Bij wie spookt het in huis

Discussie in 'De lounge' gestart door esklessebes, 17 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Featherr

    Featherr Fanatiek lid

    20 jun 2016
    3.113
    2.537
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik woon nu in een huis uit 1903. Hele grote kans dat er iemand is doodgegaan hier, vroeger ging je gewoon in de bedstee liggen tot je doodging en daar bleef je tot je begraven werd.
    En ondanks dat we wel lichtbollen hebben gezien op de babyfoon spookt het hier eigenlijk niet of niet merkbaar. Mocht onze oudste heel onrustig zijn stuur ik ze ook weg.
    "E. Vind het niet leuk meer en moet slapen, hup wegwezen!" En dat werkt. Wat er dus ook zit (of zat want al heel lang geen lichtbol meer gezien) dat was niet kwaadaardig.
     
    Lisa280887, esklessebes en Orangeapple vinden dit leuk.
  2. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.475
    3.332
    113

    Neehoor geloof waar ik het over had dat de huizen van 1998 zijn:roflmao::roflmao: al vraag ik mij soms af of het in het huis zit of aan m'n familie leden.
     
  3. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.475
    3.332
    113

    Krijg er kippenvel van echt :confused::eek::|o_O:(
     
  4. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.828
    1.677
    113
    Vrouw
    Niet dat ik echt met zekerheid kan zeggen dat't spookt, want er kunnen ook simpele verklaringen voor zijn.

    Maar de urn van mn moeder staat hier op de kast en op diezelfde kast staat een zweef-lamp. Door magnetische velden blijft de bol zweven maar die valt soms naar beneden.
    Schrik me kapot steeds en bedank mn moeder dan. Maar... het voelt meer als toeval/mankementje in de lamp.

    Al zou ik het best "gezellig" vinden als't mn moeder zou zijn.
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  5. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.475
    3.332
    113
    Bij m'n zusje gaat snachts regelmatig de deurbel en echt daar loopt echt niemand haha, geloof ook eerder dat het de wind is ofzo. Zij zit dan echt rechtop in bed.
    Ohh en laatst ging hij ook toen ik er was stond gewoon niemand en het is niet zo dat er stiekem aangebeld word.
    Bel heeft ze van mij gehad:roflmao::roflmao:




    Na m'n mk had ik regelmatig een droom en werd ook echt wakker dat ik een kindje zocht in m'n bed, dacht ook echt van die ligt naast m'n bed en dan vloog ik eruit om te kijken. Zelfs toen m'n zoon er al was. Dan zag ik hem liggen was mij echt bewust van hem maar zocht er nog 1.
    Nu bij m'n 2e zoon heb ik het niet meer gehad.
    Soms denk ik wel eens zocht ik naar hem misschien of je hoort wel eens van reïncarnatie enz dan denk ik misschien is hij er nu toch:)




    Of op m'n werk een cliënt waar ik liever niet kwam geen idee waarom.
    Tot op een zo op ma nacht werd ik wakker en zag in beelden soort droom die client doodgaan precies ook hoe. Was een uur of 3.
    Volgende ochtend op m'n werk werden wij benaderd door de nachtzorg dat ze de cliënt rond een u of 5 hadden gevonden. En zo heb ik meer van dit soort dingen.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  6. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.828
    1.677
    113
    Vrouw
    Op mn werk trouwens ook wel eens gekke dingen.

    Een bewoonster (verstandelijk beperkt) zegt.weleens: Daar staat'ie weer.
    Ze bedoelt dan altijd haar vader.

    Nu is ze verstandelijk beperkt, dus tja.... maar in al haar gedragingen is ze hier wel echt consequent in.
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  7. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.828
    1.677
    113
    Vrouw
    Oohja, zo'n bel hebben wij ook gehad. De tandjes schrok ik me steeds.
    Bij ons bleek het vocht te zijn. Als het regende sijpelde er vocht naar binnen en ging het mechanisme af.
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  8. sannever

    sannever Fanatiek lid

    22 jan 2014
    1.715
    1.527
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik woonde jaren geleden in een flat waar een schilderij hing van een kind, die ogen leken me altijd te doorgronden,heel eng!Er gebeurde ook altijd wel iets,lampen die vanzelf aangingen ,pannen die van het fornuis vielen...niet tijdens het koken maar als ze gewoon op de achterste pit stonden en er niemand in de keuken was.De vrouw waar ik de kamer van huurde had een bar in de woonkamer gemaakt, ik durfde er nooit achter te komen omdat er iets of iemand zat.Ik vond het een vreselijke flat, niet alleen die maar het hele gebouw had iets negatiefs.Zo ook in een groot zwembad waar ik gewerkt heb (tropicana) ,de machinekamer was echt druk bezocht, regelmatig kippevel en koude vlagen langs me heen als ik er door heen liep (andere collega's hadden dit ook).Er schijnt eea gebeurd te zijn in het verleden voordat het zwembad gebouwd werd.Het huis waar ik nu woon is het eerste huis waar ik nergens "last" van heb omdat het gebouwd is op een weiland zonder gekke voorgeschiedenis.
    Ik ben ooit eens op een paranormaal beurs geweest en daar werd ik aangesproken door een vrouw,ze vertelde me dat er een gat in mijn aura zat waardoor ik te ontvankelijk was voor negatieve energie...
    O en spiegels heb ik ook niet in huis, alleen in de badkamer...mijn zoon heeft er nog 1 op zijn kamer en dat was het.Ik houd niet van spiegels,nooit gedaan..
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  9. Orangeapple

    Orangeapple Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.047
    379
    83
    Mijn moeder heeft haar overleden vader een keer gezien, gewoon overdag in de huiskamer. Hij kwam haar ophalen om boodschappen te doen zoals ze elke week deden. Ik vraag me dan af.. is dat niet gewoon een herinnering die je zelf geprojecteerd hebt?!

    En zelf heb ik een keer mijn moeder gezien een paar weken nadat ze was overleden. Althans dat denk ik.. ze zat midden in de nacht naast mijn bed zoals ze deed toen ik klein was. Maar toen ik nog een keer met mijn ogen knipperde was ze weg. Dus ik zal het wel gedroomd hebben.

    Maar als ik dan het verhaal lees van @Devilschase over die huilende kinderen... brrrrrrrr zou er dan toch echt iets zijn
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  10. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.872
    113
    Het enige wat ik ooit heb meegemaakt, is toen mijn oudste dochter een peuter was. Zij sliep heel slecht. Elke anderhalf à twee uur stond ze 's nachts aan mijn bed. Dan liep ik met haar mee naar haar eigen bedje, stopte haar in en ging weer slapen. Op een nacht, stond ze voor de zoveelste keer weer aan mijn bed. Ik liep weer met haar mee naar haar bed om haar in te stoppen. Maar toen ik haar kamertje in kwam, lag ze gewoon in bed te slapen! Ze stond helemaal niet aan mijn bed. Ik schrok me kapot. Grote kans dat dit mijn oververmoeidheid was natuurlijk...

    Wat denken jullie over verschillende dimensies? Soms denk ik dat dat "geesten" kan verklaren. Dat onze dimensie even overloopt met een andere. Dan zijn wij misschien soms ook de geesten voor andere dimensies. Vooral in het geval van @Devilschase hoop ik dat met die huilende kinderen. Je moet er toch niet aan denken dat die kindjes dat verschrikkelijke moment van angst en verdrinken constant opnieuw aan het beleven zijn :(
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  11. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.475
    3.332
    113

    Kippenvel van je eerste stuk....
     
  12. Featherr

    Featherr Fanatiek lid

    20 jun 2016
    3.113
    2.537
    113
    Vrouw
    Brabant
    Vraag ik me soms ook wel eens af.
    En of wij dus ook "geesten" zijn voor die mensen die dus in een andere dimensie leven in ons huis :roflmao:
     
    esklessebes en Jackie87 vinden dit leuk.
  13. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.777
    25.854
    113
    Vrouw
    Even een zijstraatje.
    Kennen jullie de serie supernatural?

    Alles wat hierboven is genoemd komt erin terug.
    Plus twee leuke jongens die op de demon jagen die hun moeder vermoord heeft :rolleyes:
     
    Mayx28, esklessebes en Lelie89 vinden dit leuk.
  14. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.669
    9.623
    113
    Ok ik zou je een film hierover kunnen aanraden maar dat is dan gelijk de mega spoiler...
     
    twee en Mississippi vinden dit leuk.
  15. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.049
    2.430
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik dacht ook lichtbollen te zien op babyfoon maar dat zijn gewoon stofdeeltjes in de lucht die langs de camera zweven :D
     
  16. Featherr

    Featherr Fanatiek lid

    20 jun 2016
    3.113
    2.537
    113
    Vrouw
    Brabant
    Stofdeeltjes gaan niet naar boven of hangen niet even een paar seconden stil voor ze met een rotgans wegschieten.
    Nu zien we idd alleen nog stof
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  17. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
    Mijn vriendinnetje zat met haar zoontje en man in de auto, zoontje was 3.
    Op een gegeven moment zegt hij, mama…waarom zit er een man bij ons in de auto, wie is dat?
    o_O
    En hij heeft wel meer van dat soort dingen gehad. Maar het ging weer weg.
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  18. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.870
    15.310
    113
    Ik weet denk ik welke je bedoelt! Met Nicole Kidman?
     
    twee vindt dit leuk.
  19. Lovieyou

    Lovieyou Fanatiek lid

    3 sep 2021
    1.122
    851
    113
    Vrouw
    Ik maakte ooit eens een foto in mijn woonkamer en op die foto zie je het gezicht van mijn opa (was kort daarvoor overleden) op de muur. Ik heb de foto laten zien aan mijn moeder en zij zag het ook.

    Dat van de spiegels herken ik ook. Ik had dat vroeger heel erg, ik bedenkte de spiegels in mijn kamer altijd als ik ging slapen (was toen 13).

    Toen ik klein was zat er altijd een man op mijn kamer. Kan het me nog herinneren. Ik was er niet bang voor maar vond het ook niet leuk.
    Op een gegevens moment gingen de gordijnen ook bewegen en ik ben toen huilend naar beneden gerend.

    Toen ik een jaar of 5 was zei ik 's avonds op een verjaardag tegen mijn moeder. Kijk daar gaat opa S. (Overgrootopa) en ik wees naar de sterren. De volgende ochtend hoorde we dat hij was overleden.

    Ik heb heel veel dingen meegemaakt hierin, kan nog wel even doorgaan haha. Ik sluit me er nu meer voor af. Wel heb ik altijd een heel sterk voorgevoel en kan ik volgens andere echt heel goed door mensen heen kijken.. en het gekke is, ik heb vaak gelijk.
    Ook bel ik mijn man vaak als hij net op het punt staat om mij te bellen haha. Ik zeg dan ook: je hoeft maar aan mij te denken..
     
    hummeltje5 en esklessebes vinden dit leuk.
  20. din0

    din0 Fanatiek lid

    14 aug 2011
    4.527
    1.497
    113
    Dat er meer is, ben ik wel van overtuigt.

    Ik wilde niet met de brommer naar het ziekenhuis 18 nov.(zie onderschrift)
    Ik ben uiteindelijk gebracht en voelde me onrustig en wilde eingelijk niet.
    Vriend aan het werk vodafoon een storing (leg ik zo uit).

    Kom ik uiteindelijk binnen ligt onze manneke zo moeilijk en ergens wist ik het.
    En het vermoeden word uiteindelijk ook bevestigd.
    Dus ik vriend bellen wat dus niet lukt, en weken daarvoor heb ik een telefoon nummer gekregen van de dochter, van de man waarmee hij samen werkte die dag.
    Dus ik die dochter bellen en zij haar vader dat vriend mij nu moest bellen.
    Dit is uiteindelijk gebeurt met de telefoon van die man.
    Weer naar boven en heb bij hem gelegen en toen hij zijn laatste adem weg blies voelde ik een paniek opkomen echt bizar.
    Maar daarna mocht ik hem badderen en werd me toch warm en zo rustig.

    Dus ja er is meer.
    Waarom wilde ik niet met de brommer en waarom die telefoonnummer krijgen.
    En die rust zo m mooi.

    Daarna nog een ervaring gehad die ik kan plaatsen.
    Ook vaak schaduwen gezien.
     

Deel Deze Pagina