Bij wie spookt het in huis

Discussie in 'De lounge' gestart door esklessebes, 17 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.821
    14.154
    113
    Als je geen UIT UIT hebt maar enkel standby, dan stekker er uit voor t slapen gaan, jammer van de instellingen dan maar.
     
  2. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.821
    14.154
    113
    Ik zie t verschil in elk geval niet, maar hou t maar op entiteiten. Bij spoken denk ik aan casper, bij geesten aan ghostbusters :roflmao: Mijn ervaring, lijkt op geen van die twee opties.
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  3. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113

    I know;) praat normaal niet over spoken eerder geesten/entiteiten.
     
  4. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113

    Zou kunnen maar zou eerst willen weten wie die kinderstemmen zijn. Waar komen ze vandaan en hoezo ineens.
     
  5. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.872
    7.637
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Niet van mijzelf maar wel bij de makelaar waar ik stage liep toen ik 16 was. Ik heb daar een jaar stage gelopen. Mensen hadden een huis gehuurd. Na 3 maanden kwamen ze terug met de sleutel dat ze zsm weg wilden uit dat huis. Ze hoorden namelijk huilende kinderen, elke nacht, in de badkamer.

    Ik dacht echt van yeah right, wat een onzin maargoed prima, contract ontbonden. Binnen twee weken opnieuw verhuurd. Ook die mensen kwamen terug, na 2 maanden. Hetzelfde verhaal maar zij vertelden ook dat ze allemaal natte plekken vonden in de gang de trap af. Mensen waren doods en doodsbenauwd en wilden onder geen enkele voorwaarde nog 1 stap in dat huis zetten.

    Toen hebben we alles uitgezocht en toen bleek het dat heel vroeger in dat huis 2 meisjes door vader zijn verdronken in de badkuip.

    Echt bizar. Werd er kotsmisselijk van.
     
    frummeltje31 en twee vinden dit leuk.
  6. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.821
    14.154
    113
    Ik snap die vragen maar wees ook er op voorbereid: niet alles hoeft te zijn wat het lijkt, "voordoen als" bestaat ook zeer zeker.

    Als je quija en aanverwanten maar niet overweegt... :| Niveautje gemeenteregisters, nieuwsartikelen, oude gemeente plattegronden etc is voor de woning voldoende.

    Geen aankopen gedaan van items ofzo wat daarmee gelinkt kan zijn? Beeldje, oude kast, oude spiegel, schilderijtje... (reguliere supermarkt boodschappen kan je wel overslaan uiteraard).

    Maar allicht dat @Devilschase tips heeft hoe zij het uitgezocht hebben met die woning.
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  7. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.872
    7.637
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    De makelaar heeft dat toen helemaal uitgezocht met die woning bij het kadaster geloof ik.
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  8. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    29 dec 2013
    2.992
    663
    113
    Toen mijn opa net was overleden en mijn zoon dit nog niet wist vroeg mijn zoon de volgende ochtend waar die mooie meneer gebleven was die in zijn kamer stond:eek:
     
    spruitje80, Vero0504 en esklessebes vinden dit leuk.
  9. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113

    Zei ik ook al van dat nadoen en zal eens vragen wat ze heeft gekocht, hoop niet dat het in kleding zit die ze in de kringloop kocht haha dan koopt ze nooit meer iets.

    Ohh we gaan zeker niks oproepen hoor moet er niet aan denken daar ben ik zelf sws al veelste gevoelig voor om dat juist niet te doen.
     
  10. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.821
    14.154
    113
    Kleding is ook niet echt iets waar t aan gekoppeld kan zijn, meestal is t een object. Met vlag en wimpel spiegels op de eerste plaats.
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  11. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113
    Leek mij ook niet met kleding, zal der straks eens vragen wat ze 2e hands gekocht heeft. Hoop voor haar geen spiegel:roflmao::roflmao:
     
  12. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.821
    14.154
    113
    ff in de schuur zetten dan en aankijken wat er gebeurd
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  13. Mommysince13

    Mommysince13 VIP lid

    7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Meerdere dingen eigenlijk vanalles bij mijn ouders thuis vroeger, eerste keer was dat ik midden in de nacht wakker werd en er een meisje van een jaar of 6 naast mijn bed stond.
    -Toen ik wat ouder werd had ik een badeendjes verzameling en er was altijd 1 badeendje die omgedraaid werd als ik er niet was (dus snachts of op school)
    -Toen mijn man en ik samen woonden hing er in ons eerste huis altijd een hele donkere sfeer
    -Toen ik zwanger was van dochter was manlief zijn opa net overleden en ik zei zo in de ruimte 'opa ik weet niet of je het al weer maar M en ik krijgen een kindje' en op dat moment voelde ik een warme hand op mijn schouder. Tot op de dag van vandaag ben ik er heilig van overtuigd dat opa over E. Waakt
    -in ons oude huis ook toen dochter net geboren was op het moment dat we haar haar kamer in droegen begon ze hysterisch te huilen, kamer gereinigd en gezegd dat ze ons met rust moesten laten want dochter is bang, sinds dien was het hysterisch huilen over.
    -in ons huidige huis is heel veel rustiger dan ons oude huis, maar vorig jaar is mijn oma overleden en ik heb een oud thee kastje van opa en oma in de woonkamer staan, en elke keer als ik iets vertel over oma dan klapt het deurtje van het kastje open het is een klap deurtje die vast zit met een hele stevige magneet dus die valt niet zomaar open.
    -en als laatste de connectie die mijn dochter heeft met overledenen, begin 2020 is de oma van manlief overleden heel plotseling de avond dat het gebeurde van E. een dansje aan het laten zien wat ze op ballet het geleerd toen ze plotseling viel de volgende dag toen ze op school zat heeft manlief zijn oma gevonden, maar E. Had al wel op school verteld dat oma dood was. Achteraf na onderzoek van een lijkschouwer bleek dat oma is ingestort (beroerte) rond hetzelfde tijdstip dat E. Was gevallen die avond.
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  14. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.053
    2.435
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Misschien dat je buren contact kunnen maken met je tv?
    Heb je een Chrome cast?
     
  15. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113
    Haha ze heeft van de week een eetkamer bank van een wat ouder stel gekocht, geen antiek ofzo en wel van deze tijd.
     
  16. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    2.981
    3.068
    113
    Vrouw
    Brrr krijg er de kriebels van, maar was toch te nieuwsgierig. Er staat een artikel over dit onderwerp in de nieuwste Linda voor wie interesse heeft.
     
    esklessebes en Asil vinden dit leuk.
  17. Orangeapple

    Orangeapple Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.047
    379
    83
    Ik vind dit heel interessant maar tegelijkertijd doodeng! Maar wonen jullie dan allemaal in een oud huis waar iets gebeurd is of heeft dat er niet perse mee te maken?
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  18. Lumihiutale

    Lumihiutale Bekend lid

    9 okt 2016
    899
    286
    63
    Als ik aan de jongste merk dat hij onrustig is in zijn kamer vraag ik of iedereen weg wil gaan omdat Julièn moet slapen en het niet leuk vindt dat er bezoek is. Een paar minuten later voel ik hem rustig worden en valt hij in slaap. Dit heb ik nu al 3 of 4x moeten doen. Als ik zelf dingen ervaar vraag ik ook of ze weg willen gaan omdat ik graag wil slapen.
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  19. Lumihiutale

    Lumihiutale Bekend lid

    9 okt 2016
    899
    286
    63
    #99 Lumihiutale, 20 sep 2021
    Laatst bewerkt: 20 sep 2021
    Dat hoeft niet per se. In mijn geval is er een soort luik,daar vergelijk ik het altijd mee,opengezet tijdens glaasje draaien toen ik 15 was. Ik heb maar 1 vraag meegedaan maar dat was blijkbaar al genoeg. Sindsdien heel vaak dingen meegemaakt,waar ik ook woonde.
     
    Orangeapple vindt dit leuk.
  20. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Dit verhaal zou de makelaar moeten verkopen, kan hij grof geld mee verdienen :eek:
     

Deel Deze Pagina