Vanmorgen had ik een afspraak met Moeders voor Moeders. 1 1/2jr geleden heb ik ook meegedaan, tot dat ik een miskraam kreeg met 13 weken en 1 dag. Doordat ik veel bloed had verloren tijdens de miskraam en curettage, heb ik een bloedtransfusie gehad. mijn HB was nog maar 4,1. Ik kon ook ijzerpillen krijgen maar dat was voor mij geen optie omdat ik dagelijks mijn zoontje naar school breng en haal en dat is niet op loopafstand. Dus werd er gekozen voor 3 zakken bloed om me er sneller bovenop te krijgen. Nu mag ik niet meer meedoen bij Moeders voor Moeders omdat ik een bloedtransfusie heb gehad. De regels zijn veranderd. Ik ben hier goed ziek van. Die dame was wel heel erg lief, ik moet het van haar maar zo bekijken ik had op dat moment nodig en 1 1/2 jr geleden heb ik geholpen en tijdens de zwangerschap van eerste kind. Zijn er nog meer die niet mee mogen doen? En om wat voor reden mag je dan niet meedoen?
o dat wist ik helemaal niet joh, dat je dan niet mee mocht doen! balen zeg, maar goed.. geniet van je zwangerschap iig!
De dame heeft groot gelijk! Jij bent het belangrijkste en bloed krijgen was voor jou op dat moment veel belangrijker dan eventuele deelname aan MvM. Maar ik kan mij ook voorstellen dat je hardstikke teleurgesteld bent, hoor. Alleen in dit geval denk ik dat je de wil echt voor de daad moet aanzien. Het is niet dat je niet wilt, je kunt dus niet. De intentie is dus net zo goed! Ik doe mee aan MvM maar wist op een aantal vragen geen antwoord te geven (gebrek aan achtergrondinfo tot een zekere leeftijd), en dat vonden ze helemaal geen punt. Daar keek ik dan weer wel van op. Maar ga genieten van je zwangerschap en ik zal namens jou een extra plasje inleveren
Ja klopt dat vroeg ze mij toen ook. Jij kunt er niks aan doen meid,je hebt je best gedaan en het is al heel goed dat je het geprobeerd hebt!
Helaas klopt het. Ik mocht ook niet mee doen vanwege bloedtransfusies, hetzelfde als donorbloed geven mag niet. Ik baalde ook omdat ik weet hoe het is om pregnyl nodig te hebben en had graag andere er ook mee geholpen. Gelukkig wel 1 zwangerschap kunnen doen.
Ik mag helaas niet meedoen omdat ik 2 keer een hernia operatie heb gehad. Vraag me niet waarom dat zo is, maar dat was wat de mevrouw van MvM mij zei. Ik vind het jammer dat het mag omdat ik zelf ook Pregnyl nodig heb gehad. Maar ik ben heel blij met alle vrouwen die wel mee mogen doen en er mede voor gezorgd hebben dat ik nu weer zwanger ben.
Oh echt? Dat wist ik niet, ik heb afgelopen zwangerschap ook meegedaan. Na de bevalling een transfusie gehad ivm zwaar bloedverlies. Nu mag ik dus ook niet mee doen. Zonde, had het graag gedaan!
Niet schuldig voelen hoor! Ik vind het trouwens wel raar dat mvm niet bij het maken van de afspraak dit soort dingen vraagt...
Bij mijn tweede zwangerschap heb ik me ook snel aangemeld voor MvM. Toen de mevrouw bij mij zat moest ik een lijst invullen. Meteen bij de eerste vraag zag ik al dat ik niet mee mocht doen. Ook ik heb na mijn eerste bevalling een bloedtransfusie gehad. Ik vond het jammer dat ik niet mee mocht doen, en sneu voor de vrouw dat ze al bij mij binnen zat. Maar ik wist het niet eerder. Ik heb me nooit schuldig gevoeld hoor, ik Heb hier ook niet voor gekozen. Gelukkig heb ik bij de eerste wel mee kunnen doen aan MvM.
Ik mocht ook niet meedoen omdat ik 10 jaar geleden aan mijn ruggewervels ben geopereerd. Volgens de dame die de intake kwam doen is er dan een miljoenste kans ofzo dat er bloed via je ruggemerg in je blaas en dus urine terecht komt, en door dat bloed zou je mensen kunnen besmetten met nare ziektes. Ik vond het erg vergezocht en baalde ook flink dat ik hierdoor niet mee kon doen,. Ik ben zelf ook dankzij de pregnyl/ICSI zwanger geworden. Het zou veel teleurstellingen voorkomen als ze de regels gewoon op hun site zouden zetten vind ik. Volgens de instructrice doen ze dat bewust niet omdat dat mensen af zou schrikken, dat veel mensen dan onterecht denken dat ze niet door die check heen komen.
Ik hoorde ook dat ik niet mee mocht doen toen de dame al bij mij aan tafel zat. Ik heb in Engeland gewoond en heb dus risico op Creutzfeld-Jacob. Om dezelfde reden mag ik bijvoorbeeld geen bloed geven. Ik heb er op zich geen moeite mee, maar word wel wat chagrijnig als mensen het erover hebben om bijvoorbeeld korting te geven op premies als je aan dit soort dingen meedoet. Ik zou namelijk best willen, maar mag niet. Daarnaast werd ik wel wat flauw van de banner van MvM constant in mijn beeld. Inmiddels merk ik het niet meer.
Ik kom toch op een heel ander soort moeders voor moeders uit: Moeders voor moeders - Startpagina Ik wou kijken of ik nog mee kon doen, maar dat zal dan kennelijk enkel in Nederland zijn.
Lees op de Nederlandse site dat het tot 16 weken kan, helaas voor die 3 dagen heeft het geen nut meer. Jammer. Super dikke pluim voor de vrouwen die wel mee gedaan hebben of doen!