Bij wie waren ook de ouders erbij?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Stinkerbell, 27 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.217
    1.282
    113
    Centrum België
    Thanks but no thanks!

Enkel m'n vriend was erbij. Hebben wel de ouders verwittigd toen we in het ZH aangekomen waren, maar hebben pas gebeld nadat we 2 uurtjes met z'n 3en doorgebracht hadden. Ging relatief snel, dus hadden ook geen bezorgde telefoontjes of alles ok ging

2. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Alleen mijn man (en de 300 mensen van het ziekenhuis natuurlijk ;)) was erbij
    Ik wilde bewust geen ouders of schoonouders erbij
    Dit was iets van hem en mij :)
    Nog geen half uur na de geboorte was iedereen er wel hoor hahaha

3. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    O nee, hier ook geen ouders/schoonouders hoor.
    Gaat ook in de toekomst niet gebeuren..
    Voor mij (en mn man) is het toch iets heel intiems zo'n geboorte en dat moment is 'van ons'.
    Familie komt later wel als het bezoekuur is en wij akkoord hebben gegeven via telefoon.

4. draaimolen

draaimolen Actief lid

22 apr 2007
    479
    0
    0
    Hier de eerste keer naast mijn man ook mijn moeder erbij. Had niet anders gewild, vond het heel erg fijn en geruststellend dat ze er was.

Tweede keer wilde ik haar er weer bij hebben, maar werd helaas een spoedkeizersnee. Daar mocht alleen mijn man bij aanwezig zijn.

5. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    De eerste keer heeft mijn man mijn moeder gebeld voor extra steun. Was ook de bedoeling zo.
    Ze zou erbij blijven, maar het werd een ks helaas.

Nu weer haar erbij gevraagd. Ze komt wanneer wij haar nodig hebben. Straks duurt het weer 20 uur. Zo lang hoeft ze er niet bij te zijn.

De rest van de familie pas wanneer wij dat willen. Even bijkomen samen.
    Schoonfamilie dacht de eerste keer dat ze wel in de wachtkamer konden gaan zitten terwijl ik bezig zou gaan. Dat dacht ik dus niet he!!

6. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Mijn moeder is er bij geweest, en mijn zus ook :D. Hubbie offcourse ook

Was nog ff kielekielie voor mn zus die moest van 80 km verderop komen (was net de zondags vertrokken en had geen vervoer en oppas voor de kids), maar mn vader heeft dr snel opgehaald samen met de kids en gedropt bij het zkh (was op de 10e dag van inleiding). Om 9 uur mocht k persen en vlak voor de eerste keer persen stapte ze de VK kamer in gelukkig :D

7. Rosado

Rosado Niet meer actief

Nee hoor, ik had echt geen behoeft aan mijn moeder/stiefmoeder/schoonmoeder bij de bevalling. Ze waren er ook niet bij toen Ayla gemaakt werd ;), dus ik hoefde ze er ook echt niet bij te hebben toen ze werd geboren. Zonder dollen....ik vond/vind de bevalling iets heel intiems en echt alleen voorbehouden voor mij en mijn man

8. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Het lijkt me niets om er nog meer mensen bij te hebben.
    Maar met m'n moeder heb ik zo'n ontzettend goede band.
    In sommige culturen is het normaal je hele familie om je heen te hebben.
    Kan me niet voorstellen dat je dan in alle rust ligt te persen.

Maargoed, ieder voor zich natuurlijk. ;)

9. FutureMama81

FutureMama81 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    Ik was 2 weken overtijd en werd ingeleid. Mijn moeder werkt naast t ziekenhuis en zou zo nu en dan even kijken hoe t ging. Heel toevallig kwam ze net op het 'goede' moment weer terug. Ik mocht al bijna gaan persen en de vk gaf aan dat mijn moeder op de gang stond en of ze erbij mocht zijn. Nou geen probleem. Mijn moeder is heeel erg belangrijk voor mij en we hebben een super goede band. Heb veel aan haar gehad en heb er absoluut geen spijt van. Mijn schoonmoeder o.i.d. daar zou ik dan weer niet aan moeten denken haha :p Hier was t dus meer toeval. Zou als t spontaan zou gebeuren mijn ouders pas bellen na de bevalling :)

10. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Mijn moeder wilde ik er graag naast mijn vriend bij hebben. Gelukkig maar want ik kreeg 600 vragen (haha beetje overdreven) van de verpleegkundige waarvan zij ook eigenlijk alles kon beantwoorden. Ging namelijk vrij lastig haha. Mijn schoonouders had mijn vriend al gebeld toen we naar het ziekenhuis gingen dus die waren er wel maar in de wachtkamer. Mijn zus en nichtje kwamen met m'n moeders vriend mee en iedereen was er toen Zoë geboren werd, maar niet allemaal in 1 ruimte dus;).

11. romygizmo

romygizmo Actief lid

19 feb 2010
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind een bevalling/geboorte een intieme aangelegenheid voor jezelf en je partner en moet er niet aan denken dat er andere familieleden bij zijn.

Deel Deze Pagina