goed idee! Mijn dochter heeft al jaren een “ bewaak-draak” een knuffel van de eftelingdraak die onder haar bed ligt en alle monsters onder haar bed weg jaagt, werkt hier perfect
Toen ik jonger was jaar of 8 is mijn oppas die al sinds ik geboren was oppaste op mij overleden. In de nacht na haar overlijden heb ik een droom gehad waarin ik met haar en mijn moeder boodschappen deed. We liepen langs het kerkplein en zouden thuis gaan eten. Op het kerkplein was ik aan het spelen en ineens zette mijn oppas de boodschappen neer en zei het komt wel goed maar ik ga niet mee. Ik blijf hier. Ik zal hier altijd zijn maar ga niet meer mee. Toen ik wakker was had ik mijn droom in mijn dagboek geschreven. Jaren later toen ik uit huis was met mijn moeder oude spullen opgeruimd kwamen we ook het dagboek tegen. Mijn moeder vertelde over haar droom. Ze had de droom ook opgeschreven. Mijn moeder had de droom in een brief geschreven na het overlijden van mijn oppas. Ze heeft dus dezelfde droom gehad. Echt bizar. Heb ook heel lang het gevoel gehad dat ze bij ons was. Maar als ik langs de kerk loop op het kerkplein 'voel' ik haar. Op de sterfdag en crematie dag van onze zoon kwam er een witte vlinder langs. En elk jaar op zijn sterfdag komt er een witte vlinder in onze tuin en bij mijn ouders. Ik denk dan altijd ach lieverd we houden ook van jou. Of het echt zo is geen idee maar vind het zelf een fijne gedachte.
Jeetje wat een verhalen hier. Ergens vind ik het altijd heel interessant, anderzijds word ik er ook snel bang door. Ik ben heel gevoelig en voel dingen snel aan. Ik heb gelukkig nooit hele enge dingen meegemaakt, wel iets heel moois en nog steeds zo bijzonder. Mijn oma is 3 jaar geleden overleden, mijn liefste oma die mij als het ware opgevoed heeft omdat mijn ouders altijd aan het werk waren. Op een vrijdagavond kwamen snachts , of in mijn droom, mijn andere opa en oma langs. Zij waren al een tijdje overleden maar op dat moment zagen ze er heel jong uit. Alsof ze 30-40 jaar jonger waren (is dat normaal met “geesten”?) Ze kwamen van het treinstation en zeiden dat ze langs kwamen voor de begrafenis van mijn oma, want ze zou snel overlijden, en wilde mij een knuffel geven. Ik vroeg hoe het met ze was, en ze zeiden dat het heel goed ging en dat ze op reis waren. Het was zo echt, heel bizar. Daarna gingen ze weer verder met hun reis. Mijn oma is op maandag, dus drie dagen later, overleden…. Ik denk dat ze mij wilde waarschuwen, ik was namelijk heilig overtuigd dat oma nog wel een paar jaar mee zou gaan. Ik ben daarna naar een paranormaal iemand geweest, niks gezegd over deze droom, en ze vertelde dat mijn opa en oma op reis waren, wat ze altijd al wilde. Vond ik ook wel bijzonder.
Ik wilde het toevallig net vragen. Ik zie ook altijd mijn overleden dierbaren in mijn dromen. Nu ik zwanger ben zie ik geregeld mijn oma in mijn dromen, soms 3-4 keer per week. Terwijl ik overdag niet extra met haar bezig ben ofzo. Eigenlijk helemaal niet juist.. Ik vroeg me af of het misschien door de hormonen komt of dat ze me echt komt bezoeken.
Ze zijn bij je en waarschijnlijk erg blij met je zwangerschap en laten het je op deze manier weten Ik had vlak voor mijn 2e mk een hele verdrietige en bezorgde oma in mijn dromen. Werd ijskoud wakker en verloor de volgende ochtend veel bloed... Toen wist ik al meteen dat het foute boel was en zij er voor mij wou zijn... snel daarna raakte ik weer zwanger en toen had mijn moeders tante over diezelfde oma gedroomd dat ze met veel babyuitzet aankwam zetten, omdat ik een kindje verwachtte. Mijn moeder belde me op met de vraag of ik daadwerkelijk zwanger was heb de ochtend erna getest en jahoor! Ik was hartstikke zwanger van ons 2e dochter!!
Een medium waar iemand nabij veel contact mee heeft, heeft mij eens verteld dat overleden personen 'aan gene zijde' vaak de leeftijd kiezen waarop ze zichzelf (op aarde) het prettigst in hun vel voelden zitten (vrijwel altijd een leeftijd vóór ze ziek werden- natuurlijk alleen het geval als iemand in de loop van het leven (ernstig) ziek is geworden), maar heb ook weleens gehoord dat ze de leeftijd behouden die ze hadden toen ze stierven. Volgens mij was het zo dat die laatste groep 'klaar' met hun leven op aarde is en dus niet meer gereïncarneerd kan worden ofzo.
Hier vertelde gister een cliënt dat het speeldoos je in haar kast gewoon een hele poos afging. En dat ze het gevoel heeft dat er een dierbaar familielid bij der is. Die is er vaker geweest in moeilijke tijden vertelde zij. Cliënt kon mij ook vertellen op de dag dat ik wist dat ik weer zwanger was na m'n mk van en wanneer ga ik bij jou zo een buikje zien
Sinds ze naar school gaat? Ik denk dat ze veel prikkels te verwerken heeft en dat die, wanneer ze 's avonds alleen in bed ligt, in haar hoofd een monster worden. Houd haar dagen zo rustig mogelijk. En een vast rustig ritueel voor het naar bed gaan. Wat vaak ook helpt is dat je, nadat ze naar bed is, nog even boven blijft rommelen, zodat ze je hoort. Wat ik bij oudste heel lang heb gedaan (die wilde me echt dichtbij hebben in zijn kamer) was naast zijn bed nog even zelf een boek lezen (ereader met verlicht scherm dus met lamp uit). Dan direct hij perfect in. Denk niet dat hier echt iets spookachtig speelt.
Ja dat denken we dus ook. Ik hoorde van de juf dat ze heel erg stil is in de klas, dat is niet de L die wij kennen. Dus misschien is ze wel nog steeds onder de indruk van school. Gisteren was de eerste avond dat het vlot ging, toevallig(?) de eerste avond waarbij we niet naar voetbal moesten met de oudste en we dus rustiger aan konden doen... Ik vermoed dus ook dat het eerder met school te maken heeft... We hebben ook de monsterspray op haar kamer staan en als ze weer monsters ziet dan sprayen we! Maar ik wilde even zeker zijn...
Op het werk ook veel momenten van spoken. Ik werk in de ouderen zorg al veel verhalen vanuit de nacht of bewoners die zaken aanvoelen. Is hier al eerder benoemd maar ze wisten vaak al eerder dan ik dat ik zwanger was. Een bewoonster heeft hele gesprekken met de geest van haar vader die in de stoel zou zitten. 1 keer de stoel moeten verplaatsen en viel een schilderij van de wand. Terwijl ik aan de andere kant van de kamer stond. Bewoonster zei papa vind dit niet zo leuk als ze aan zijn stoel zit. Nooit meer zit ik aan die stoel... brrr
Over zwanger worden. Voor nummer 2 hebben wij jaren 'geprobeerd '. Medisch onderzoek traject gedaan. Geen oorzaak gevonden, maar omdat het na 4 jaar nog niet gelukt was zouden we iui traject ingaan. Ik moest bellen zodra ik ongesteld werd. En dan zouden we starten met behandeling. Ongeveer 1 week voor ik ongesteld moest worden kreeg ik een hele rare maar intense droom. Ik stond in de nacht op een klif en keek uit over de maanverlichte zee. In de verte zag ik lichtgevende dolfijnen uit het water opspringen. Het was prachtig en ik voelde me intens gelukkig. Even later kwam er een paard aan galopperen over het pad. Dat was beangstigend. Kort voor het mij bereikte werd ik wakker. Had buikpijn alsof ik ongesteld zou worden. En op dat moment wist ik heel zeker dat ik zwanger was. Niemand geloofde mij. Maar een week later had ik een positieve test in handen. Ik weet zeker dat die nacht de innesteling plaats heeft gevonden. Ok sorry. Niet echt spookverhaal
Haha ook geen spook verhaal maar echt had eens een cliënt en die had het maar over dat haar man nog niet thuis was gekomen en ze moesten toch gaan eten. Man was al 20 jaar dood. Ze kijkt mij strak en indringend aan en zei dat ze der man boven ging roepen. Ik zei nog iets van dat dat niet hoefde maar ze keek mij zo aan. En ze ging hoor roepend op der traplift naar boven. Daar was hij ook niet. Uiteindelijk drong het door dat hij er niet meer was. Maar man die blik vergeet ik nooit meer.