Hallo. Ik wil graag mijn verhaal weer met jullie delen. En ben benieuwd of jullie dit ook hebben ervaren. Ik heb al eerder een forum erop gezet over mijn pcos. Dit is bij mij vastgesteld nu een dik jaar geleden. Dit was toen een schok voor mij, maar er werd me gelijk verteld dat ik me geen zorgen hoefde te maken. Ik ben onder begeleiding gaan afvallen (waar ik nog steeds mee bezig ben). Om de 3 maanden moet ik naar de gynaecoloog. Nu heb ik al een aantal keer een proevers kuur gehad om een bloeding op te wekken. Maar elke keer kreeg ik geen bloeding. Mijn laatste kuur is meer dan 3.5 maand geleden. Nu was ik afgelopen weekend een weekendje er tussen uit en ineens bleek ik ongesteld te zijn. Hier schrok ik in eerste instantie erg van, maar tegelijk ook blij dat het er weer was. Hebben jullie ook zoiets ervaren? En dachten jullie ook gelijk aan zwanger worden? Wij zitten namelijk al 2 jaar in het ziekenhuis. Ik moet nog verder afvallen voor een eventuele hormonen behandeling maar de kilo's vliegen er niet af. Hebben jullie daar ook nog tips over? Groetjes
Ha meis, Wat fijn dat je nu ein-de-lijk een mensturatie hebt zeg! Hopen dat het nu doorzet en je een "normale" cyclus houdt. Ik heb hier geen ervaring mee dus ik kan je geen tips geven in jouw situatie. Nu snap ik jou gedachten aan zwanger worden wel! Zijn of waren jullie al met een kinderwens bezig of is hij nu aan het ontstaan? Nu dat je een menstruatie hebt, betekent natuurlijk niet dat je direct zwanger geraakt (ik denk dat je je daar wel van bewust bent). Het kan natuurlijk wel! Al zijn de kansen daar wel klein op. Mag ik vragen waar je de hormonen kuur voor nodig hebt/ krijgt? Het afvallen heb ik wel ervaring mee. Niet massaal maar mijn verhaal: Ik woog 80 kg en ben 1,67 (dat was dus ca. 15 kilo te zwaar!). Mijn schoonzus is lifestyle coach en doet dit met Herbalife. ik hoor jou al denken.. Herbalife? das toch een sekte Zo dacht ik namelijk ook. Ik ben het toch gaan gebruiken, 2 shakes (in de yoghurt) op een dag met aanvullende vitamine. en 's-avonds gewoon een lekker avondmaal (aardappelen, rijst het maakt niet uit). Inmiddels (pas) 1,5 maand bezig maar wel al 5 kilo kwijt! ik weet niet wat jij verstaat onder "vliegende" kilo's maar ik vind 1,5 maand 5 kilo behoorlijk. Misschien heb je er wat aan ik wilde toch even gereageerd hebben op jouw verhaal. Liefs
Met PCOS is het lastig af te vallen, aangezien je bloedsuikerspiegel niet stabiel is. Je hebt niet direct suikerziekte, maar er is wel een disbalans in de hormonen, waardoor je dus PCOS krijgt. D-Chiro Inositol is een vitamine B die helpt om dit disbalans weer weg te krijgen. Het is prijzig maar het helpt bij de meeste dames met PCOS wel om het insuline niveau goed te houden. En daardoor is de kans op afvallen ook groter. Ik ben 25 kilo afgevallen Hier een linkje naar een site over PCOS en de vitamine, deze is niet in de standaard winkels te krijgen: D-Chiro Inositol
het kan best zijn dat je mede dankzij het afvallen een cyclus hebt gehad. bij mij is dat ook zo gegaan (heb ook PCOS). Paar kilo afgevallen en toen ineens een ovulatie. ik was toen ook snel zwanger (spontane zwangerschap). Dus ga zo door! Ik ben afgevallen met een dietist (paar kilo maar hoor). Succes!
Ik heb geen ervaring met PCOS, maar ik heb gehoord dat je door je koolhydraten te beperken en meer eiwitten en vetten te eten wel goed kunt afvallen. Succes!!
ik had ook jaren een hele slechte cyclus. Soms van meer dan 100 dagen. Nadat ik vorig jaar was afgevallen werd het een cyclus van tussen de 60 en 35 dagen. En sinds ik in januari 2015 het paleo dieet ging eten is alles compleet veranderd. Ik ben toen zeker 8 kilo extra kwijtgeraakt en ik heb cyclussen van 28 dagen gehad en had voor het eerst in mijn leven vruchtbaar slijm, en ovulatiepijn. Het gaat nu al bijna 6 maanden een stuk beter. Moet wel toegeven dat het sinds de vakantie zo'n 2 maanden geleden een stuk moeilijker gaat met mijn dieet. maar nu ik minder en soms zelfs niet meer oplet is mijn cyclus nog goed. helaas zijn er wel weer wat kilo's bij gekomen, maar ik weet dat die er zo weer afvliegen als ik weer even strenger ga doen ( al hoop ik natuurlijk dat ik deze ronde zwanger ben .) Paleo houd eigenlijk in, minder koolhydraten dus geen brood, pasta etc. En veel minder lactose en suikers. Je eet veel eiwitten, groente en fruit en vlees, vis. ik eet af en toe wel gewoon een boterham of kaas. en tot nu toe gaat dat ook heel goed. Dus wie weet werkt het ook voor jou.