herkennen jullie dit? enorm huilen na middagslaapje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jette, 6 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Hoi meiden,

effe een vraagje van mijn kant, onze dochter heeft sinds 2 dagen na haar middagslaapje enorm gehuild en gekrijst, ze meld zich als ze wakker is, zit ook rechtop in bed me lachend aan te kijken, pak ik haar op, om haar op de commode te leggen om te verschonen begint ze me toch te huilen en te krijsen, niet normaal meer dus ik dacht de eerste dag dat er iets met haar was, maar kon niks ontdekken, gisteren weer hetzelfde ritueel, een drama, als ik dan iets anders met haar ga doen, bv. even wandelen of in de auto weg is ze weer het zonnetje, herkent iemand dit, s'morgens heeft ze hier geen last van!

zou ik haar wat langer moeten laten "bijkomen" van haar slaapje?

jette

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ja, helaas herkenbaar. Thijmen heeft het nu eigenlijk elke keer als ie verschoont moet worden dat ie begint te krijsen. Ik geef hem nu zijn knuffeltje of iets anders om hem af te leiden, dat helpt meestal wel. Ook dat huilen na het middagslaapje is helaas niet onbekend. Wat ik meestal doe is hem uit bed halen en op zijn kamer even rustig wat spelen en pas daarna verschonen etc. Dan gaat het meestal beter.
    Ik heb soms idd het idee dat ie 's middags niet lekker wakker wordt en even moet bijkomen.

Hoop wel dat het snel over is!

3. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    hier ook nu is onze zoon 2 jaar maar hij word mestal al jammerd wakker en als ik bij m ben en m meeneem dan gaat hij zitten huilen en zeuren. alsof hij een "middaghumeur "heeft meestal is dit dagelijks zo. reden ik heb geen idee

4. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Hier ook erg herkenbaar hoor!
    Het verschilt enorm per dag, de ene keer wordt ze brabbelend wakker en de andere keer is ze helemaal overstuur. Ik houd haar altijd eerst even op schoot dan kan ze rustig bijkomen. Waarschijnlijk heeft ze dan heel diep en vast geslapen, ten minste zo stel ik het mij voor.

5. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    wat hier goed helpt is als ik hem uit bed ga halen om helemaal niks te zeggen. ik pak hem op en knuffel er mee. als hij daar mee klaar is, leg ik hem op het aankleedkussen en geef zijn tuitbeker met drinken. dan begint hij vrij snel te brabbelen. ben ik zijn beker vergeten is hij flink humeurig. als hij weer is aangekleed doe ik pas de gordijnen open. beneden krijgt hij dan een koekje en is alles weer goed.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Dat gebeurd hier ook wel eens.. Vaak in periodes. En de ene keer overdag, de andere keer ook na de nacht..
    Vaak geef ik dan nog even een boekje/speeltje, zodat hij nog even wat rustig wakker kan worden. En ik rommel dat wat in zijn kamertje of ergens anders op onze verdieping.

Maar dan gebeurd het nog weleens dat hij dwars gaat doen op de commode. Dat is ook een beetje dreumes-eigen..

7. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    ja dat van iets geven tijdens het verschonen doe ik altijd ook, misschien moet ik haar nu toch wat langer laten bijkomen, ik pak haar meestal direct uit bed, ze vraagt dan altijd om haar knuffel en dan gaan we zo altijd wat knuffelend naar buiten staan kijken voordat ik haar verschoon, maar dat wil ze nu ook niet, ze krijst wil niet op de arm, wil niet op de grond, tja dat drinken wil ik nog eens proberen om haar eerst wat te drinken te geven en dan langzaam wakker laten worden!

ga het morgen proberen, vandaag is ze bij mijn moeder, ben benieuwd hoet het gegaan is!

bedankt voor de tips en herkenning meiden!

jette

8. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    Esmee word ook vaak huilend wakker ,moet dr ook niet gelijk op de aankleed kussen leggen want dan is het brullen, ze wil dan eerst een poosje knuffelen en dan is het goed.

9. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    hier hetzelfde... als ze zo huilt hoeft ze helemaal niks en is ze om zich heen aan het slaan... ik laat haar dan maar even en praat wat tegen dr. pak dr dan op en beneden krijgt ze een koekje, soms doe ik dr kleren ook beneden aan, dan is ze gekalmeerd.

10. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hoi zonnetjes, ja dat heb ik gisteren ook gedaan, kleren aan in de kamer, maar het duurt echt een hele tijd voordat ze gekalmeerd is!
    Vindt het erg vervelend, snap het ook niet helemaal omdat wanneer ze in bed zit wel gewoon naar me lacht!!!

jette

11. mama33

mama33 Actief lid

11 sep 2006
    255
    0
    0
    Achterhoek
    Heel herkenbaar. Esben had soms wel half uur nodig om weer de oude te zijn. Huilen huilen huilen na het middagslaapje. Maakte niet uit hoe lang ie geslapen had. Is vazelf weer overgegaan.

12. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hoi meiden,

heb haar gisteren nadat ze zich melde even in bed laten zitten, heb haar wat te drinken gegeven en ben met haar gaan spelen, ze vindt het prachtig als ik mijn gezicht tegen de spijlen druk en haar dan een kus wil geven, ze giebelde het uit, heb haar toen uit bed gehaald en we hebben uitgebreid geknuffeld, alleen wat stress gehad bij het aankleden maar dit was snel weer over, hoop dat dit de oplossing is!!

jette

Deel Deze Pagina