Bij wie verduisterende gordijnen geholpen, zo vroeg wakker!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door suus1983, 7 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.156
    35.812
    113
    Hoi dames,

Ons zoontje wordt steeds vroeger wakker, wat inmiddels vervelend begint te worden. Eerst was het vaak half 7, wat nog goed te doen is, maar de laatste tijd wordt het steeds vroeger. Vanochtend was het zelfs 5.10 uur! Moeilijk vol te houden voor mij door de zwangerschap en mijn man kan sowieso niet tegen weinig slaap, wat niet handig is, want hij moet echt zijn koppie erbij houden op het werk, omdat hij best gevaarlijk werk kan hebben.

Hij slaapt tussen de middag zo'n anderhalf a 2 uur. Eerst nog langer, maar nu maken we hem na 2 uur maar wakker, anders wil hij helemaal niet meer naar bed in de avond. Als hij van 12-14 uur slaapt, dan wil hij pas tegen 20.00/20.30 uur naar bed en dan nog wordt hij dus zo vroeg wakker.

Helemaal zijn slaapje overdag overslaan kan ook niet, want dat houdt hij nog niet vol. Dan valt hij tegen 16 uur in slaap.

We hebben al zoveel geprobeerd en zit er een beetje doorheen. Het enige wat we nog niet hebben geprobereerd is verduisterende gordijnen. Hij heeft nu al gewone rolgordijnen en nog gewone gordijnen ervoor, maar misschien dat verduisterende toch beter zijn. Daarom mijn vraag of dit echt verschil heeft gemaakt bij iemand?

Want met 6 uur kan ik nog wel redelijk leven, ook wel erg vroeg, maar 5 uur houdt ik echt niet vol hoor.

Groetjes suus

2. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Ons meisje is een stuk jonger dan die van jou maar bij ons heeft het enorm geholpen.
    Eerst had ze ook gewone gordijnen die toch wel veel doorlieten en dus ook zodra de zon opkwam wakker werdt, sinds het moment dat ze verduisterende gordijnen heeft gekregen is ze veel beter gaan slapen. En slaapt ze weer gewoon tot 7 - 7:30 uit.

Ik zou het dus wel de moeite waard vinden om uit te proberen.

Succes kan me goed voorstellen dat je graag een goede nachtrust wil hebben.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

hier ook verduisterende rolgordijnen en dat hielp enorm. We werden hier op een gegeven moment ook om 5 uur wakker omdat ze naast bed aan het spelen waren... "Ja, maar het is toch licht?"
    Daarbij zijn wij toen ook een wekker gaan zetten na een tijdje, omdat ze dan wel met elkaar gingen liggen kletsen, maar toen waren ze hier dus al wel wat ouder en konden dus al zelf uit bed. Maar toen dus afgesproken dat we ze voor de wekker gewoon niet willen horen, (7 uur). Werkt erg goed, :)

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ja, hier heeft het ook geholpen

5. Ghaze

Ghaze Actief lid

19 dec 2007
    130
    0
    0
    Amersfoort
    Ja, wij hebben ook verduisterende gordijnen. Ons manneke slaapt meestal door tot 7.00/7.30 uur. Dus zeker de moeite waard!!

6. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Voordat je gelijk naar de winkel loopt om nieuwe gordijnen te kopen, kan je het eerst even uitproberen met tegen het raam geplakte vuilniszakken!

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.156
    35.812
    113
    Bedankt voor de reacties meiden.

@yake: dat is wel een heel goede tip. Verduisterende rolgordijnen kunnen best duur zijn (heel groot raam ook), dus best zonde als het niet zou helpen.

8. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    Bij ons werkte het welgeteld 2 nachten. Nu wordt hij gewoon weer wakker om 6u.. Okee, 5 uur is nog erger, maar als ik zie dat andere kindjes slapen tot 8u of zelfs 9u word ik toch wel een beetje jaloers!! Dat wil ik ook!!! Zeker omdat wij allebei pas om 10u hoeven te beginnen!!!
    Ik ga toch maar weer eens bedenken wat het dan kan zijn. De late fles nog geven is geen optie, daarmee werd hij ook gewoon zo vroeg wakker, de kamer is donker, als hij overdag niet veel slaapt is hij niet te genieten (jengelen/mopperen), rijstebloem in laatste fles helpt ook niet..
    Wat kan er nog meer zijn???
    Meer te eten geven overdag?
    Grotere fles savonds?

9. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    savonds later naar bed.
    uk hier gaat om 23:00 of nog later slapen (na heel actief de hele avond en overdag 1 dutje van 2 uur, soms nog eentje van 1 uur), maar wordt dan om 8 uur of zo wakker, soms wat eerder, maar nooit voor 7 uur (wel 1x bv snachts).

een keer een "vrije" avond lijkt me heerlijk, maar om 5 uur op.... pffff

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Meeen, hier hetzelfde verhaal. Gisterochtend half 5, vanochtend 5 uur.. drama!

Later naar bed in de avond helpt hier niet, om 7 uur is ze gewoon moe en gaat ze ontzettend jengelen. Later op de avond word ze vaak nog even wakker en haal ik haar er dan nu maar uit voor zo'n 1 a 2 uurtjes, maar voor de tijd van wakker worden sochtends maakt het niks uit helaas.

Ga ook eens op zoek naar verduisterende gordijnen

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.156
    35.812
    113
    Nee, later naar bed gaan maakt hier ook echt geen verschil. Bovendien gaat hij nu al om 20.30 uur en dat vind ik laat genoeg, hij is dan ook echt wel moe.

@maartjev: ja, daar ben ik ook echt jaloers op, het is zo vroeg momenteel. 9 uur hoeft van mij ook niet eens, 7 uur ben ik al heeel blij mee.

12. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Hier heeft het absoluut geholpen. Hij slaapt nu weer gewoon tot 7 á 8 uur door, heerlijk.
    Overdag slaapt hij ook beter nu we een verduisterend rolgordijn hebben, want voorheen was dat een waar drama. Ze zeggen dat kindjes geen goed dag- en nachtritme krijgen als je hun kamer altijd verduistert, maar het was of dát, of een kind dat gewoon niet wil slapen overdag. Nou ik wist het wel... En 's nachts slaapt hij dus alsnog prima, dus het heeft hier goed uitgepakt.

13. Bri

Bri Niet meer actief

Ik weet niet of het geholpen heeft, of dat meneer gewoon een goede slaper is.... We hebben gelijk al verduisterende gordijnen geplaatst, omdat hij een enorm groot raam in zijn kamer heeft en ik de bui al zag hangen. Ik weet dus niet hoe hij zou slapen met 'normale' gordijnen. Maar nu slaapt hij fantastisch, hij wordt bijna nooit voor 7 uur wakker.

Overdag laat ik het gordijn een stukje open, zodat het wel gewoon licht in zijn kamer is (en hij naar buiten kan kijken als hij nog even wakker is). 's Avonds doe ik ze dicht, als onderdeel van het slaapritueel.

Lijkt me overigens wel een goede tip om het eerst met een goedkope oplossing na te bootsen, als het niet werkt zou het echt zonde van het geld zijn! Want die dingen zijn inderdaad niet goedkoop.

14. jessica1

jessica1 Niet meer actief

wij hebben ook verduisterende gordijnen
    en ons meissie wordt pas tegen half 8 wakker
    afgelopen week was het zelf een keer half 10
    en ze ligt er toch altijd om half 7 er in

15. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Hier was het op een geven moment ook iedere keer raak met vroeger wakker.
    Voordat ik een verduistergordijn ga kopen, heb ik eerst vuilniszakken voor zijn raam geplakt om te kijken of het werkt.
    en....... het werkt echt! Hij word nu weer om de normale tijd wakker

Dus een deze dagen een verduister rolgordijn halen dus hihi

Deel Deze Pagina