Hoi dames, Mijn zoontje is nu 15 weken oud en heeft helaas nog steeds erg veel last van krampjes, zo zielig. Meerdee keren per dag is het hard huilen, scheetjes laten, borrelende buik enz. Het gaat ook wel weer over, maar het houdt hem vooral overdag uit zijn slaap en snachts hoor ik hem ook vaak kreunen en draaien en soms wordt hij er dan ook wakker van. Ik had zo gehoopt dat het met 3 maanden over zou zijn, maar helaas dus niet. Bij wiens baby duurde het ook langer dan 3 maanden en wanneer was je baby er wel vanaf? En ging dat geleidelijk (dus het werd steeds minder) of van de een op de andere dag? AUB geen verhalen over babies die er wel snel vanaf waren, want die hoor ik niet anders om me heen (zo lijk je wel de enige met een baby met krampjes )
Onze jongste heeft er ook lang last van gehad, het is nu sinds 2 maanden echt over. Ze is wel 7 weken te vroeg geboren, maar kreeg pas kramp toen ze op de uitgerekende datum was zeg maar. Weet je zeker dat het krampjes zijn? Slikt je kindje niet veel terug? En wordt het ook nog echt niet minder? Want het is niet zo dat het direct over is met 3 maanden, het zou dan wel wat minder moeten worden. Veel sterkte in ieder geval!
Inderdaad, het zou al wel minder moeten worden. Is dit niet het geval, of wordt het alleen maar erger, ga dan verder zoeken.(dan denk ik eerder aan reflux of allergie)
Wat voor voeding krijgt hij? En poept hij wel goed? Hier hielp nutrilon omneo best goed. Was ook fijn voor haar reflux omdat het dikkere voeding is, ik hoefde dus maar 1 schep nutriton te geven wat ook hielp tegen de krampjes. Mocht hij ook echt moeite hebben met poepen kun je glycerine zetpillen halen bij de apotheek zonder recept. Dat maakt de boel wat gladder, en poepen ze makkelijker. Die dingen maken het alleen glad, verder doet het niks, maar het was hier een groot verschil!
mijn zoontje had verborgen reflux en had medicijnen...1 van de medicijnen ( motilium) bleek krampen te geven ( hij was er al over heen gegroeid blijkbaar) dit was met 3,5/4 mnd...daarmee gestopt en alles hield op.
Bij ons duurde het ook langer. Hier hielp overstappen op Nutrilon Omneo Comfort ook. Ik heb dat langzaam afgebouwd terug naar Standaard. Ze is nu 6 maanden en heeft nog steeds een moeizame ontlasting... Dikker dan zou moeten... Denk dat sommige kindjes er gewoon wat langer mee zitten / een andere stoelgang ofzo hebben.
Bij mijn oudste zoon was het over toen hij aan de bijvoeding begon, hij was toen ruim 6 maanden. Mijn jongste zoon is er net 1 week vanaf, hij heeft een koemelk allergie en de pepti was niet sterk genoeg, nu op neocate doet hij het heel goed.. Hij is nu ruim 7 maanden
Ik zou idd ook denken aan mogelijke allergie als het niet afneemt. Hier ben ik op dieet gegaan 3 weken terug. Ik weet nog niet of ze daadwerkelijk allergieen heeft, ze bleef nog onrustig en lopen daarvoor bij een osteopaat. Maar krampen zijn wel zo goed als weg. Soms wat scheetjes laten maar dat doet ze ook wel een lachende weg.
Hier heeft hij er ook nog steeds last van helaas. Begint uit het niets te huilen, overstrekken en harde scheten te laten. Ga het bij het volgend bezoek aan het cb wel eens vragen, vind het echt zielig...
Bij ons was het met een half jaar over, nadat ze voeding kreeg voor kma. Bij ons was er dus een medische oorzaak.
Hier nu 3 maanden, maar ook nog krampjes. Zijn erachter dat koffie en aardbeien iig flinke reactie geven, maar mss hoort het gewoon bij hem. Ik heb ook altijd erg last van lucht/gevoelige darmen. We gaan het zien, maar zielig is het wel.
Onze zoon kreeg borstvoeding, rond de 5 maanden waren de krampjes opeens over! Infacol en cinababy vsm gegeven dit hielp iets. En met zijn beentjes/knietjes zijn buik masseren, geleerd op de babymassage ook om de darmwerking te stimuleren zodat de gassen eerder eruit kunnen.