Bij wie was 3,5 ook een veel pittigere leeftijd dan 2,5?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door humptydumpty, 11 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misa

misa Niet meer actief

Nou je het zegt... ja bij onze zoon wel..!
    Onze dochter was flink heftig tot nu toe. Ze lijkt met haar bijna 3 wat milder te worden. Dus ik uoop dat zij met 3,5 niet een nog ergere fase krijgt..... haha!

2. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ik denk dat je hier een goed punt maakt.. Dat fysieke ligt mij helemaal niet. Ook grof taalgebruik, daar gaan mijn haren van overeind staan. Maar wat je zegt over meiden, dat kan ik zelf veel beter handelen..:)

Ik vind zelf 3,5/4 tot 6 jaar ook de meest pittige leeftijd. Alhoewel het hier volgens mij ook best meeviel. Onze dochter is sinds een paar maandjes weer veel gezelliger in huis. Ze heeft haar plekje in de klas gevonden, leuke vriendjes en vriendinnetjes.

3. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Elk kind is anders en gaat door verschillende fases. Ik vind persoonlijk juist de periode van 1 tot 2 jaar heel heavy, omdat ze dan al zoveel zelf willen maar nog heel veel niet kunnen. Ik moet voor m'n gevoel de hele dag zeggen dat ze het nog niet mogen of nog niet kunnen en dat frustreert mateloos. Vanaf 2,5 kunnen ze zich verbaal goed uiten (die van mij iig wel), kunnen ze op hun eigen manier meekomen (fietsen met zijwielen, helpen met dingen, zelf naar boven, jas en schoenen aandoen). Dan wordt het naar mijn idee gemakkelijker ;)

Maar 3,5 jaar is wel weer zo'n fase waarin ze errug toe zijn aan school, veel nodig hebben aan uitjes, samen spelen, uitdagingen, nieuwe dingen, en op momenten dat dat niet zo handig kan zijn ze soms zo chagrijnig ;) Tenminste, ik merkte dat bij m'n oudste wel, dan moesten we echt naar buiten en iets gaan doen. Maar makkelijk was het niet!

4. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Heel herkenbaar bij mijn oudste. 3,5 was echt de pittigste fase bij hem. Hij was erg aan school toe. Na een maand school werd hijweer een stuk gezelliger. Nu is mijn jongste 3,5, die is niet zo heftig als mijn oudste. Oudste is nog stees erg driftig af en toe. Dat vind ik veel pittiger dan toen hij 3,5 was. Gelukkig is de frequentie sterk verminderd.

5. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Ikzelf vind mijn zoontje veeeeeeeeeel pittiger dan mijn dochter.
    Ze zijn nu bijna 3.5 en 2.5 jaar oud en het ligt ook gewoon echt aan het eigen karakter.
    Mijn zoontje vertoonde die pittige trekjes al met vanaf 11 maanden en mijn dochter heeft dat nooit gehad.

Zij is veel geduldiger van nature, rustiger en idd ook niet zo fysiek.
    Gewoon veel makkelijker te hanteren en te corrigeren; ze accepteert sneller een "nee" en is dat 2 seconden later alweer vergeten.

Mijn zoontje...poeh...die heeft vanochtend ook weer een vertoning gegeven waar je "u" tegen zegt! :$
    Hij is sowieso altijd al chagrijnig in de ochtend (uitgeslapen of niet...het is gewoon geen ochtendmens) maar vanochtend was het toch écht prijs.
    Hij moest er wat eerder uit omdat hij naar het KDV ging en wij op tijd op ons werk moesten zijn en het was gillen, schoppen en huilen geblazen.
    Nu was hij vanochtend ook nog wel moe, dat zag ik wel, maar tja...hij zal er toch echt uit moeten.
    Vannacht veel gehoest en daardoor wrs. niet heel goed geslapen en dus nog moe......maar berg je dan maar hoor!
    En hij kan dan idd soms echt heel fysiek worden met trappen, slaan, letterlijk uit je armen proberen te worstelen etc.

Sommige ochtenden hier....vraag me af of dat bij anderen ook zo gaat...;)

6. penseel

penseel Niet meer actief

Vond altijd mijn zoon een pittige met 2.5 3.5 maar dochter spande toch echt de kroon.Was zeer duidelijk toe aan de basisschool daarna is ze ook wel pittig geweest en nu begint het weer een beetje.

Ze wil zo veeeeeeeeeeeeeeeeeeel.

Zoon daar heb ik mijn andere problemen mee maar in de omgang een stuk heel stuk rustiger. Dochter blijft soms wel even boos en bokkig.

7. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    ja 3,5 wat een rot leeftijd;)
    mijn zoon nu 4 die was toen zoo toe aan school..
    niet luisteren gewoon echt niet.. zijn broertje vooral veel pesten.. veel ruzie zoeken dus:x echt heel; pittig vond ik het hoor..
    nu 4 jaar sinds november en is hij een stuk rustiger en weer een stuk leuker...

mijn andere zoon word bijna 3 jaar nu en zit nu al aan te hikken tegen 3,5 jaar.. hoop dat het met hem mee valt.. maar hij is nu al zo bijdehand:$

oh ja en de woorden die mijn zoon van 4 soms mee thuis komt "k*t homo
    en als ik vraag hoe kom je daar aan.. zeg hij "gehoord van een kind" inmiddels word het niet meer gezegd en zo zijn er nog veel meer woorden/zinnen en dat in groep 1:(:$ hier accepteer ik dat niet hoor.. meestal leg ik uit wat het betekend en is het gewoon klaar.. ook een keer het woord K... dus uit gelegd dat oma daaraan dood is gegaan en daarna nooit meer gehoord maar is dat tegenwoordig ook normaal dat 4 jarige dat zeggen :$

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ja, mijn zoontje kon ik regelmatig achter het behang plakken van 3,5 tot 4 jaar...heel vermoeiend. Daarna ging het gelukkig weer beter.
    Mijn dochter heeft nooit echt van die dwarse periodes gehad.

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Gelukkig bleef dat gescheld me nog wel bespaard. Tot we van de zomer op de camping stonden bij zo'n asogezin op het veld, die kinderen hadden me toch een taalgebruik :$, mijn zoontje had even in het speeltuintje gespeeld en kwam daarna ook met 'k#t, f#ck, tyfus etc. terug, had hij zo overgenomen. Gelukkig verdween het ook weer snel, heb ze de rest van de vakantie ook vermeden, maar ja, als hij bijv. zulke klasgenootjes heeft die dag dagelijks roepen, dan wordt dat denk ik moeilijker om af te leren.

10. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Haha ja die gedachte hou ik mijzelf ook voor. Fase fase fase.
    Ook toen we daarnet in de supermarkt stonden, en zoonlief bij de kassa tegen mij schreeuwde:
    jij bent stom mama! Au, je doet me pijn! (ik stond
    minstens 1 meter van hem af:D).
    3x tot 10 tellen pffffff

11. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

ga er maar wel vanuit vrees ik. Inademen, uitademen en stug doorzetten.
    ik ben ook al aan het aftellen tot mijn jongste naar school mag! nog 4,5 maand.....;)

Deel Deze Pagina