorde pas dat het slecht ging toen ze al overleden was. Maar ik moet zeggen dat het op dit moment rustig is.

19. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.147
    9.750
    113
    Vrouw
    En ook daar ben ik het mee eens, alleen kan ik dat ook wel rationaliseren. Tuurlijk met mijn verhaal in een bunker, is donker de geschiedenis etc.. snap ik dat het de setting kan zijn maar niet als iedereen tegelijk reageerd. Dat bedoel ik meer te zeggen :)

Mamafiets vindt dit leuk.
  20. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113
    Mag ik vragen waarom ze geen posters of foto's met schilderijen of dieren erop?

Deel Deze Pagina